"Det kanske sitter ett häftstift i din häl...

...Som gör att du känner dig lite ilsk och bitter? Så var det i alla fall i en bamsetidning jag läste en gång. Eller ja... Det var ju en häst istället då, som hade fått ett häftstift i hoven och var sur"

Haha! Jag älskar när mina vänner försöker pigga upp mig och samtidigt ställa små "diagnoser" gällande min bitterhet.

---

Jag har tidigare sagt att jag inte kommer lägga något intresse alls vid poker förrän den dagen Kung Forsberg visar stort intresse för det. Men jag får visst retirera.

image160


Att Ben Affleck är med i Poker-VM gör mig åtminstone lite intresserad. Inte av hur det går i själva VM, men just hur det går för Affleck. Jag är lite kär i den mannen sen hans roller i Pearl Harbor och Jersey Girl (två av mina absoluta favoritfilmer om man bortser från westernfilmer).

---

Helgens lista:
Helgens citat: "Men Murke. Nu tänker ju du som du själv gör. Sluta med det!" Angående en diskussion om abort. Ja, det är ju lättare att argumentera om personen slutar framföra sina egna åsikter, och istället håller med en själv, det har citatets upphovskvinna rätt till.
Helgens uppfinningsrikedom: Servetter som linjal. När alla andra satt stumma och dumma efter att vi inte hade en linjal eller måttband kunde jag påvisa hur rätt jag faktiskt hade (IGEN!) genom att mäta med servetter.
Helgens hetaste diskussion: 1. Abort. Alla mot Murke. Resultat: Alla utom Murke vann. 2. Huruvida jag blir arg om en person inte anser Kung Forsberg vara het. Jag mot alla. Resultat: kompromiss - ingen gav med sig och jag ansåg att jag hade rätt men lät dem hålla fast vid sin dumma åsikt och övergick istället till nästa ämne: 3. Vem ska sköta grillningen? Resultat: Alla andra överlät detta till en missnöjd liten Morran. I slutänden var dock alla missnöjda med valet av grillmästare och jag kunde därför krönas som vinnare i diskussionen med tanke på att jag varit emot idén från första början.  

image144




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback