Men rädda mig!

Hemtentan kommer gå åt helvete. Jag är körd. Denna gången kommer det inte att lösa sig, för jag har inte skrivit ett ord. Att läsa en rad i boken gör att min hjärna skrynklar ihop sig och det känns som det inte ens finns någon hjärna. Detta är nytt för mig. Jag har alltid kunnat förlita mig på att min hjärna kör på högvarv och gör det den ska i pressade situationer och att alla inlämningsuppgifter därför löser sig i sista minuten, men nu kommer det inte gå. Klockan är 12.00 och jag har inte orkat med litteraturen än. Dessutom ska jag till stallet nu. Det jobbiga är att jag vet att när litteraturen väl är läst börjar det jobbiga. Då ska jag försöka förstå vad uppgiften går ut på också, och därefter ska jag få ihop tre sidor med vettigt innehåll. Nej herregud. Foppa, rädda mig!

Ja, det blev ju förlust för Nashville och Philly inatt. Men givetvis. Allt ska gå åt helvete. Tack, tack, tusen tack att Calgary dessutom vann och drar ifrån Avs. Varför änder detta?!

Ja, det är ingen bra dag idag. Jag vill bara slänga mig i duschen och snygga till mig och sedan sätta mig i solen, men hemtentan finns där och påminner mig om att det är datorn och boken som gäller resten av dagen/natten. Det är inte konstigt att folk blir deprimerade.

Men nu till något trevligt. I sommar kommer det trilla in lite drygt 3000 riksdaler på mitt konto! Skatteåterbäring, yes!

Dagens lista:
Dagens musik: Dancing in the dark och allt annat med Bruce Springsteen. Det gör att man piggnar till och är en förutsättning för att jag ens ska försöka orka ta tag i hemtentan.
Dagens taskigaste/katastrof: Mitt hårspänne som gick i sönder! Fy vad dåligt! Inköpt på H&M för flera år sedan och som jag vårdat ömt eftersom det visat sig föra tur med sig. Jag hade tråkigt och böjde lite på det, och vips så gick det av. Tack. Tack för att allt förstörs och tack för att jag är så dum så jag försöker undvika hemtentan genom att leka med ett hårspänne istället!
Dagens peppare: Kung Forsberg, som vanligt.

Någon tycks vara bitter idag? Inte kan det väl vara jag?

Nej nu måste jag sätta fart. Stallet, sedan plugga. Heja Morran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback