Och dagens utvik går till...

Mig själv!

Man föredrar att tro vad man helst håller för sant.

Vem var det som sa något i stil med det? Jag minns inte, men i alla fall stämmer det kanske lite med min syn på astrologi. Jag vet inte om jag ska tro på det, det känns inte trovärdigt. Men det stämmer ju, så jag tror nog på det. I alla fall lite grann.

Till min rara lilla Blonda Häxa. Här kommer en snabb horoskoptolkning för mig, för att du ska få inspiration till att gnata iväg till bibblan.
 


image156

(Klicka på bilden för att komma till en svensk astrologsida där du själv kan få ditt horoskop samt en snabbtolkning!)



Solen i vågen (mitt soltecken/stjärntecken):

Diplomatisk och sällskaplig. Rättvisetänkande (väger saker och ting fram och tillbaka, "å ena sidan, å andra sidan"). Älskar att diskutera, förmåga att medla mellan människor. Mycket listig och smidig. Kan använda sig av vita lögner. Mycket charmig och har stor anpassningsförmåga. Istället för att säga "Jag vill" säger personen (jag) "skulle det inte vara bättre om vi gjorde såhär?". Är så skicklig att andra tror att de var DE som kom med förslaget, och i sista hand får jag alltså min vilja igenom. En bra lyssnare, mkt intresserad av andras åsikter och tankar. Kan vara grälsjuk ("gräl lättar upp stämingen"). Kan mucka gräl bara för att. Kvinnliga vågar har ofta maskulina sidor.

 

Kräftan som ascendent (det tecken solen gick upp i när jag föddes):

Har stort utbyte av att glädja och måna om nära och kära, mkt beskyddande. Får ofta brinnande specialintresse, och mkt personligt förhållande till det jag jobbar med. Fascinerad av att utforska min egen psykologi. Kan visa antydan på kyla och avståndstagande, vilket jag ska vara försiktig med. Stor oro för hälsan, slår i läkarböcker efter inbillade sjukdomar - kan bli en riktig hobby! Slug och hämndlysten, envis. Mycket god inlevelseförmåga. Mycket bra minne. Släktkär och angelägen om att hålla mina rötter vid liv, intresserad av det förflutna.

 

Månen i stenbocken:

Stark självdisciplin, mkt ansvarsfull, pålitlig, ambitiös och principfast. Behov av personlig integritet; vill inte lämna ut sitt inre i första taget. Återhållna känslor, svårt att visa känslor och tenderar att kontrollera mig själv mer än vad jag kanske borde. God inlevelseförmåga och ett sökande jag, rikt inre liv. Det är viktigt att jag passar mig för att bli kontrollerande och manipulativ! Stark självkontroll och på gott och ont har jag lätt att påverka människor runtomkting mig. Är självständig. Viss tendens till att spela martyr och beklaga dig. Har en enorm stolthet som gör mig ovillig att ta emot hjälp då jag är rädd att det skulle kunna uppfattas som en svaghet. Stark självbevarelsedrift, sunt förnuft, framåtanda och livsglädje. Överväger beslut, tänker på konsekvenserna.

 

Merkurius i skorpionen:

Forskande och penetrerande sinnelag, vill tränga in på djupet i det jag sysslar med, mkt intresserad av psykologi och problemlösning. Mitt tänkande är starkt influerat av dina känslor, vilket gör att jag i regel har svårt att diskutera saker som inte engagerar mig känslomässigt. Vid laddade diskussioner kan jag dock ha en riktigt vass tunga och ger mig aldrig. Jag är rädd för att människor inte ska förstå mig, vilket gör att jag håller mycket för mig själv samt tenderar till att vara en smula misstänksam. Stor benägenhet för tvångsmässighet. Merkurius i stenbocken gör mig mer beslutsam och målmedveten än den genomsnittliga vågen (mitt soltecken). Är mycket talför och älskar att diskutera! Vågens charm kommer väl till uttryck här, men med ökad benägenhet för intriger.

 

Venus i vågen:

God förmåga att sprida glädje omkring mig, taktfull och diplomatisk. Attityden till kärleken är romantisk, ömsint och idealisk. Vill ha mycket materiell lyx. Mycket förstående.

 

Mars i jungfrun:

Utför saker mkt noga, och har en analytisk förmåga. Ställer höga krav, både på mig själv och andra, vilket kan skapa onödiga bekymmer. På grund av andra aspekter (bland annat hur planeterna står i förhållande till varandra) så har jag lätt för att vara lättirriterad och rastlös och jag mår bra av fasta rutiner. Aspekten mars kvadratur uranus hämmar förmågan att slappna av och varva ner. Mars inflytade på sexlivet (här i jungfrun) är inte det bästa, men eftersom jag har både solen och Venus i vågen samt många planeter i femte huset och goda aspekter så gör detta inget.

 

Jupiter i väduren:

Jag är självsäker och har en enorm pionjärandra. Tillsamamns med andra faktorer (femte huset) tyder jupiter i väduren på ett stort idrottsintresse och tävlingsanda. Tack vare mars i jungrun minskar den självupptagenhet något som lätt hade kunnat vara annars. Jag har väldigt lätt för att köra för fort.

 

Saturnus i skytten:

Stor förmåga att göra sin röst hörd, gillar utmaningar, inget kan stoppa mig. Jag lägger fram mina åsikter på ett kraftfullt sätt och sätter stämpel på tillvaron. Kan ses som lite "lillgammal" ibland.

 

Uranus i skytten:

Livlig och dynamisk och har ett angenämnt sinne för humor.

 

Neptunus i stenbocken samt Pluto i skorpionen skriver jag inget om, då de är samma för alla födda inom en viss period.

 
Solen i femte huset:

Mkt höga ambitioner. Tack vare negativa aspekter är jag inte alltöfr skrytsam, men visar mer än gärna upp mina framgångar. Har jag barn sätter jag dem i första hand. Tack vare vågens starka inflytande är jag mkt kärleksfull och kärlek och sex är mkt viktigt för mig och det är mycket viktigt för mig att avguda min man. Jag kan ha ett stort behov av att utsätta mig själv för fara, vilket jag kan tillgodose genom riskfyllda sporter. Är mkt intresserad av sport, spel och nöjen. Med solen i femte huset blir man mkt populär och sätter stort värde på både kärleksaffären (kärlek och lust) och barn. Solen kvadratur ascendenten gör att jag har en mycket stark personlighet. Vill visa upp mig för andra. Har svårt att leva ensam och den bild jag visar upp av mig själv kan ibland vara en annan än den jag egentligen är. Stort behov av att testa mig själv. Jag ska se upp så jag inte blir för dominerande och egenkär! Jag har stor livslust.

 

Månen i sjunde huset:

Stort känslomässigt behov av närhet och trygghet. Jag vill vara två, men måste vara försiktig så jag inte helt går upp i min partner. Lätt för att avguda partnern, men vill också ha den känslan.

 

Merkurius i femte huset:

Mycket tävlingsbenägen. Det är viktigt att jag får prova mig själv i olika sammanhang och ge uttryck för min egen person, speciellt i form av kommunikation. Kreativitet i form av författarskap.

 

Venus i femte huset:

Varmt och lekfullt sinnelag. Mkt stor charm och lekfullhet, varför jag med sannolikhet har god hand med barn. Har en tendens att idolisera min älskade och det kan göra att jag blir sårad om personen inte lever upp till mina förväntningar. Förtjust i lyx.

 

Mars i femte huset:

Mycket stor benägenhet för att vara en "pojkflicka". Har en kreativ och djärv personlighet och stort behov av att synas. Stort behov av att hävda mig själv, utmana och tävla och detta kan göra att jag får vissa problem vad gäller kärleksaffärer, romantik och nöjen. Jag är i allra högsta grad en tävlingsmänniska.

 

Jupiter i elfte huset:

Lätt för att knyta kontakter. Tack vare gynsamma aspekter kan jag ha framgång inom t ex föreningar. Goda förutsättningar att lyckas just inom lagarbete. Troligt att jag är intresserad av religion och livsåskådningsfrågor. En mkt god vän.

 

Saturnus i sjätte huset:

Mkt ansvarsfull och plikttrogen, ambitiös. Risk för sjukdomar i leder, knän, hud och galla. Kan följa mina rutiner slaviskt på ett tvångsmässigt sätt.

 

Uranus i sjätte huset:

Det är viktigt att jag får göra på MITT sätt, annars sparkar jag bakut. Lätt för att drabbas av infektioner.

 

Neptunus i sjätte huset:

Stor fantasi och god inlevelseförmåga. Fantasin arbetar på högtryck och hypokondri är vanligt.

 

Pluto i femte huset:

Djärv ådra, men jag måste vara försiktig så jag inte agerar överdrivet eller destruktivt. Jag söker mig till personer som kan ge mig intensiva känsloupplevelser.

 

Kort om aspekterna:

Solen kvadratur månen:

Envis och egensinnig, mycket intensiv och rastlös. Kan klandra mig fast i det förflutna.

Solen kvadratur neptunus:

Mkt känslig och har lätt för att dagrömma. Mkt lynnig (förstärks av att jag har kräftan som ascendent). Stark intuition.

Solen kvadratur ascendenten:

Mkt stark personlighet!

Månen kvadratur venus

Fixering vid materiella ting. Tendens till instabilitet i kärleksaffärer.

Månen konjunktion neptunus:

Idealismen är mkt stark. Känsligheten kan te sig som ett sjätte sinne.

Månen sextil pluto:

En tendens till att vilja kontrollera andra. Förhållandet till modern kan uppfattas som en maktkamp. Tendens till svartsjuka.

Månen opposition ascendenten:

Jag måste sluta uppträda retligt mot andra och vara försiktig med vrede.

Merkurius opp. jupiter:

Tendens till överdrifter.

Merkurius sextil neptunus:

Livlig fantasi, intresse för det ockulta. Stor sympati och inlevelseförmåga. Anar intuitivt vad andra tänker, ibland är jag till och med steget före.

Merkurius konj. pluto:

förmåga till djupsinnigt tänkande. Jag vill gå till botten med saker och ting. har starkt inflytande på andra. Kommunikationen är både intensiv och kraftfull. Denna aspekt är utmärkt för analytiskt tänkande!

Merkurius trigon ascendenten:

God kommunikationsförmåga, uttrycker mig lätt och flytande.

Venus sextil saturnus:

Denna aspekt gör att känslolivet kan bli något hämmat. Mkt lojal och stark pliktkänsla.

Mars kvadratur uranus:

Migrän kan mkt väl förekomma. Jag är egensinnig, grälsjuk och trotsig och vill alltid ha min vilja fram. Mina föräldrar fick troligtvis be mig att göra tvärtom för att jag skulle göra som de ville. Tack vare vågens goda förmåga att medla kan ovanstående minskas lite. Min vinnarinstinkt är kolossal. Ibland kan jag bli min egen fiende!

Jupiter trigon uranus:

Stor människovän som väcker entusiasm hos andra. Sinne för humor, är snäll, vänlig och hjälpsam. Mkt målmedveten.

Saturnus konj. uranus:

Mkt viljestark. Kan bli språkrör för nya idéer.

Neptunus sextil pluto:

Stor förståelse för filosofiska begrepp.

Neptunus opp ascendenten:

En riktig drömmare.

Pluto trigon ascendenten:

Ledargestalt. Genomför alltid vad jag försatt mig.

---

 
Japp, så är det alltså med mig. Så nu vet ni det också. Vilket utvik.

Nu är det dags att sova. Klockan är över tre, och jag ska upp tidigt imorgon. Hujeda mig!

image144




Kommentarer
Postat av: Blonda Häxan

Du milde vad långt! Och det där kallar du "snabbtolkning" :S Hur långt kommer det inte bli när du får böcker liksom...

2007-07-05 @ 11:44:56
Postat av: Häx igen

Jaha, nu har jag kollat min egen snabbtolkning och kommit fram till att jag är en hemsk människa. Så trevligt för mig. Bäst för dig att det ser bättre ut när du tolkar, annars...!

2007-07-05 @ 11:49:35
Postat av: Morran

Jamen, det sägs att ju bättre horoskop man har, desto sämre. Så du kanske ligger bra till ändå! ;) Och du ser väl hur hemsk jag är! HAHA!

Postat av: Häxa

Ja, jag vet att du är hemsk min lilla plommongurka! :love: ;)

2007-07-05 @ 18:06:05
Postat av: Morran

Plommongurka alltså?! HAHA!! Ja, jag tycker du också är hemsk min lilla rabarberpaj!

2007-07-06 @ 19:03:31
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: stallion

kunde ju inte stämt bättre d där!;)

2007-07-06 @ 23:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback