Man kanske inte blir lycklig av pengar...


...Men jag gråter hellre i en Rolls Royce än i en Saab.

Nu minns jag inte vem det var som var så smart att hon eller han sa detta, och förresten var det knappast en Saab det handlade om heller. I alla fall tycker jag uttrycket är så bra att det får vara med här i bloggen och stoltsera. Dessutom säger det mycket om min inställning till morgondagens pengar som trillar in på kontot: LYCKA! Man kanske inte blir lycklig av pengar, men man blir garanterat lyckligare. Det är sant det.

Jag ska beställa från supertrevliga
eleven och blush och dessutom troligen från ellos och josefssons eftersom de nu har enorma rabatter som jag måste utnyttja.

Utöver det kommer Karlstad under fredagen få den äran att ha mig, Fröken Bitter och kanske också Stockholmsfjollan runtstudsandes i affärer och med pengarna spridda på diverse trams och tjafs och en och annan väsentlighet. Gina Tricot och Skopunkten ligger bäst till. Där lär det bli en hel del handlat.

Detta vill Fröken Morran ha från Skopunkten:

image42 

image43

image44

Men tja... Nu säger Fröken Bitter att jag inte får köpa just dessa skor, för hon vill ha dem. Bittrare åsna får man ju leta efter.

143768-1 

Viktiga frågor
Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Menas det alltså att de ska tvångstestas? Jag tolkar frågan så. Om det finns anledning att tro att personen bör testas tycker jag det är en självklarhet, oavsett ålder. Däremot att tvångstesta alla 13-åringar utan att ha någon anledning att tro att de håller på med droger tycker jag är fel.
Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.  Ja, det tycker jag. Jag förstår de som anser det kränkande och ett intrång i ens privata sfär och detta kan jag hålla med om. Men jag anser att fördelarna med övervakningskameror i skolorna överväger nackdelarna. Övervakningskamerorna kan vara en hjälp till att upptäcka mobbing i alla dess former, såväl psykisk som fysisk och med övervakningskameror tror jag skadegörelsen minskar avsevärt.
Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar. Ja, det kan minska våld, stölder, skadegörelse och så vidare och därför ser jag det som okej. Precis som i ovanstående svar kan det vara ett intrång, men om man kan sköta övervakningskamerorna på ett bra sätt där risken för att dess innehåll ska läcka ut till obehöriga är minimal anser jag att det är fullt okej och att man istället för ett kränkande intrång i ens privatliv ska se det för vad det är: Något som är till för att förebygga våld, stölder, skadegörelse och så vidare, och inte som en övervakare i negativ bemärkelse.
Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar. Nej, det ska jag inte. Jag önskar att jag kände att jag ville detta, men det gör jag inte. Tanken på att mina organ skulle tas bort efter min död gör mig illamående och jag klarar inte tanken på det. Jag har full beundran för personer som tänkt igenom detta noga och valt att donera sina organ, men jag önskar att dessa också har full förståelse för vi som inte vill. Jag kan känna mig egoistisk, men jag är hellre det än att från och med nu och fram till min död må riktigt dåligt på grund av den ångest jag skulle känna över att veta att mina organ skulle tas bort vid min död. Jag vet att mina organ kanske skulle kunan hjälpa en annan, men det hjälper inte. Jag klarar inte tanken på att donera organen, och då väljer jag hellre att inte må dåligt livet igenom. Som gengäld kan jag hjälpa människor under tiden jag lever istället.
Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar. Svåraste frågan hittills. Jag känner att jag inte helt vet vart jag står och att jag har för lite kött på benen för att kunan ta ett ordentligt beslut. Men i dagsläget lutar det åt att jag är för dödshjälp, om man på något vis kan minska riskerna för att detta skulle kunna missbrukas.


***

För några dagar sedan funderade jag på att göra en psykoanalys, men jag kom på att jag inte alls har något behov av det. Mina problem försvann liksom när jag kom på vilken vinnare jag faktiskt är. Mitt problem är nu inget problem utan istället en tävling. Ungefär som en hockeymatch. Mer om det i ett senare blogginlägg (om jag orkar och minns, vill säga).

Dessutom skulle en pykoanalys säkerligen bli äckligt dyrt, så jag valde en lite billigare (och kanske något mindre sanningenslig, men vad vet jag?) version istället som man lätt och smidigt kan göra på nätet när man ädnå inte har så mycket annat för sig. Det hela är pedagogiskt nog för att mer eller mindre puckon som inte håller på MODO ska förstå hur man gör. Rita ditt hus - och se vem du är.

Jag vågar dock inte visa mitt hus för det ser inte klokt ut. Eftersom jag dessutom har gått treårig konstutbildning (låter betydligt mer som den sofistikerade person jag är, än att säga: "Jag har gått bild estet på gymnasiet". Snark).

Så här stod det i alla fall. Upp till er att tycka till om det stämmer eller ej.

Based on your drawing and the 10 answers you gave this is a summary of your personality:
Your house tells the world that you ought to be a leader. You are a freedom lover and a strong person. You love your house and family. You are a gifted artist as well. Once you have a problem, you need a friend with you. Your life is always full of changes. Once you have a problem, you need a friend with you. son.

You will avoid being alone and seek the company of others whenever possible. You love excitement and create it wherever you go. You have a strong personality and you like to command, influence and control people.

You added a flower into your drawing. The flower signifies that you long for love. It also safe to say that others don't see you as a flirt. You are self-confident and happy with your life.

Se där. Där fick vi alldeles gratis en snabb genomgång av min personlighet.

***

Morran hissar: MODO HOCKEY SM-GULD 14/4 2007! Ja, herregud.

Morran dissar: Att Nashville åkt ut. och att jag inte vet hur det blir i höst. Jag kommer gå som på... nålar heter det väl, fram tills Kung Forsberg bestämt sig. Jag skulle helst se att han pratade med mig om det först. Inte för att jag ska fatta beslutet åt honom, jag ska inte ha några invändningar alls eftersom jag respekterar hans beslut till 100 %. Anledningen är rätt och slätt att jag skulle vilja vara lite mer delaktig i hans liv. Kanske inte lika mycket som han är i mitt, men i alla fall lite grann. Det skulle vara trevligt.

Nu ska det pluggas. Fast jag orkar inte. Det blir nog TV-kväll med damerna istället. Och negerbollar! Nej, förlåt. Så heter det ju inte. Negerkaka, var det ju. (Tack Murkes käre far för din kopiösa humor. Den är lika underbar varje gång)!



image33



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror våran Kung kommer komma hem till MODO igen, om han inte väljer att lägga skridskorna på hyllan, vilket vore väldigt sorgligt : ( Därför hoppas och tror jag på att han kommer hem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback