Min hjärna är full

Det är helt otroligt. Det är verkligen det. Fasen att jag inte varit uppe i Övik och kunnat fira. Det här är så otroligt stort att vanliga dödliga inte förstår hur stort det är. Sagolikt!



image38 


 


image39


Dessutom, så fyller världens bästa Timmy år idag! Hipp hipp hurra!

Idag är matchen jag trodde var igår. Nashville-San Jose och Canal Plus sänder den. Livet är underbart!

***

Annars är jag lite orolig för min hjärna just nu. Jag kände det på föreläsningen förut, att herregud, den är ju full. Jag kan så mycket, helt enkelt. Jag vill ju inte skryta, men jag är så jäkla kompetent. Min hjärna innehåller helt enkelt alldeles för mycket och det är dags för en rensning. Det är saker jag skulle vilja ta bort, men som inte tycks gå att ta bort. Kanske vill jag det inte heller...

Sen har vi all oväsentlig fakta jag samlat på mig genom åren. Att veta vad "vad är klockan" heter på tjeckiska är ett exempel på sådan fakta, liksom hur man på samma språk säger "ursäkta mig". Det är helt oväsentligt att kunna, eftersom jag dels aldrig ber om ursäkt och dels aldrig frågar vad klockan är. I alla fall har jag inga planer på att behöva fråga en tjeck om detta.

Mer totalt onödig och oväsentlig fakta som jag borde rensa ut då? Historien om att Jesse James sköts med en Colt 45 (ärligt talat, i min värld kan det visserligen ses som högst betydelsefull information, men ändå... Nej). Vi fortsätter: Alla de "roliga" historier som inte ens är roliga. Exempel:

Alexander Semin och Daniel Sedin var och köpte en varsin tröja.
Alexander: Se min!
Daniel: Ja, se din!

Sånt där liksom, det är det inte många som skrattar åt. Förutom jag då. Jag tycker fortfarande att den håller världsklass och gapskrattar av att höra mig själv berätta den. Det är trots allt humor på hög nivå! Hm.. Efter lite övervägande kan den alltså fastställas som högst nödvändig kunskap och alltså är det inget att rensa bort.

Sen har vi alla dessa turer om Posh (som för övrigt fyller år imorgon! Grattis, grattis!) och Herr Beckham... Varför i all världen kan jag det? Eller Linda Rosings fram-och-tillbaka förhållande med Fadde? Det är verkligen onödig fakta och något jag borde rensa ut.

Vad ska det finnas plats för då? Jo, hockey och The God så klart, givetvis. Sedan ska det finnas lite plats för alla övriga vettiga saker jag vet om andra viktiga saker. Önskvärt är också om det jag hör på föreläsningarna samt läser i kurslitteraturen kunde gå in och förbli där i min hjärna (fast inte på bekostnad av något viktigt då, förstås!). Att min berömda associationskedjas små mekanimer inte får rubbas är en självklarhet, liksom USAs geografi och allt om indianer, och så klart Familjen Macahan-dialoger.

Ja, jag får ta och jobba på att möblera om lite... Vårstädning så att säga.

***

Vad gör man egentligen under en psykoanalys? När är det befogat att göra en sådan? Kan man göra det för sitt eget stora nöjes skull?

Imorgon ska jag få en välbehövlig "om-rörning" i hjärnan av Murke. Det behövs verkligen efter helgen.

Dagens lista:
Dagens låt: Biggest and the best
Dagens läsning: Nya SOLO, äntligen.
Dagens tristaste: Jag själv. Jo, jag är faktiskt ganska trist. I alla fall just nu när allt snurrar runt, runt, runt och jag inte vet något.

Jag känner mig konstig. För att citera en av mina favoritförfattare Jenny Jägerfeld, så känns det som att jag har Hål i Huvudet.

Fyra och en halv timme kvar till Nashvilles match börjar. Under tiden jag väntar ska jag vara lite social.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det här är helt j-la otroligt! VI HAR VUNNIT SM-GULD! Det bästa man någonsin varit med om. Våra grabbar är BÄST!

Postat av: erike

ok.sådär.nöjd nu?

2007-04-17 @ 14:42:22
Postat av: erika

GRATTIS TILL GULDET!!!

2007-04-17 @ 14:54:52
Postat av: Oraklet

Ohh, han är het. Sussie. GUD vad han vill ligga med mig!

2007-04-17 @ 19:10:40
Postat av: Morran

Linda: Jaaaa! Jag längtar till dina bilder kommer upp! :)

Erike: Jag är så ofattbart nöjd så det är skamligt.

Oraklet: Håll tassarna borta, har jag ju sagt!

2007-04-18 @ 00:19:05
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Linda

Jag ska göra ett försök att hinna med idag, men blir lite svårt. Men innan denna veckas slut så kommer de, jag lovar : )

2007-04-18 @ 08:46:43
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Morran

Ja! Du är en ängel! :) Herregud... GULD! Det är helt sjukt! :D

2007-04-18 @ 12:48:49
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback