För att bli lycklig ska man vara lagom intelligent...

...Är man för smart blir man för uppmärksam på sina brister.

Detta sms kom från kära Murke. Riktigt trevligt, om det inte varit för att hon avslutat det utomordentligt roliga uttrycket med att skriva "bra för oss". Vadå oss? Jag är ju smart.

Åter igen en dag med dåligt och trist väder. Jag har just ätit, men tänkte sticka ut och springa om någon timme. Efter det tänker jag sticka upp till stallet och titta till hästarna, och sedan ska jag hem och ta en lång dusch med peeling, ansiktsmask och hela faderuttan innan jag ska se Rambo First Blood 2 på Canal plus.


image166


Jag känner mig allmänt seg idag, men hoppas jag blir piggare efter jag spungit. Det brukar pigga upp en.

---

Glömde ju ta upp det värsta av allt gällande NHL Silly Season igår. Chris Drury till Rangers. Det är som att solen trillar ner det. PÅ MIG. Ni kan tänka er bedrövelsen. Jag kommer gråta varje gång jag ser honom i Rangers-tröjan. och det gör mig redan nu helt makalöst förfärad.

Men ska man se på ES-lagen så gottar jag mig i Linköpings olycka. Surovy får mycket hellre spela i Phoenix än att han ska vara en del av en tänkt superfemma i LHC. Även om det svider att säga det, så hoppas jag Weinis får det riktigt jobbigt där nere den här säsongen.

LHC är ju även på tapeten vad gäller rykten om Teemu Selänne. Men de ryktena ligger det nog knappast någon större sanning i. Lägger han inte av, gissar jag att NHL är det solklara första alternativet. I andra hand skulle han nog hellre spela i Finland.

(Ja, LHC är givetvis ännu mer hatade av mig sedan de snodde vår Weinis).

---

Hm... Jag kanske skulle sticka med in till festivalen en sväng inatt ändå? Bara för att.


image144




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback