Tjolahopp tjolahej!

Och Gott Nytt År för fan!

Jag sitter och försöker komma någon vart med hemtentan. Hittils har jag skrivit 134 ord, och det är med andra ord bara 1376* ord kvar. Att det dessutom ska vara BRA och vara färdigt till på fredag är inget som oroar mig nämnvärt. Istället lägger jag min energi på att oroa, fundera, tänka, analysera, gnälla, muttra och irritera mig på nåt helt annat. Något Fint. Något Jättefint!

Men imorgon ska jag till Karlstad och köpa böckerna jag behöver, sen blir det pluggande hela dagen. Och imorgon ska jag inte försova mig som jag gjorde idag.

Nu känns det som att den här bloggen också börjar spåra ur, och det beror inte på mig, utan på Något Fint! Något Jättefint!

Dagens lista:
Dagens hurra 1: Min kära mor fyllde år. Hipp hipp hurra och grattis! Och: Tack för tårtan!
Dagens hurra 2: MODO vann med 3-0 över DIF. Krizan gjorde sin sedvanliga kullerbytta eftersom han höll nollan. Mysigt!
Dagens hurra 3: Småkronorna vann över Tjeckien! VM fortsätter!

Foppa är på G nu, och Philly har därmed tagit två raka. Ny match inatt mot Islanders, och det är bara att hoppas The King fortsätter som han gjort och serverar ytterligare tre smörpass och kanske gör ett och annat snyggt mål också.

Nu tänker jag sluta, för hela det här inlägget har känts trist att skriva. Jag skrev bara för att Fröken Bitter skulle skriva... Och jag vile förstås inte vara sämre, men nu blev det riktigt illa istället och jag ber om ursäkt över att det inte är rolig läsning, men mest ber jag om ursäkt till min far som är sur för att jag slår så hårt på tangenterna så han inte kan sova. Jag kanske ska köpa en bärbar dator, förresten. Av mina lånepengar. Men, jag ser det som en investering.

Gonatt!

Problemet är att det är en timme kvar till matchen börjar. Ska jag stanna uppe eller sova? Jag vet faktiskt inte. För en gångs skull är jag trött.


*Ja, det ska vara 1500 ord totalt. Jag orkar interäkna utan det var en vild chansning. Ni kontrollerande besserwissar är så klart välkomna att rätta mig om jag har fel. HOHO!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker det är kul när du bara skriver här, spelar ingen roll om du själv inte gillar det, för det gör jag iaf : ) Härlig seger mot DIF i tisdags, men ännu härligare var det i fredags mot FBK : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback