Glad påsk för fan!

Ja. Humöret är inte på topp eftersom Canal Plus vägrar sända gigant-matchen mellan Colorado och Nashville, och att sopcasten nu vägrar fungera. Men gårdagens trevligheter gör sig fortfarande påminda och gör att jag i alla fall inte är på så dåligt humör att jag slagit sönder allt runtomkring mig.

Underbar seger igår! Imorgon hoppas jag på en fin fortsättning av gårdagen och vinst imorgon igen innebär att MODO kan avgöra på hemmaplan på torsdag, och förhoppningsvis är jag där då. Det skulle slå allt.

Men nu inatt är det en gigantiskt stor match på gång. Klockan två är det dags för Hockeykungen att spela i Pepsi Center igen efter att han lämnade Colorado. Mötet mellan Colorado och Nashville är på alla sätt en gigant-match och det är inte bara det faktumet att det är stort i och med att Foppa åter ska spela i Denver, utan också i och med Nashville behöver poängen för att kunna å ett bra utgångsläge inför slutspelet och att Colorado jagar en slutspelsmatch. Jag tycker det är en ren skandal att Canal Plus inte sänder matchen (fast tja, jag tycker alltid det är en skandal att Canal Plus inte sänder hockey dygnet runt...) och ännu mer skandal är det nu att sopcast ska vägra fungera. Jag måste få se matchen. Min kropp, mitt blod , min hjärna och mitt hjärta skriker efter hockey!

Det enda Sopcast tycks vilja visa är matchen mellan San Jose och Vancouver, men det är ju inte den jag vill se. Jag bryter snart ihop. Inget fungerar. Jag har försökt lirka, jag har hotat med våld, jag har försökt övertala den med list. Men nej, inget tycks göra att den visar en annan match än Vancouver-matchen. Vad gör man? En timme kvar nu, och min huvudvärk är vansinnigt jobbig. Sovdags skulle vara det bästa, men som sagt är det helt och hållet orimligt just nu. Jag kan inte lägga mig förrän halv fem efter att ha bevittnat gigant-matchen.

Vi kör väl en liten Hemmingsson också, eftersom det är grymt uppiggande. Denna kan handla om både mig och Fröken Bitter. Vi har våra likheter och tur är väl det.


image29


Igår var Lurke, Murke och Piggelin här och såg matchen och trots att de mest förde oväsen gick det bra. Jag funderar på att ta hit dem även imorgon eftersom de tycks föra tur med sig. Efter hockeyn blev det film och sedan tjejsnack. Snuskigt värre!

Dagens lista (eller snarare gårdagens):
Gårdagens skräpmat 1: Cheeseburgare (Lurke kommer med en bricka och tre burgare. Vilken välkomstpresent!)
Gårdagens skräpmat 2: Pizza (svinäcklig och jag var inte ens sugen på pizza. Men att sitta och glo på Murke när hon skulle smälla i sig kändes allt för bittert för att låta bli).
Gårdagens skräpmat 3: Popcorn (Piggelin bidrog givetvis hon också. De andra åt under matchen och jag väntade ihärdigt till slutsignalen innan jag kastade mig över skålen med det vita guldet).

Fröken Darling har kommit hem från Thailand nu också!

Nu ska jag bråka lite mer med sopcast samt skriva en lista på allt jag ska köpa på tisdag. Visserligen har jag inga pengar, men köpas måste det.

Sov sött, dröm rått!




Kommentarer
Postat av: Oraklet

Kan inte du bara vakna ur din drömvärld? Aldrig att modo "kan avgöra hemma på torsdag", för dig kommer den här matchserien bli en jäkla kalldusch. Om något lag avgör, så är det LHC.

Oraklet har talat.

2007-04-08 @ 10:39:06
Postat av: Morran

Jag skiter i vad Fröken Orakel säger. Jag hatar LHC!!! MODO gör mål för helvete!

2007-04-08 @ 19:07:48
Postat av: Linda

Kom igen MODO! Idag är det bara en vinst som gäller! HEJA HEJA MODO!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback