Tursamma lilla jag

Beställde just detta från KyssJohanna. Vilken tur jag har! Helst hade jag velat ha ett svart, men det var redan slut och detta var sista bruna exemplaret. Jag har suktat efter ett sånt här länge nu, och de har just fått in nya i flera olika färger. Skynda att köpa! Sist tog de slut hur fort som helst, och som sagt börjar de åter ta slut. 

 image145

---

Det är verkligen orättvist att man ska vara som mest shopping-sugen när man har som minst med pengar. Men i höst har jag bestämt mig för att sköta ekonomin mycket bättre och vad alla än säger så tänker jag ändå ha tusen olika konton. Det gör att det blir lättare att hålla koll på pengarna.

Jag har börjat fundera på en budget enligt följande (månadsvis):

Inkomster:
Studiebidrag + studielån: 7300 kr
Lön: 500 kr (500-1500 kr cirka, men jag räknar på 500 kr för att vara säker).
Totalt inkomster: 7800 kr

Utgifter:
Hästarna:
Hö: 300 kr
Kraftfoder: 500 kr
Spån: 200 kr
Hovslagare: 350 kr
Veterinär*:100 kr
* Fasta avgifter såsom vaccinering, avmaskning
Försäkring: Betald.
Totalt: 1450 kr

Skolan:
Buss- och tågkort: 640 kr (HUGA! 50 % ökning från tidigare, hjälp!)
Litteratur: 500 kr (Måste försöka hålla ner den kostnaden)
Lunch: 400 kr (Se till att absolut inte överstiga 400 kr)
Totalt: 1540 kr

Räkningar (fasta varje månad):
Canal Digital: 500 kr
Prenumerationer: 100 kr
Bredbandet: 300 kr
Lovefilm: 150 kr - Säga upp det.
Totalt: 900 kr

Mig:
Mat: 1000 kr
Hygien: 400 kr
Kläder: 500 kr (Kan med andra ord inte hålla på som tidigare, och köpa allt jag ser).
Smink: 200 kr
Tidningar: 100 kr (Inte mer!)
Fika/godis: 200 kr (Inte mer!)
Totalt: 1400 kr

Totalt utgifter: (5290 kr) = 5500 kr (att jag lägger till lite extra kan ses som ett kvitto på att jag inte... litar på mig själv?)

Inkomster minus utgifter: 2300 kr

Dessa pengar ska sparas enligt följande:
USA-konto: 800 kr
Körkortskonto: 1500 kr

Har jag glömt något nu? Säkert. Dessutom måste jag ha nya linser i september. det vågar jag inte ens räkna med (se, så bra min "budget" börjar. Hjälp!).

Herregud, detta kommer aldrig att gå! Jo då, bara jag har flera konton. Kan man ha ett fikakonto, ett tidningskonto, ett klädkonto, ett spånkonto och ett hökonto, tro?

Nu blir det lite jobb. Skriva en artikel om friidrott och sedan ska jag försöka komma i säng (relativt) tidigt. Det vill säga helt före 03.00. Jobb imorgon!

image144





Kommentarer
Postat av: Häx

Du milde, vilken detaljerad budget! Kan du göra en åt mig inför hösten?? Och apropå, näääär ska du fixa med mitt horoskop?? :P
Idag har jag sett "Hata Göteborg", jag är inte ett dugg kär i Svante (faktum är att jag sällan vart med om jobbigare människa!) men jag förstår ju vad du ser i honom :D Själv jämför jag mig snarare med Isak (eller vad han nu hette,kusinen från gbg iaf) eller Andreas Karoliussens karaktär :P

2007-06-30 @ 23:05:20
Postat av: Morran

Horoskopet kommer när det blivit ett nytt bibliotek i denna stan så jag vågar mig dit och låna böcker...
Jag har redan en budget klar åt dig, lilla mongobarn:
Studier: 1000 kr
Mat: 1500 kr
Hyra: 2000 kr
Telefonsamtal, presenter, besök och så vidare till Morr och Fjoll: 2500 kr (MINST!!!)
Hahahaha! Svante är kung! Jag vill GENAST gifta mig med honom. Inse vilket lyckligt (eller jäkligt lyckligt olyckligt :D ) par vi skulle bli!
Äh, jag förstod att de där töntarna skulle vara nåt för dig. Dumma lilla poppare! :love:

Postat av: Oraklet

Det kommer att gå så braaa! Hihihi!

2007-07-01 @ 12:55:25
Postat av: Häx

Suck, då kommer jag med andra ord aldrig få nåt horoskop...:( Vafan, jag kan låna här!!
Och kommer jag undan med en hyra på 2000 spänn så ska jag banne mig överrösa mina små mongon med telefonsamtal, presenter och besök!! :love:

2007-07-01 @ 22:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback