"Då tänkte jag på dig och ditt högfärdiga sätt"

Fröken Bitter mms:ade en serieruta till mig häromdagen.

Det var en seriestrip om Hagbard, vikingen, och var ungefär så här:
Hagbards fru (anklagande): Du lovade att göra allt för mig när vi träffades!.
Hagbard: Ja?
Hagbards fru: Hittils har du bara gjort mig vansinnig!

Jag ringde upp och fick en förklaring:
Fröken BitterDet är du, haha
Jag: Huh? Vadå jag?
Fröken Bitter: "Hittills har du bara gjort mig vansinnig", så som du skulle säga på ditt högfärdiga sätt. Jag tänkte direkt på dig när jag såg den.

Ja, det var ju en fin komplimang. Högfärdig.

Jag skulle gissa att delar av detta kommer från mitt fina, glänsande och enormt vackra hår som är av en riktig drömlängd som alla, alla, alla är avundsjuka på (av förståeliga skäl!!!). Håret är så fint och så tungt, att det helt enkelt tynger ner mitt bakhuvud och det är alltså inte lätt att göra annat än spatsera runt med näsan i vädret och se högfärdig ut.

En hel del har det nog också att göra med SM-guldet. Jag är inte bara skapligt, utan jäkligt mallig över det. Och jäklar vad uppblåst, dryg, snobbig, högfärdig och STOLT jag är över det!


image224



Morran hissar: Mig själv för min höga intelligens. Tänk att jag som inte kan något om datorer kunde fixa vänsterkolumnen när inte ens Stockholmsfjollan kunde. Jag vet inte, men det är ju nästan så att jag är ett litet mirakelbarn! Jäss, jäss!

Morran dissar: Mix Megapol. Vad fan, alla vet att jag har svårt att sova under natten. Eller ja, nu var jag nog högfärdig igen och tänkte lite för höga tankar om mig själv. Egentligen är det tämligen få av världens befolkning som ens har en aning om vem jag är, och än mindre har en endaste liten aning om att jag aldrig någonsin somnar före klockan 02.00 och sällan ens lagt mig innan klockan är 04.00 oavsett om det är NHL-hockey eller inte. Men nåväl, åter till mitt dissande av Mix Megapol. För nu känns det nämligen som alla är emot mig. Grannen ska envisas med att klippa gräsmattan ständigt och alltid klockan sju på morgonen när jag behöver sova, allt ska vara så mycket finare och fridfullare under natten och hela min kropp och hjärna mår så mycket bättre då. Till råga på allt har nu alltså Mix Megapol börjat spela en massa bra, eller vedervärdig musik just vid den här tiden. Jag kan inte ens försöka sova när de spelar mästerligheter så som Chers If I Could Turn Back Time eller liknande. Jag blir så glad och lycklig och kan inte ligga still, vilket är nummer ett vad gäller insomnandets svåra konst. Det är alltså skandal. Dessutom, när de inte spelar bra musik som får mig pigg, spelar de skitmusik som gör att jag blir irriterad och börjar bråka med den tio år gamla klockradion för att få tyst på den och det innebär att det inte blir någon sömn då heller. Ärligt talat känner jag för att mörda varje gång de spelar skimusik, och en gång till med Ingen sommar utan reggea kommer göra mig helt mentalsjuk. Så snälla, kan ni inte spela musik som ligger runt 5-6 på min 0-10 poängsskala över musik? Då blir det alldeles lagom, så jag kan somna in lite fint och få min skönhetssömn. Och om bara jag mår bra, så gör nog alla andra också det ska ni se.

Här finns andra Hagbard-strippar att läsa.

Nu ska jag nog vara lite ödmjuk och fortsätta städa. Bara för att man är bättre än andra och därför högfärdig kan man ju inte få komma undan allt.

image144


Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej, va skönt. Då ska det väl inte vara några problem. Du fixar det säkert. Det var samma när jag skrev b-uppsats. C-uppsatsen blev mycket bättre och strukturerad. Man lär sig av sina missar:) Samtidigt är väl b-uppsats något form av "test". Att man ska lära sig. Så såg jag i alla fall på det:)

2007-07-29 @ 20:10:28
Postat av: Anna

Jag som skrev inlägget över ja:)

Postat av: Linda

Jag fick ledigt :D

2007-07-30 @ 09:39:05
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Sandra

Okej, bra då förstår jag ;) Förhoppningsvis hittar jag rätt färg på Åhléns så i bästa fall behöver jag ingen provburk ;) Använder du i.d´s rouge också? :)

2007-07-30 @ 10:56:27
URL: http://sandralundin.webblogg.se
Postat av: Oraklet

Det ända du gör mig, är vansinnig. FYFAN!

2007-07-30 @ 20:42:49
URL: http://strindlund.blogg.se
Postat av: Linda

Det kan du ge dig på att vi ska :) Snart bara tre dagar kvar ;) Måste pratas vid om biljetterna och så.

2007-07-30 @ 21:18:20
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback