Allting som kan gå fel, går också förr eller senare fel

Jag har finjusterat min budget lite:

Kostnaderna för hästarna kan jag knappast minska på, men lunch på universitetet och kläder bör jag kunna dra ner på. Just nu har jag 500 kr budgeterat för kläder varje månad, men den kostnaden känns onödigt stor. Jag har ju de kläder jag behöver, så i princip allt jag köper är sådant jag bara vill ha.

Hädanefter ska jag betala mina fasta räkningar med en gång jag får pengarna. Därefter ska jag sätta in hästpengarna, skolpengarna och sparpengarna på respektive konto. De pengar som ska gå till mat ska jag ha hemma plus att jag lägger undan lite extra hemma. Övrigt kan jag sätta in på "mig-kontot". Då bör jag slippa oroa mig för att pengarna helt tar slut. Jisses, vad bra detta låter.

Men, så sa jag för ett år sedan. Och visst gick det fel då. Så med största sannolikhet kommer min ekonomi även detta år gå i kras. Gissningsvis kommer Den Blonda Häxan och Stockholmsfjollan att håna mig för min bitterhet över detta (eller så tycker de att det är hög tid att jag försöker reda ut min ekonomi), men det ÄR bättre att vara pessimistisk över sånt här. Då blir jag ju nämligen glad sen. Antingen glad för att min budget trots allt håller, eller så blir jag glad för att jag fick rätt. Och som alla vet, så finns det inget som gör mig så glad som när jag får rätt.

Dagens musiktips:

Thank U - Alanis Morissette



---

Jag vet inte, men jag var bergsäker på att det var fredag idag, och eftersom det inte var så, så känns min värld mer eller mindre puckad. Gud, vad jag har hockeyabstinens!

Den nya icing-regeln som införs i ES känns bra. Som fan av NHL är den så klart uppskattad! Men när togs touch-icingen bort i ES? 1980-talet, tidigt? Idag är det i alla fall 27 år sedan Borg vann sin femte Wimbledon-seger. På tal om åttiotalet.

Dagens svåraste beslut: Duscha nu, eller gå till stallet nu? Jag lider med mig själv som har sådana svåra beslut att fatta varje dag.

image144




Kommentarer
Postat av: Le Häx

Finns det inte nån gräns för hur många konton det är tillåtet att ha per person??

2007-07-05 @ 18:07:05
Postat av: Linda

Jag vill med ha hockey NU! 81 dagar kvar!

Postat av: Morran

Häx: Jo, jag tror det. Det är därför det blir så problematiskt för mig! :eek: Haha!
Linda: Ja! Nedräkning!

2007-07-06 @ 19:02:38
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback