Jag vet inte vad det är för fel på er andra

Men vad är det som är så bra med en laptop, om det nu är samma sak som en bärbar dator?

Här sitter jag nu med min bärbara, som jag tyckte var ett absurt bra köp för att kunna ha med mig överallt och kunna sitta med på tåget och så vidare. Men hittils, efter cirka ett halvår, har jag ännu inte förstått vad den ska vara bra för. Jag har inte haft den på tåget och jag orkar inte använda den mer än vid nödfall. Nu är ett nödfall. Min vanliga dator har inte längre något virusprogram (Hjälp! Det måste fixas!) och jag får därför hålla till godo med denna.

Men jag kan ju inte skriva på den. Hela tiden blir det stavfel och mina underarmar tar i och det blir trassligt och jag får ont i nacken och jag vet inte hur jag ska sitta med benen. Hur gör ni? Vad har ni för fel som gör att ni kan använda er av en laptop? Det måste ju vara något fel ni har i er anatomi eller hjärna eller vad som helst, för mig är det ju som bekant inget fel på (förutom min för stunden groteskt stora fot)... 

Nä, men vem vet. Det kanske är mig det r fel på trots allt. Det sitter nog i samma nerv som säger åt mig att det är livsfarligt med blodprov men inte det minsta farligt att ta sprutor. End of tråkig och hiskelt onödig story.

***

Det har varit dåligt med musiktips senaste tiden. Dags att börja med det igen.

Joyride - Roxette



Roxette är så kungligt det kan bli!

Jag har stor hockeyabstinens. Värmen är dessutom taskig nog att finnas när jag ska göra något arbetsamt, men försvinner och blir regn och åska när jag ska bada med Murke. Tackar.Nej, jag är inte så bitter som jag verkar, men datorn raderar så långsamt att jag får rabies känns det som.

Nu ska jag göra mina hushållsysslor (läs: diska och tvätta, kul), skriva b-uppsats och sedan vara ute i solen och glassa.


image33



Kommentarer
Postat av: Häx

Jaadu, jag har min laptop på skrivbordet...:P

2007-06-11 @ 13:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback