Mirakel och knasigheter


Mirakel nr 1:
Den 20 juli 1973 skedde ett mirakel. En högst ovanlig pojke föddes. De kristna ville kalla honom den nya Messias och vetenskapsmännen ville kalla honom för en ovanligt förträfflig samling DNA. Detta var dock ingen vanlig Messias eller ovanligt förträfflig samling DNA, denna pojke var mer än så. Detta lilla mirakel fick istället uppkallas av dem med störst visdom, Modo:iterna. På det viset kom det sig att han därför fick namnet Gud Den Allsmäktige, eller Peter Forsberg, på ett mer vardagligt språk. Den här pojken skickades till Jorden för att sprida allsmäktighet, värme visdom, skönhet och lycka. Eftersom Jorden var den plats som mest behövde denna typ av allsmäktighet och skönhet hamnade han därför där, och än idag sprider denne karln, som nu vuxit upp till en riktig Gud, mirakulöst mycket skönhet genom sitt mirakulösa hockeyspelande. Något vackrare finns inte.

(Läs mer nedan, tack)

***

Dagens Lista:
Dagens nya ord: Ålska. Älska + åska, bomber och granater. När det riktigt slår gnistor! Helt otroligt användbart ord, för övrigt. Komponerat av Murke, Lurke och Turke i toppform.
Dagens jobb: Basket. Och matte. Herrejösses! Så mycket matte som jag räknat idag för att få ihop den matchen har jag inte gjort sen jag råpluggade för att lära mig all Foppas statistik utantill och dessutom veta vad det totalt blev.
Dagens nyttighet: Jag har börjat äta flingor, eller vad man ska kalla det. Krispiga är de i alla fall, och sjukt äckliga. En tugga och jag började genast sakna mina onyttiga köttbullar.

***

Mirakel nr 2:
Jag gick upp cirka en halvtimme innan jag egentligen behövde idag.

***

Frågor och svar:
Vad skulle du ta med dig ur ett brinnande hus? (En fråga vars svar enligt en högst vetenskaplig uppgift ska säga en hel del om dig som person) Mitt svar: Vad är det för ett hus? Frågan är vad det säger om mig som person. Troligtvis att jag är oerhört smart, något annat är otänkbart. Skulle jag gissa på, men vem vet.
Louis Vuitton eller Gucci: (Denna frågan tror jag också säger en hel del om vad för sorts person man är). Mitt svar: LV, så klart. För er vanliga dödliga ska jag tala om att det alltså säger att jag är en person med klass, stil och smak. Eller något liknande.
Använder du flip-flops även när det är kallt ute? Här tror jag de flesta förstår att ett Ja-svar säger så mycket som att personen som svarar är dum. Mitt svar: Nej! Så klart. Den som trodde något annat måste vara dum.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Enligt mina efterforskningar tyder ett visst svar på denna fråga att man blir omtyckt av Murke. Fast att hon inte ens gillar det svaret. Knepigt! Mitt svar: Ja tack. Murke tycker ju om mig, och jag svarar ja, alltså innebär det att Murke gillar ja-sägare, eftersom hon påstår att jag är en hemsk liten kossa och därmed inte har några andra fina sidor så måste det ju vara det. Eller tja, så har hon aldrig sagt, hon har bara kallt mig för kossa. Lilla gulliga Murke! Kärlek!

Fler frågor (i lite mer seriös tappning) kommer i fortsättningen! Jag ska också påkeka att jag inte var full när jag skrev detta. Bara deprimerad över Flyers underläge och Avs förlust. Anledningen till att jag ens orkar vara uppe är att MODO vann i sudden. Kuusela, Blatny och Horava! Yes!

***

Jag ska avsluta med att länka till en grymt trevlig blogg:
http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=21680 

Det är den damens visdom som gjort att jag kunnat sätta ord på The Gods mästerligheter i mirakel-texten ovan. Orden är i stort sett hämtade från henne, och jag ber om ursäkt för att jag snott stora delar av texten. Men, det var bland det bättre jag läst och jag tyckte inte det var mer än rätt att dela med mig.

Här är hela texten i sitt original:

Den 23 Januari för några år sedan skedde
ett mirakel på Östersunds sjukhus. Ett
högst ovanligt flickebarn föddes. De kristna
ville kalla henne den nya Messias och
vetenskapsmännen kallade henne för en
högst förträfflig samling DNA. Detta var
dock ingen vanlig Messias eller någon DNA-
klump i mängden utan detta mirakel kom
att kallas Eomin.
Eomin skickades till jorden för att sprida
lycka och visdom. Eftersom Härnösand var
en av de olyckligaste och dummaste städer
som gick att finna hamnade hon så
slutligen där, där hon än idag sprider
kunskap och glädje åt folket.

MÄSTERLIGT!

Det står 1-2 nu. Jag måste sova, imorgon ska jag upp klockan sju för träff med en riktig storlirare. Ohoo!

Gud vad det kliar i min hjärna! GONATT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ett bevis av alla att Peter Forsberg är den störste! Härligt med en MODO-seger och Flyers vann ju med : ) HÄRLIGT!

2007-02-05 @ 08:08:34
Postat av: Linda

Ja, det var jag som skrev det förra inlägget!

Postat av: Morran

Haha! Linda, jag VET att det är du som skrivit inläggen. Du är typ den enda som är smart nog att skriva en sån sak som du skrev! :) Inte länge kvar till MODO-matchen i LLA nu! Gött! Jag läste det du skrev häromdagen, kul att ni ska dit och att ni också har ståplats!! Yes!

2007-02-06 @ 00:02:30
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Linda

Haha! Det är bra att du känner igen mina inlägg : ) Nope, det är inte länge kvar nu. Närmar sig riktigt rejält : ) HÄRLIGT! Ståplats såklart och vi ska härja som bara den på våra grabbar : )

2007-02-06 @ 21:49:47
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Linda

Det kan du ge dig på att jag skulle göra! HAHA! Det är värt att råna en bank för att få honom med som en bonus ; )

Yes, på lördag ses vi på stå : ) Jag och Anna kommer dit : )

2007-02-14 @ 18:53:23
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback