Det är synd om en del, särskilt pappor

Jag har just hittat en ny underbar blogg. Angelica Lindvall, en tjej som, precis som jag, är intresserad av journalistik och verkar vara lika tokig som mig i SOLO, Cosmo, Glamour och så vidare... Ni hittar hennes blogg här. Ta er tid att kolla in den!

Det var på hennes blogg jag hittade dagens absolut roligaste inlägg:

---

I går träffade jag en gammal bekant som blivit pappa för första gången. Jag kikade ner i barnvagnen och fick se en söt liten flicka, bara några veckor gammal.

Jag: "Hur känns det då? Är det kul?"
Pappan: "Jo, eller nej, det är inte alls kul. Hon skriker bara och jag har ju inte gjort någonting!".
Jag: "Hehe, okej. Hur gick förlossningen då?".
Pappan: "Ja, vi var ju inne i 16 timmar och jag fick så jävla ont i ryggen".
Jag: "Fick du ont i ryggen?"
Pappan: "Ja, va fan, sitta där på en stol i 16 timmar och vänta..!".


Det är verkligen synd om pappor. De får ont i ryggen medan mammorna bara får spruckna snippor.

---

Vad säger du Fröken Bitter? Visst känns det där som något som skulle kunna yttas av en viss person...? Ja, om han är potent då, vill säga. HAHA!

Efter att ha läst ett flertal inlägg i Angelicas blogg kom jag också fram till att jag kanske ska läsa Journalistiklinjen i Molkom trots allt. Jag har varit intresserad av den tidigare, men sedan har intresset dött ut. Men Angelica verkar väldigt nöjd med sin utbildning där, och jag ska kolla upp den lite mer och sätta den som preliminär planering för nästa års studerande.

Dagens musiktips:
One Of Us - Joan Osborne






Morran hissar: Revlon 1002 Nutron Color Cream Hårinpackning. Hur bra som helst! Gör håret glansigt, lätt att reda ut och det luktar supersmarrigt efteråt.

Morran dissar: Arvikafestivalen. Ja, jag VET att jag är olidligt bitter. Men jag blir galen. Kan de inte flytta den till Kina? Kinafestivalen låter grymt mycket bättre, tycker jag.

image144



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hmm, jag börjar också bli lite bitter på festivalen just nu faktiskt, främst för att alla är där utom jag! Mina vänner ringde igår och skrek i luren, jag tänkte: ah, trevligt att de bryr sig om stackars lilla mig som sitter hemma ensam, och försökte få fram den (i mina öron) glada nyheten att jag fått studentlägenhet i Sthlm, men vad händer?? Jo, de skriker så jag inte får fram ett ljud! Sen helt plötsligt kommer hon som ringde på att Oj, det här blir dyrt, måste lägga på (hej, vi har båda halebop) så de skriker lite till avsked och sen lägger de på!!
Låt oss hata Arvikafestivalen tillsammans!

2007-07-14 @ 00:14:06
Postat av: Morran

Ja, jag vill mer än gärna hata festivalen med dig, haha! Lilla stackare. Dumma kompisar. :mad: Vi måste prata om helgen, och hey, jag har inte hört om din lägenhet! Dumma msn!

Postat av: HäxLis

Men funkar den fortfarande inte?? DUMMA msn!! Jag försöker övertala Fjoll att låta mig sova hos henne fredagnatt så kommer vi till dig tillsammans på lördag (A) Men vi får väl se hur det blir med det. Måste kolla upp det här med Harry-boken också så jag vet på ett ungefär när jag kan tänkas ha den i min hand, ljuva tanke!

2007-07-14 @ 15:37:08
Postat av: Morran

Nej, eller alltså. Det funkar ibland och ibland inte. :S Ja, men det får fan Fjoll gå med på ju, haha! Men grejen är att jag borde jobba nästa söndag! :eek: Men det får vi skita i, det måste lösa sig på något vis. :) Jag tycker de där böckerna är som en SEKT Lisa! Inser du inte hur hjärntvättad du blir?! :eek: Skit i boken nu. Det är ingen ljuv tanke. ;)

2007-07-14 @ 16:50:47
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback