Min oreda

(Alternativ rubrik: Årets mest ointressanta inlägg)

Nu har jag fått tusen klagomål på hur det ser ut här vid skrivbordet. Jag gillar min oreda, och tycker systemet med "allt överst" är mer eller mindre oslagbart, men för att tillfredsställa mindre stresståliga människor med ett outvecklat sinne för oordning har jag börjat städa upp lite.

Hittills har jag hittat:
- Tre glas staplade på varandra. Det äckliga är att det är lite vatten kvar i ett av dem. Med en fluga i. Där är ett skäl till att sluta ha vatten i glasen åtminstone.
- Ett rosa Coca Cola-glas från donken. Det fick jag häromdagen när jag köpte en Big Mac. Jag älskar det glaset.
- En hög med betalda räkningar inlagda mellan en hög med böcker.
- Böckerna med titlar så som Saker som jag och min flickvän grälar om, Hål i huvudet, Relationstecken, Råttornas vinter, Citat från advokat till översättning, Lilla fruntimmersboken och Festliga dassboken. Där kan ni se min förmodade  skönlitterära begåvning.
- Linsdosa med linser i och linsvätska och glasögonfodral. Ja, vid datorn är ju absolut bästa platsen i huset att förvara detta på.
- Guldsmycken. Ja, vid datorn är ju absolut bästa platsen i huset att förvara detta på.
- Ett tomt fat med tillhörande sked (här var det tidigare jordnötter).
- Nu hittade jag ett glas till.
- Måttband.
- Tre pennor varav en fungerar.
- Skrivblock från jobbet med tusen anteckningar om Johnny Holm och friidrott.
- Inte mindre än sju kom i håg-lappar utspridda. Endast en är aktuell.
- Litet skrivblock
- Riktigt gammal Veckorevyn som ligger upp och ned och med tusen saker över sig. Den ligger där för att föra tur med sig. Den har varit med om både OS-guld och SM-guld. Tack.
- Liten anteckningsbok med en djävul på framsidan. Fått av Lurke med orden "Där kan du skriva ner dina synder". Jag har också skrivit ner telefonnumret till en Brynässpelare, födelseår och dödsår för Tyrone Power samt den brittiska titeln på den mästerliga filmen The Pony Soldier från 1952. Vidare har jag också skrivit ner en massa siffror som jag inte har en aning om vad de syftar på (mina synder?) samt att Fionulla Flanagan var med i Lost avsnitt Flashes before eyes.
- Kalender (används flitigt för att skriva ner precis allt.
- Diadem
- Post-it lappar (tråkiga pissgula)
- Post-it lappar (roliga i pastellfärger)
- Sju använda batterier
- Kvitton om skickat paket
- Anteckningsblock med litteraturlista inför hösten samt planerade inköp
- Sminkväska (tom!) som man fick med i Cosmo.
- Fem hockeytidningar från 2003 samt en från 2001.
- Hemtenta som jag fick VG på.
- Sex and the city-boxen säsong 6
- Antagningsbesked 1
- Kniv (den är ren!)
- Plastpåse utan innehåll
- Två gamla linsförpackningar utan linser där jag prydligt skrivit Right och Left på.
- Brev från kusin i Spanien
- Arvika Nyheter Sporten (gammal)
- Broschyr från Aqua
- Den egenkomponerade boken Vettiga boken med viktiga saker. Här skriver jag ner allt som är viktigt och/eller viktigt. Allt från citat till intelligenta analyser.

Jag vet inte om det blev någon mindre oreda, men men. Nu ska jag ut i solen!

image277



Kommentarer
Postat av: Sandra

Aa, men jag tycker också att det är lagom. Har velat ha egen häst innan, men känner nu att jag inte orkar eller har tid till det. Okej, men det är ju bra att du får hjälp
och att shettisen rids :) Jag är inte så mycket för att tävla heller ;) Tack :)

Postat av: sassa

hahaha!!! men vadå synder o brynässpelare? vem då? :O

2007-08-09 @ 19:24:51
Postat av: Lisa

Åt du jordnötterna med sked?? :S

2007-08-09 @ 23:14:08
Postat av: Morran

Sandra: Ja, jag förstår dig. Japp, det är jättebra att han blir riden nu. Är bara 12 och älskar att vara ute på ridtur så det är bara bra.
Sassa: Vem? Men hallå. Du är ju inte intresserad av hockey har du ju sagt. ;)
Häx: Jaaaa? Hahahahaaha. Man blir ju kletig om fingrarna annars. Vet du, jag ska göra kycklingfruktsallad snart! :)

2007-08-10 @ 13:13:03
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Häx

Haha! Du är ju störd :P Usch, din sallad är ogod!

2007-08-10 @ 14:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback