Inlägg nummer 200

Och jag har tänkt flytta hela bloggen till en ny blogg/bloggdomän.

Jag stör mig på att den här bloggen, som är den anda jag aktivt bloggar i, ligger som en underdomän till min
förra blogg. Jag skulle helst vilja ha denna som enda blogg, på egen bloggdomän, samtidigt som jag har kvar den gamla.

Egentligen enkelt ordnat, det är bara att fixa en ny bloggadress här på blogg.se, och sedan ha bloggen på den istället och länka till den gamla. Enkelt. Men problemet är att jag vill ha kvar alla inlägg, länkar, design och allt från denna blogg. Länkarna och designen går skapligt lätt att föra över, men inläggen... Ska jag ompublicera vartenda inlägg? Nja... Då kommer samtliga inlägg få dagens datum, vilket förstås blir helt fel. Jag vill ha hela denna blogg flyttad till den nya, och få rätt datum på inläggen, och sedan fortsätta skriva nya inlägg på nya domänen. Men hur ska man kunna få rätt datum på den här bloggens gamla inlägg?

Anledningen till att jag vill ha med de gamla inläggen är förstås att jag vill ha allt samlat, så kategorierna kan fungera bra. Vill man läsa i exempelvis kategorin Hockey, ska man kunna läsa både de nya hockeyinlägg jag kommer skriva och de tidigare inlägg jag skrivit i denna blogg.

Ett alternativ kanske kan vara att starta en ny blogg, publicera de gamla inläggen från denna blogg och skriva det ursprungliga datumet samt länka till det ursprungliga inlägget i denna blogg. Sedan kan jag låta hela den här bloggen och min förra blogg finnas med i länkarkivet.

Men 200 inlägg... Nja. Jag kanske kan välja ut de inlägg som är något att ha? Med min självgodhet lär det bli 190-199, men med min självkritiska syn kanske det kan räcka med max 50?

Hmm...

---

UPPDATERAT:

Jag har nu gjort en ny bloggadress. Ni hittar den HÄR. Hela denna blogg ska flyttas dit, även en del av inläggen som gjorts i denna blogg.

Kommentarer
Postat av: Oraklet

Du.. det märks att du har varit ledig i sommar.

2007-08-13 @ 20:37:37
Postat av: Emma

(Visste inte vilket blogg jag skulle skicka till, så gjorde det till båda)
Hej! Det allra enklaste är om du mailar både din stilmall och kodmall till [email protected]. Då kan jag titta igenom och fixa till det så att det blir som du vill. :D
Ang. tvåpinnaren: Tack så mycket! :D Ja, tror det blir grymt! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback