Leker i sanden gör bara ungar...

... Spelar i MODO gör bara KUNGAR!

Som redan tjatats om var detta det största som hänt mig, och det säger en hel del det. Jag har varit, och kommer så vara, i en gigantisk jättebubbla och inget som egentligen kan uppfattas som negativt kommer kunna slå hål på den inom den närmaste tiden.


image36
 

Som Herr Trötter uttryckte sig, så är detta ett guld för alla MODO:iter och det är hur härligt som helst att se spelarna hyllas med fansen och fira med dem.

image37


Ja, jag skulle kunna posta hur mycket guuuuuld-bilder och länkar om detta som helst, men vad fan. Ni kan ju se, höra och läsa själva!

***

Även Fröken Bitter gratulerade igår MODO på sitt eget lilla bittra vis. Hennes cyniska kommentar var: "Det där vill jag inte höra något om. Jag är inte intresserad!" Efter att ha jag tiggt om ett litet grattis och bett henne komma med förslag på fyndiga rubriker om MODOs makalösa SM-guld kom det slutligen: "Domedagen är här. Rädda er om ni kan".

Man ska inte förkasta det där som skitsnack. Innerst inne menar hon faktiskt väl. Det är bara bitterheten över Timrås tragiska utgång ur slutspelet som sitter lite ivägen för att hon ska kunna glädjas fullt ut med oss MODO:iter, och med vår glädje över detta guldet kan vi ha överseende med henne och övriga dödliga.

Fröken Bitter har förresten tröttnat på att springa efter glasskillar, så istället har hon knåpat ihop en kontaktannons. Som tack för hennes oerhörda ansträngning för att gratta MODO igår, så publicerar jag den här. Givetvis i originalskick. Håll till godo:

Du, rike man i Arvika, finns du? Jag är vacker och normalt begåvad helt enligt utlåtande från psykiater efter noggranna kontroller. Jag söker dig i Arvika som är världsvan, tränar minst 4 gånger i veckan samt är en hejare på segling. Du skall tycka om att betala för dig, o c h mig när vi sysslar med aktiviteter som kostar pengar. Helst är du inte äldre än 18, och gärna med vissa drag från Brad Pitt eller Geroge Clooney. Nåja, inte om du är 18, för då får du gärna se ut som någon yngre mer släthyad kändis.. Som, t ex Jake Gyllenhal eller varför inte Orlando Bloom? Ser du inte ut som någon av dessa men ändå vill ha mig? Slanta upp några tusen och lägg dig under kniven..
Du får gärna spela hockey samt kunna sjunga och spela gitarr så att du så småning om kan skriva en låt tillägnad mig. Något som jag blir imponerad av är dyra bilar och shoppinturer där någon ger mig precis allt jag pekar på.
Låter det intressant? Den 18e April åker jag till Värmland och kommer under en tid att befinna mig där. Lämna ett avtryck i gästboken med kontaktuppgifter så bestämmer vi en träff.

Puss i ljumsken!


Du rike man som inte kan motstå denna ljuva lilla dam, skriv en kommentar så ska jag vidarebefodra ditt intresse till damen ifråga. Heter du förresten Kung Forsberg och inte bor i Arvika så kan du visa intresse för mig istället, och jag kräver inte ens att du spelar gitarr och sjunger för mig.

***

Nashvilles seger i förrgår var strålande, liksom The God Himself. Inatt är det åter dags och det är bara att hoppas att Nashville går samma öde till mötes som MODOs kungar har gjort.

***

Imorgon blir det att ta tag i studierna igen. Det och träningen var saker jag hade satt som "pant" (kan man ens säga så? Nåja, jag gör det för det är min blogg och jag gör som jag vill) på att MODO skulle vinna. Träningen har jag redan påbörjat med bra resultat och nu är det bara att plugga på. Med guldet som motivation kommer allt gå som en dans.

Dagens lista:
Dagens känsla: Fortsättning sedan igår: Total jävla lycka!!!
Dagens "klart för att bocka av från att-göra-listan": Ansökningarna till höstens kurser är klar. I stort sett vill säga. Imorgon kommer jag fundera fram till deadline på om jag verkligen ska ha det i den ordningen.
Dagens tvivlare: Den blonda häxan när jag dyrt och heligt lovade att dyka upp på universitetet imorgon (i tid och allt): "Pft, det tror jag först när jag ser det". Fy vad folk tvivlar jämt! Tvivlade på att MODO skulle ta guld och tvivlar på att jag inte ska komma till föreläsningarna imorgon. Jaja, gällande tvivlet om mig kanske det är lite befogat, men som sagt. MODOs bragd, detta guldet som man väntat på i 28 år (jag i snart 20 år), gör att man orkar med även jobbiga saker. Så jag ska minsann gå dit ska du se, Säffletösen!

Behöver jag nämna att MODO tar en självklar plats på Morran hissar-listan? Och att min pencillinkur och framförallt att Värmland blivit placerad här och inte i havet mellan Västernorrland och Finland går in på Morran dissar-listan? Nä, jag tänkte väl det. Jag är en skapligt förutsägbar person, jag.

***

Världens bästa MODO!

LYCKA! Fullständig jäkla lycka! Och då ska det ändå tilläggas att fredag den trettonde verkligen på alla vis var just fredag den trettonde med enormt hemska och jobbiga besked. Men det klart, något ska man väl ha att gnälla över.

Nu ska jag invänta Nashvilles match och njuuuuuuuuuta ytterligare av guld-hjältarnas bragd.

image33




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback