Jag är smart, det är sant

I alla fall har jag enligt Aftonbladets trevliga artikel de perfekta förutsättningarna för att vara det. Jag greppar med höger och jag tycks dessutom vara vänsterögd. Och att jag är smartare än många andra, ja det visste vi ju redan.

Jag har studsat runt i huset och städat, städat och åter städat och jag kan väl kanske inte påstå att det blir så rent och fint. Men däremot har jag hunnit tänka en hel massa, som vanligt. Jag ska fixa det jag vill, med hjälp av en ängels tålamod och lite Morran-list och en stor portion vänlighet. Det kommer gå galant! Visst, jag kanske inte är känd för att ha en ängels tålamod, men å andra sidan är jag MODOit och vet vad man kan lyckas med med massor av vilja, teknik, uppoffringar och jävlar anamma.

Vill jag, så kan jag - så ska jag.

Jag skulle vilja shoppa, men jag har egentligen inga pengar att lägga på sånt. Usch. Jag hatar folk med pengar, men jag vill gifta mig med dem. Suck.

Jag skulle behöva plocka undan här vid datorn också, eftersom jag har tusen miljarder lappar, post-it-lappar, pennor och liknande spridda här. Eftersom Fröken Bitter kommer sitta här en del känns det som ett nödvändigt ont att sortera ihop lapparna så de är på ett ställe. Problemet är bara att jag trivs med mitt kaos med ordningsprincipen "allt överst"... 

***

Match inatt. Kung Foppa måste vara het, annars kommer det gå åt helvete. Dessutom måste jag gå upp halv fem (senast) imorgon bitti, och det är ju största möjliga usla förutsättning för det ska gå åt helvete. Usch, jag hatar att börja seminarium klockan åtta! Förstår folk inte att det finns de som behöver ägna nätterna åt att se på NHL-hockey?

***

Detta är intressant:

Sätt på din musik och blanda
- klicka på nästa-knappen efter varje fråga
- använd sångtiteln som svar på frågan
- inget fusk
- kommentera

     1. Hur mår du idag?

The look

2. Kommer du komma långt i livet?
Heaven is a place on earth

3. Hur ser dina vänner på dig?
Video killed the radio star

4. Kommer du att gifta dig?
 Biggest and the best

5. Vad är ditt livs themesong?
 Jolene

6. Vad är ditt livshistoria?
 Final countdown

7. Hur är skolan för dig?
Life is life

8. Hur kan du komma framåt i livet?
Rocky ? eye of the tiger

9. Hur kommer imorgon vara?
Center of the heart

10. Vad är det bästa med dina vänner?
She just wants

11. Vad finns i lager för nästa vecka?
Wake up little susie

12. Vilken sång beskriver dig bäst?
Love in a trashcan

13. Hur är det med ditt liv?
Total eclipse of my heart

14. Vilken låt ska spelas på din begravning?
Beautiful day

15. Hur ser världen på dig?
Pride (in the name of love)

16. Kommer du att ha ett lyckligt liv?
Streets of ohiladelphia

17. Vad tycker dina vänner om dig?
Dancing in the dark

18. Har du en djup och mörk hemlighet?
Walking on sunshine

19. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?
Girls just wanna have fun

20. Hur kan jag göra mig själv glad?
Stuck in a moment

21. Kommer jag nånsin ha barn?
All i want is you

22. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Born in the USA

23. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?
Start me up

24. Vad är några tips till mig?
Dream dream dream

25. Hur kommer jag att bli igenkänd?
Fuck of & Die

26. Vad är min danssång?
Warriors of the world united

Jag tänker kommentera det där vid ett senare tillfälle. Fröken Bitter kan få lägga sin näsa i blöt hon också. Hellre i det här, än när det gäller Kung Susse i alla fall.

Nu måste jag fortsätta städa!

Jäjä!





  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback