Favorit: Parfymer

Jag började för några inlägg sedan med att ta upp och skriva lite fakta och recensioner om mina favoriter i badrumsskåpet. Först ut var inlägget om i.d smink och nu tänkte jag ta mina absoluta favoritparfymer: Kenzo Amour, Lancome Hypnose samt DKNY Red Delicious Woman

Så här skriver Kicks om dem:

Kenzo Amour: En härligt mjuk, sensuell och fridfull doft som är inspirerad av resor i kärlekens tecken genom Asien. Kenzo Amour är en blommig doft med inslag av körsbärsblomma, fragipani och vitt té. Pris: 415 kr/30 ml (finns i större flaskor också).
Lancome Hypnose: En förtrollande doft för kvinnan som är sensuell och fascinerande samt vet hur man använder sin charm för att fånga uppmärksamhet. Pris: 415 kr/30 ml

Jag tycker detta är världens godaste parfymer och de passar både till vardag och utgång. Dessutom är flaskorna jättesöta och snygga och lyser upp lite. Kenzon känns riktigt, riktigt lyxigt och stort plus för att flaskan inte är av glas och därför fungerar bra att ta med sig utan att man är rädd att flaskan ska gå i sönder.

Donna Karan Red Delicious Woman: Red Delicious, uppföljaren till succédoften Be Delicious, är oemotståndlig och inspirerad av storstadspuls och passion. Red Delicious Women är en vågad och sofistikerad blandning av friska äpplen, hallon, vanilj och patschuli. Pris: 295 kr/30 ml

Kommer som god trea på listan över mina favoritparfymer. Inte lika lyxig som de två ovanstående men passar också denna både till vardag och fest och är dessutom billigare.



image282  image283  image284

 
Kenzo Amour              Lancome Hypnose              DKNY Red Delicious Women





Vilken är din favoritparfym?





Kommentarer
Postat av: sassa

det gröna äpplet e min favorit. vet inte om jag testat det röda. men kenzon vet jag ju, den är jättegod. :)

2007-08-11 @ 15:16:41
Postat av: Morran

Sassa: Ja, den gröna är också jättegod. Jag fick den av Micke i julklapp. Men den röda är snäppet godare. Var du ute igår?

Postat av: Anna

Min favorit är utan tvekan Ralph Lauren´s style! Mmm, bästa ever! Det verkar inte gå få tag på den i Sverige, förutom på vissa sajter då.
Ja, varför var inte Peter med? Men det är bara bra. Mindre konkurrens då ju, haha:)

2007-08-12 @ 09:25:10
URL: http://annalindback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback