Jag hatar katter!

Som kattvakt innebär det att jag får gå två kilometer och ge katterna mat och sedan gå hem igen, två gånger om dagen. Detta är en helt okej uppgift i vanliga fall, men inte idag.

Till att börja med glömde jag Mp3:n hemma, och det kom jag på i princip direkt. Men då hade jag redan trasslat mig över Sveriges mest rangliga och osäkra lilla "bro" (läs: en planka) omgiven av diverse taggbuskar. Trots att det är misär att vara ute och promenera utan musik beslöt jag mig för att strunta i den. Istället ringde jag diverse människor, men få verkade lika pratsugna som jag. Eller ja, pratsugen var jag inte, men jag ville hellre ha något slags ljud än att det var tyst. Men, men, som sagt var ingen pratsugen och det slutade därför med att jag pratade med mig själv. Det är i och för sig en av mina trevligaste sysselsättningar, men ibland vill man ju höra även andras åsikter. För att kunna konstatera hur smart man själv är, liksom.

När jag väl var uppe för att mata katterna upptäckte jag så klart att jag inte hade med nyckeln. Vilken lycka! Jag var dock säker på att jag hade haft den med från början, och jag var 99,99 % säker på att jag lekt med den stora delar av vägen. Tursam som jag alltid är hittade jag också nyckeln efter nästan halva vägen tillbaka hem.

Efter att ha hällt upp mat till katterna gick jag hem, och givetvis började det regna. Väl hemma var jag både sjukt blöt och sjukt grinig. Jag hade ju sett fram emot regn ikväll när jag ska ut och springa, inte när jag har flip flops på mig och inte alls är i ordning för att springa. Jäkla regn. Att jag sedan var blöt och grinig innebar mer eller mindre att det dessutom var väntat att jag skulle slå i foten när jag skyndade ut för att hämta posten, och eftersom allt detta naturligtvis inte skulle ha inträffat om jag inte haft som uppdrag att mata katterna, kan jag konstatera att det är katternas fel. Jag hatar alltså katter.

På tal om att skylla på något helt annat, som inte alls har någon skuld eller del i det hela, när man egentligen borde ta itu med den egentliga orsaken.

---

Efter att ha lagt ut lite utrensade saker på Tradera hittade jag också en väska som jag, förstås, blev kär i. Jag har sett den i någon tidning tidigare också och ville ha den redan då.


image121

Dock lär ju vinstsumman och frakten landa på nästan vad väskan kostar ny i affär, så det är ju smartare att jag köper väskan längre fram i höst i så fall. Men vart hittar man denna? Jag tycker mig se snygga Friis & Company-väskor stup i kvarten, men att sedan hitta just den modellen i en affär är svårt. I Karlstad har de Friis på den där affären jag aldrig minns vad den heter men som ligger i Mitt i City, men just den här modellen har de säkert inte. De brukar nämligen inte ha den modell jag vill ha.

Men ja... Jag har ju väskor. I överflöd. Jag borde egentligen inte köpa en till. Men det blir lätt så, att man bara vill ha, och ha, och ha är man går hela sommaren och snålar och inte kan köpa en enda sak för att istället satsa på att försöka rädda sin miserabla ekonomi.

---

Jag vill gratulera underbara Linda i efterskott! Hon fyllde 21 år den 24:e juni. GRATTIS!!!

image33




Kommentarer
Postat av: Linda

TACK så mycket för gratulationen : ) Nu är jag Foppa-år ; )

Postat av: Oraklet

Jag kan överta din svarta väska när du köpt den här.. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att pynta nån hundring ... Hahah!

2007-06-27 @ 21:05:09
Postat av: Oraklet

Jag kan överta din svarta väska när du köpt den här.. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att pynta nån hundring ... Hahah!

2007-06-27 @ 21:05:20
Postat av: Fjoll

'Me, my and I' heter den väl? De verkar ju vara Friis ombud i Karlstad, ta med bild på väskan och begär att de beställer in ;)

2007-06-27 @ 22:07:53
URL: http://amorous.webblogg.se
Postat av: Häx

"I, Me and My" tror jag väl?? Eller?? Korkat namn i vilket fall, omöjligt att komma ihåg.

2007-06-28 @ 19:07:01
Postat av: Häx igen

Just det, välkommen i katthatar-klubben :P

2007-06-28 @ 19:08:50
Postat av: Morran

Linda: Oh yes! Jag vill också fylla Foppa-år, men jag får väl snällt vänta. :)
Oraklet: Pynta en snäll fras om Kung Forsberg och den är din. ;)
Fjoll: Men jag har ju inga pengar! :eek:
Häx: ja, så var det ju den hette! haha, asdåligt namn! Japp, katthatar-klubben is the shit! :D

2007-06-29 @ 02:13:51
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback