Och som de gjorde det!

 Helt underbart!


image31


Sveriges bästa hjältar visade än en gång att det faktiskt ÄR hjältar. En kalasskön 5-1 seger i ett kokande Swedbank verkligen. MODO gjorde allt rätt, och framförallt gjorde de allt rätt hela matchen igenom. Stod upp bra för varandra, täckte skott (hoppas du såg det Wikegård!), jobbade på bra framför eget mål, spelade en härlig offensiv hockey och gick rätt på mål, tog vara på chanserna och levde verkligen upp till sitt rykte om att vara kungar på att kontra. Ett härligt tempo och tokbra prestationer av även de spelare som annars inte är de mest tongivande (vilket jobb Micke P gjorde, exempelvis!). Dessutom: spelarna man förväntar sig stordåd av match efter match gjorde även de vad de skulle. Ett skönt go matchen igenom. Som sagt: HJÄLTAR!

***

Det viktiga seminariet jag trodde vi skulle ha på måndag är visst på torsdag istället, och det innebär att chansen finns att jag möjligen skulle kunna åka upp på en sjunde och avgörande match i Ö-vik på måndag och sedan åka hem hit tillsammans med Fröken Bitter på onsdag. Hoppet lever!

***

För övrigt måste jag fundera på vad jag ska söka för kurser i höst. Sista ansökningsdag är nu på söndag och jag velar mellan Medie- och kommunikationsvetenskap C 20 poäng samt Journalistik A 10 poäng + Mediepraktik I 5 poäng + Mediepraktik II 5 poäng. Valet är jättesvårt och jag som till och med skulle ha svårt att bestämma mig för vilken sida jag skulle gå upp på om jag hade sängen fri från väggen på båda sidor, har förstås ett smärre helvete med att bestämma mig. Dock vet jag att jag alltid fattar det rätta beslutet så småningom. Det är väl bara att lita på den rätta känslan och köra på. Länge kvar till på söndag, trots allt.

Gällande skolan är det allvarligt talat dags att ta och reda upp mina två andra kurser nu. Det MÅSTE göras imorgon. Det, samt att beställa nya linser är morgondagens prio ett.

Dagens lista:
Dagens mål 1: Kung Timmy!
Dagens mål 2: Kung Micke P!
Dagens mål 3: Kung Döme!
Dagens mål 4: Kung Svartvadet!
Dagens mål 5: Kung Steen!

(Ja, ibland måste man få ändra på principer och köra på fem istället för tre).

Jag undrar om jag vågar träffa Lurke imorgon? Jag skulle behöva det, faktiskt. Detsamma med Murke. Mest skulle jag behöva att de kommer hit med snickerskakor som Lurke bakat åt mig. Det skulle nog få min feber att sjunka nästan lika mycket som den gjorde idag när glödheta MODO tände till.

Nu ska det städas och bytas lakan. Därefter ska jag mysa med lite Cosmo-läsning. Gonatt!




Kommentarer
Postat av: Linda

Segern igår var verkligen helt underbar! Jag hoppas att grabbarna kan kämpa och stå i lika mycket imorgon, skulle vara så oerhört skönt om det blev en seger även då!

Postat av: Lina

C-kursen, C-kursen! Det är ju Christian! :love:

2007-04-11 @ 11:07:30
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback