Min hjärna och mina ögon dör

Ganska långsamt, men säkert, känns det som. Men imorgon är det över. Då väntar en veckas hemmapluggande till tenta istället. Stenhårt, sure, MEN jag slipper tidiga morgnar. Imorgon väntar redovisning om likheterna och olikheterna vad gäller massmedia i USA och Sverige. Hade det varit en annan situation hade jag inte alls varit nervös, men nu är jag det. Jag har nämligen ingen aning alls vad det är för skillnader och likheter. Möjligen kan det hända att USA inte har någon pressombudsman som vi har. I alla fall inte på samma sätt. Och då är jag ändå osäker på den uppgiften. Och detta ska jag redovisa i trettio minuter. Jo, lite nervös är jag. Men inte tillräckligt för att gå och plugga. Jag behöver skriva lite seriöst tjafs först!

Kom igen nu MODO. Linköping nästa, greja tre fina starka poäng där, tack! Om en halvtimme är det Capitals som väntar för Flyers, och Red Wings för Avs. Två segrar i natt och jag kanske kan somna utan att känna mig stressad, svimfärdig ocb trött.

Jag tjatar och tjatar om att komma igång med träningen igen, och att äta bättre. Och framförallt att sova bättre. Men det händer inte mycket. "Sov och ät på regelbundna tider" står det här. Ja, jag sover aldrig och jag äter alltid. Funkar det tro?

För övrigt har jag en ljusgrå och en mörkgrå strumpa på mig idag. Ni vet en sån med Team Sportia märke på, som är assköna men som man alltid bara hittar EN av. Så därför har jag två olika, precis som vanligt alltså. Det ovanliga är dock att de ändå har samma färg, bara olika nyanser. Det känns lite uppiggande just nu när jag sitter och läser om nyhetsbyråer och försöker få in det i skallen.

Politik är sjukt komplicerat. Men det här är världsklass!
http://www.youtube.com/watch?v=OWVSOvqlB_Q&feature=RecentlyWatched&page=1&t=t&f=b Jag kollade på den igår, men jag slutade inte gapskratta förrän nu. Det säger nog dock kanske mer om min hysteri än om videon, kanske. Men som sagt, värd all credit i världen för den är sjuk rolig! (Lägg särskilt märke till hur jag i och med länken närmar mig en "riktig blogg" om man ser till vad de flesta definierar som blogg. Korta, enkla inlägg som uppdateras helst flera gånger om dagen och gärna länkar till det ena och det andra. Jepp, länken prickade jag in i alla fall. Dessutom tänker jag försöka anstränga mig för att blogga imorgon efter hockeyn också. AHC-match imorgon. Troligtvis AHC på söndag också, då jobb, imorgon fritid.

Dagens lista:
Dagens mest underskattade: Victoria Silvstedt och Paris Hilton. De spelar på myten om dem själva. Jävligt bright! Jag orkar inte sväva ut just nu, så det blir en annan dag, men jag gillar dem. Simple as that. Men missförstå mig inte nu. Jag pratar inte om dem som att de skulle vara i samma division som The King, men ändå. Sköna!
Dagens sötaste: Prickan. Nu sover hon som en stock efter vår kvällspromenad. Japp, jag är hundvakt! Prickan är söt med galen. Kalas!
Dagens citat: "Den som väntar på något gott.... han blir inte fet!" HAHA! Det ska jag sätta upp på kylskåpet, bredvid "Veckans Foppa". På tal om det, allmän uppmaning till Sveriges tidningar: För guds skull, ska det vara så svårt att begripa att jag varje vecka har en ny "Veckans Foppa" upsatt på kylskåpet?! Text och bild. Därför vore jag tacksam om ni kunde lära er att publicera bilder (och text ev) i rätt storlek, det vill säga så det passar på den A4 stora bakgrunden. Tack på förhand! Det var länge sen jag bytte nu.

Jag ska se Rocky Balboa snarast efer att den haft premiär, förhoppningsvis. Förhoppningsvis också tillsammans med Något Fint. Något Jättefint!

Förresten! Jag fick en förfrågan om jag är full när jag bloggar! DET var det värsta! Vilken kopiös förolämpning. Möjligen att jag ganska ofta är lite hög på att ha sniffat Kenzo Amour eller på Foppa-tröjan eller annat liknande, men full? Nej. Då skulle det inte vara så tjusigt, snyggt och prydligt som det är. Och det skulle framförallt avslöjas då man skulle märka att det inte finns någon djup tanke bakom varje litet tecken i den här bloggen. För det gör det ju faktiskt. Ni skulle bara veta hur mycket jag tänker!

Nu, sova!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


Kommentarer
Postat av: Linda

Gillar dina bloggar, Marie : ) och det där med ?Veckans Foppa? är rätta takter : ) Fortsätt i samma stil och så hoppas vi på tre poäng imorgon för våra kära MODO-grabbar! Och inte blev det någon vinst för något av lagen i natt : / Men en poäng till Colorado iaf, men Zäta som avgör med en Foppa-straff!

Postat av: Linda

Det ska vara citattecken vid Veckans Foppa, men tydligen verkade det inte fungera :/

2007-01-10 @ 07:51:13
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback