Jag och Kimberley Stewart

Imorgon är sista svarsdagen till universitetet. Jag är fortfarande inte helt säker på vad jag ska välja. Alternativen är:

Medie- och Kommunikationsvetenska C, 20 poäng + Journalistik A,10 poäng

eller

Medie- och Kommunikationsvetenskap C, 20 poäng + Medierna och etiken, 5 poäng

Medie- och Kommunikation är givet, men sedan är jag tveksam. Journalistikkursen skulle vara ruggigt bra att få gjord nu i höst. Då skulle jag ha Medie- och Kommunikationen klar, samt 10 poäng i Journalistik (vilket är vad jag vill plugga/jobba med) samt en fempoängare om Medierna och makten, det vill säga 75 poäng avklarade efter denna terminen. Jag skulle dessutom ha en bra början till en examen inom Media/journalistik och framförallt skulle jag ha Journalistikkursen avklarad och därmed vara fri att söka vad som helst i vår. Då kan jag plugga i Sundsvall om det finns intressanta kurser, eller plocka lite hipp som happ.

Frågan är bara om jag fixar att läsa både en C-kurs och en tiopoängskurs där båda går på heltid, parallellt. Journalistikkursen ligger samtidigt som jag ska skriva C-uppsats och det kommer alltså bli riktigt mycket jobb... Men skulle jag klara av det är det alltså den bästa lösningen.

Men risken är att jag i höst, redan innan Journalistiken startar vecka 45, inser att det innebär för mycket jobb och därmed får skippa den. På det viset skulle Medierna och etiken vara bättre, speciellt då den eventuellt kommer gå att läsa på distans. För mig skulle det innebära fem relativt "lätta" poäng, vilket är tacksamt. Går den inte på distans skulle jag kanske kunna ha tur ändå och lyckas masa mig dit på ett par stycken föreläsningar, kladda ihop två artiklar och sedan hiva in ett Godkänt precis som förra hösten. Men å andra sidan bör man vara på plats vid varje/nästintill varje föreläsning. Att redan på förhand känna att max 3-4 föreläsningar är vad jag kommer gå på känns meningslöst.

Nä..., det får nog bli C-kursen och Journalistiken. Det känns vettigast. Jag har ju Kung Forsberg som inspirationskälla, så det ska nog gå bra.

---

Planerat har jag också gjort för sensommaren/höstens stora evenemang:
3 augusti: Leksand - Icebreakers. Det är tänkt att jag,
Linda och kanske Murke (och kanske fler) ska iväg till Leksand och spana in Kung Forsberg, guldhjältarna, Gagne, Samme, Jonte, Sedinarna och Zäta med flera.
4-5 augusti: Till den blonda Häxan i metropolen Säffle! Firande av Lisa Fisas 21-årsdag samt utgång för att fira födelsedagsbarnet, Icebreakers vinst (och MODO-grabbarnas succé) och ja.. Vi hittar nog en massa saker att fira. 24 augusti: Om några pengar trillat in på kontot - shopping. Och då jävlar SKA det shoppas för det har jag inte fått gjort på hela sommaren.
27:e augusti: Medie- och Kommunikationsvetenskapen börjar. Väl värt att anteckna. Mes eftersom det innebär att det är ännu kortare tid kvar till Elitserien drar igång.
12:e september: Emelia 20 år!
26:e september-1 oktober: Till Fröken Bitter, antagligen. Frågan är då inte om hon är bitter, utan att det antagligen blir så att jag ska dit. Bitter kommer hon med största sannolikhet vara, se nästa punkt:
29:e september: MODO-Timrå. Fröken Bitter kommer bli ledsen, jag kommer bli överlycklig. Stockholmsfjollan 21 år.
30:e september: JAG 20 år!!!! <---- Ska firas i förskott genom att MODO krossar Timrå.
8:e oktober: Micke 18 år! Ska inte foras mer än att slänga i sig tårta.
12:e oktober: Johanna O 20 år!
13:e oktober: FBK-MODO.

...Och sedan någon gång efter det blir det evetuellt en USA-resa...*



image200

Kimberley Stewart



Morran hissar: Min absurt goda kyckling"sallad". Nåja, efter diverse spridda klagomål över att de saknas sallad i den har jag valt att kalla den för kycklingfruktsallad. Men den är lika god ändå. Kyckling och avokado, det är jag och Kimberly Stewart.

Hiss också för att SJ som genom ett trollspö kunde svischa fram en tur- och returbiljett till Sundsvall (om jag beställer typ nu) för ynka 275 kronor! Det är ungefär som på samma nivå som när Kung Forsberg målar i varje period.

Morran dissar: Min ekonomi. För nittioniondetusendemiljarde gången den här sommaren. Och nu försökte jag ändå inte verka bitter.

---

Klockan är bara 23, och jag har flera timmar kvar till läggdags. Lägligt att nya Glamour och Veckorevyn ligger här och vill bli lästa.

Tjipp!

*Och där insåg jag att det kommer bli ännu svårare att få ihop en C-uppsats samtidigt som jag ska klara av en tiopoängskurs under tiden som jag istället för studier ägnar tiden åt hockey, shopping, sevärdheter och strunt i USA. Nåja, nu är det ju sommar och alltså inget att oroa sig för i dagsläget. Oroa mig kan jag göra en annan dag.



image144



Kommentarer
Postat av: courageo

Medie- och Kommunikationsvetenskapen börjar på min födelsedag. ^^

Postat av: courageo

Ja vad kul, ännu fler bloggare i SBA den kvällen alltså! :D
Hihi tack! Jepp, då blir man hela 16 år. Gammal tant snart! Haha!
Tack så mycket! Jag tycker det är så roligt att fixa & trixa så kan inte låta bli! :D

2007-07-27 @ 02:15:10
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Linda

Jag hoppas det löser sig med Leksand, skulle vara så grymt kul :) och efter att ha sett GULD-DVD'n igår blev jag ännu mer laddad på att åka och se våra guldhjältar, Kungen och alla andra :)

2007-07-27 @ 11:20:17
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Fjoll

Jag var precis på väg in här för att skälla ut dig för att Häx hade sagt att du tänkte svika vår helg.
Men enligt din planering ser det inte alls ut som något svek på G, så du slipper Fjollans ilska.... Ja, för stunden i alla fall ;)

2007-07-27 @ 11:25:52
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback