En vacker dag ska man ju dö

Misären över B-uppsatsen har ännu inte lagt sig. Men roligt hade vi trots allt. Tänk att rabies kan vara så roligt.

Hästförsäkringar, veterinärräkningar, utgifter för att se The King och vi landar på 6000 kr. Det känns bra, särskilt med tanke på att mitt bankkonto har hälften av detta. I en sådan situation gäller det alltså att snåla, det är inte rätt läge att slänga ut pengar på det ena och det andra. Men, är det något jag är bra på så är det att vända på saker och ting så jag får det som jag vill. Efter lite snurrande är jag inte lika orolig över min sommarekonomi, och framförallt behöver jag inte lida mer av tanken på att behöva dra in på saker jag vill köpa.

En vacker dag ska man ju dö. Man är inte odödlig bara för att man är MODO:it. Men mitt filosofiska tänkande på tåget hem igår grundade sig i att när man dör spelar det ingen roll hur mycket pengar man har. Därför är det lika bra att shoppa sånt man vill ha (och sånt som jag kanske egentligen inte var ute efter, men ni vet sånt som ligger/hänger/står där och skriker att man ska ta med den hem). Med det filosofiska tankesättet kändes ekonomin plötsligt mycket bättre, och jag har en massa saker jag vill ha. Ögonaböj.


image105


1. H&M. Jag vill egentligen ha svarta, men det finns inte kvar.
2. Gina Tricot. Finns inte de på mitt GT imorgon funderar jag på att spränga hela Mitt i City. Jag kräver att få dem.
3. H&M. Jag tror jag har en fetisch för små, söta tofflor.
4. H&M. Vill ha i orange, vitt och rosa.
5. Gina Tricot.
6. H&M. Jättesöt, jättebillig.
7. H&M. Cityshorts nummer 1 är snyggare, men dessa är svarta. Något av dem vill jag ha.
8. H&M.
9. H&M.
10. H&M.
11. Blush/Hanky Panky. Bästa trosorna som finns.
12. Asos.
13. Gina Tricot. Supersöta!
14. Eleven/Rosebud
15. Gina Tricot. Den har jag letat efter länge nu, hoppas mitt GT tar hem den snart.
16. Timmy. Kvar i MODO. Punkt. Fast ja, Timmy kan man ju inte köpa hur som helst bara.Men ge oss!

Dagens musiktips:
Walking On Sunshine - Katrina & The Waves

Perfekt uppiggarmusik!



Dagens fot-lista:
Dagens mest onda fot: Min fot! Något har hänt, så den är uppsvälld, röd och gör ont. Jag kan inte gå på den och den ser hemsk ut. Helt klart är den infekterad, men av vad? Kanske har jag blivit biten av en huggorm, eller vad det nu kan vara. Min mamma tror det är en mygga, men nej, jag står fast vid ett ormbett. Eller så har någon med rabies bitit mig. Jag vet vem jag ska skylla på.
Dagens mest tappra fot: Min fot! Knallar och går och sliter. Fast att den är så ful och gör så ont. Buhuuu!
Dagens lyckligaste fot: Min fot! Jag har också förstorad fotknöl, precis som Kung Forsberg. Yes!

Nu blir det ut i solen igen. Fina Svea som bjuder på kanonväder just idag också!

image33




Kommentarer
Postat av: Den Blonda...

Haha!! Gotta love rabies :D

2007-06-06 @ 17:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback