Kanske går jag för långt?

Jag har helt plötsligt blivit galen i att äta ägg. Riktiga ägg alltså, inge chokladägg. Idag har jag kokat åtta stycken som jag tog två av nu och resten tänker jag spara tills ikväll och imorgon. Kan man koka ägg och spara tills dagen därpå? Jag vet, och har vetat sen innan, att jag aldrig nåhonsin kommer bli någon storkock. Det är liksom inte riktigt min livsuppgift... Men att koka ägg borde väl ändå till och med jag kunna lyckas med? Nu gjorde jag visserligen det så småningom, men det krävdes tre omkokningar och tre trasiga ägg innan det gick att äta de två jag nu vilel ha. Jag förstår inte varför äggen blev sjukligt löskokta och sedan sprack. Jag kokade dem i tio minuter precis som jag skulle. Men, men... Jag hade väl otur helt enkelt. Finns det "lättkokta" ägg? Snabbkokta? Jag vill ha hårdkokta, men det vore trevligt att slippa vänta tio minuter.

Nåväl. Varför denna ägg-hysteri? Jag vet inte själv. Det är väl nyttigt med ägg, men varför? Jag är ju inte den som hakar på något nyttigt bara så där... Går jag för långt i min Foppa-dyrkan? "Ät ägg så får du skägg" 

Nu är det dags att slänga mig i duschen och bli fräsch inför matchen. Bara en timme kvar nu och nerverna är på helspänn. Kom igen nu MODO!

Morran hissar: Min favorit-krönikör är tillbaka i VR!

Morran dissar: Min hemtenta. Vilket fisko den faktiskt är. Men den blev gjord i alla fall.

HJÄLP! Jag dör av nervositet.

MODO och Fröken Bitter.

Nu, snygga till sig inför matchen! Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda

SM-Final, SM-Final, SM-Final! Det är så j-la underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback