The only time I stand back is when I'm gathering speed



Hittade ett jättesnyggt halsband på
Pernillaelisabeths blogg. Halsbandet kommer från Kyssjohanna och är så sött att mitt ha-begär genast väcktes. Igen. Suck.

250 spänn

image100

Man kan köra en massa spel. Man kan köra hard to get, hard to want eller köra utav bara helvete. (Snott från Veckorevyns Emma Sundh). Men, men. Det defensiva spelet där vikten läggs på kontringar får backa lite. Det är enbart tråkigt ju. Nej, nej. Jag har alltid ansett att "anfall är bästa försvar" är ett kungligt uttryck, och "The only time I stand back is when I'm gathering speed" ska bli mitt nya ledord i den här soppan. För övrigt, så känns det som jag skrivit detta tusen gånger tidigare? Men vad fan, kan det vara så bra att jag skriver mina smartheter flera gånger om? Ja, kanske. Lyckliga blogg.

Dagens musiktips:
Start Me Up - Rolling Stones





Ja, så bra det bara kan bli. Mina miffon i min uppsatsgrupp ser tvivlande ut. Jag hatar dem ganska mycket just nu.

Morran hissar: Imorgon, imorgon, imorgon. Och ikväll ska jag hem och se på hockey och pussa på Ull.

Morran dissar: Spöregn. Ingen jacka. Nämen vad fan, lyckliga lilla jag! I mitt (österländska) horoskop står det att jag ska vara positiv också. Jo men visst. Jag var positiv i onsdags när jag åkte till Fjollan, och tänkte att någon jacka behövde jag nog inte för det skulle säkert bli fint väder. Japp, nu får man sota för att man var optimistisk. Man kan bli bitter för mindre.

Stockholmsfjollan har mixtrat lite med bloggen igen. Headern har blivit lite mer ihoptryckt på ett estetiskt tilltalande sätt (jo, så är det). Det går framåt, men vänsterkolumnen med musikvideon, profilbilden, länkarna och hela faderuttan envisas fortfarande med att ligga längst ner till vänster när man kör med Explorer. UNDER alla inlägg. I Firefox verkar bloggen fungera betydligt bättre (kan kanske bero på att blogg.se enligt Stockholmsfjollan är anpassat till Firefox). Lite fler utseendeförändringar får det väl bli längre fram.

Fröken Bitter stötte på en av Sedinarna igår, men hon vet inte vem av dem. Jag hatar den damens tur, men det positiva är dock att hon själv såg det som otur.

***
Besked om Timmy nu, tack!

Imorgon it is. Herrejävlar! Jag vill göra hela Karlstad snyggt och fint dessutom. Jag undrar om han och Michelle ska bo hos Andreas eller vart de ska bo?

Söndag blir det jobb igen. Var ett tag sen, så det ska bli kul och underbart bra så man tjänar lite pengar. Är ju lite väl uselt på den fronten nu, och jag har tröttnat på att vara fattig. Jag ger snart upp.

Nu, skriva analys till B-uppsatsen. Lyckliga jag!


image33



Kommentarer
Postat av: Lisa

"Man kan köra hard to get, hard to want eller köra utav bara helvete."
Åh, vilka visdomsord!

2007-06-01 @ 09:16:26
Postat av: Linda

Yes, den kom ut för några veckor sen. Även fast det är en ungdomsbok ska man läsa den : ) Åse heter hennes nya bok som kommer ut i Oktober 2007. Handlar om Matilde's syster : ) Så det är sista boken i trilogin Jenny S, Matilde, Åse. Tycker också att Matilde var en av de sämre böckerna. Men den är ändå bra : ) Hennes böcker håller en hög lägsta nivå : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback