Life is hard; it's harder if you're stupid

Idag är det på dagen 28 år sedan John Wayne dog. Som den Westernfilm-nörd jag är tycker jag det är på sin plats att hedra honom lite idag.

För mig är The Searchers det största han gjort. Jag älskar den filmen och det spelar ingen roll hur många gånger jag ser den, jag är lika fascinerad varje gång.


image112



image111

Fotografering

Har du någon vanlig kamera? (Alltså inte mobil) Vilken sort? Om inte, vill du ha någon speciell? En Kodak och en Konica Minolta Dimage Z3 samt en gammal systemkamera (ej digital). Vill dock ha en ny, mindre och bättre digitalkamera.
Har du/vill du ha en mobilkamera och vid vilka tillfällen använder/skulle du använt den? Ja, det vill jag. Tycker det är riktigt jobbigt om jag inte skulle ha det. Jag använder den vitt och brett och hursomhelst. Dock är den gigantiskt usel och bilderna blir därför värre än värst.
Gillar du att fotografera? Vad? Om inte, varför? Jag tycker det är roligt, men är inte bra på det och därför är det kul fram till dess att jag fått se den miserabla bilden. Hockey, hästar, kompisar är favoritmotivet nummer ett, näst efter mig själv förstås.
Gillar du att stå framför kameran? Varför/Varför inte? Beror på mitt humör för stunden och vem som håller i kameran.
Vad fotograferade du senast? Kung Peter Forsberg.

***

Det känns som vi kommer någon vart med B-uppsatsen. Sakta och osäkert visserligen, men helt klart bättre än att inte komma någonstans alls.



image33


 


Kommentarer
Postat av: Stockholmsfjollan

Gu vad du ljuger. Du hatar att vara med på kort! Du gömmer dig alltid ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback