Uppsala är inte sååå illa ändå

Okej, pluslista var det också, ja. Jag kan lika gärna traggla igenom den nu när solen (tillfälligt?) gått i moln.

Plus:
- Kung Peter Forsberg.
Japp, inne på O´Learys i Uppsala hade de en härligt stor bild på The God med hans hälsning och autograf. Det gjorde min dag och hela Uppsala-vistelsen. Jag pratade lite med honom och sen var vi tvungna att gå.
- MAX. MAX Hamburgerrestaurang är i särklass och alla städer med MAX i får plus. I Övik har alla som jobbar på MAX MODO-tröjor, men i fucking jävla Uppsala har de minsann inte ens cola. Men, men. MAX är MAX och det hamnar alltså på plus. Dessutom fick man sitta i fred utan att de skulle städa runt om en som de gjorde på Donken. (Jag hatar det ordet, det är
Stockholmsfjollan som fått mig att börja använda ordet Donken, och det retar mig oftantligt mycket).
- Piller-trixare. Egentligen är det inte Uppsala som stad som ska ha plus, utan Lurke och Piggelin. De krossade mina pencillin-piller på ett mästerligt sätt. Tack och bock.
- ICA i Flogsta. 1. Lurke bor i Flogsta. Det är cirka 500 meter till Ica. Det är sjysst. 2. Ica har öppet 8-23 VARJE dag. Det är gigantist sjysst. 3. Det räddade oss som så klart glömde allt vi skulle köpa och därmed fick ränna där hela dagarna och köpa det vi glömt gången innan.
- Mina fynd. Här har jag letat som en galning efter två t-shirts på Gina Tricot i ungefär ett halvår. Dessa två t-shirts är de första jag ser på GT i Uppsala! Lycka! Min ekonomi gick visserligen från katastrofalt usel till gigantiskt obefintlig utan hopp om förbättring under min vistelse i Uppsala, men vad tusan. Fynd ju!

Ja, och där var väl plusen slut. Jo just det. Plus också till Hata Göteborg som jag och Murke såg på bio. Kanonfilm! Jag blev dessutom lite småkär i Svante. Han var en manlig version av mig. Jag röstar för att Stockholmsfjollan och Den Blonda Häxan rusar till biografen och ser denna Svante ögona böj!

image119

(Ja, jag blev förstås Svante när jag gjorde testet på Hata Göteborgs sida...).

***

För övrigt har jag hunnit med en joggingtur, tvätten, disken och hästarna på den korta tid av dagen som gått. Jag är jäkligt duktig, för att inte säga bedårande!

Jässjäss!

Nu blir det städning. Kul för mig.

image33



Kommentarer
Postat av: Anna

Nej, sökte journalisthögskolan (jmk) i Sthlm, fick göra antagningsprov och så. Visst, surt att jag inte kom in, men det kommer fler chanser förhoppningsvis. Sen finns det andra vägar att gå:)och sen så trivs jag i Karlstad:) Vad har du sökt nu o vad pluggar du i Karlstad? Hmm, har du sökt journalistik i Sundsvall eller? Riktigt svårt att komma in där.
Ja, adda mig:)

Postat av: Michelle

Okej. Men du kallar dig ändå "blivande sportjournalist"? ;) Kul att du är inne på dem spåren i alla fall. Är det någon utbildning du kollat extra på eller? Bestämt dig redan vad du vill gå? Kul att du vill fortsätta läsa min blogg. Det tycker jag du ska! :D Lycka till tjejen. Kram

2007-06-20 @ 19:30:41
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Michelle

Ah Sunsvall alltså. Heh, jag gjorde min första praktik där. På Dagbladet =) Men om betygen inte "räcker till" så sök en yrkesutbildning på folkhögskola istället. Där tar de in på intervju och på artiklar du skrivit. Och det är SAMMA utbildning, eller alltså, det är ju en yrkesutbildning. Så du blir lika mycket journalist om du går en sådan ;)

2007-06-20 @ 20:22:24
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Fjoll

Doncen darling.. Doncen ;)

2007-06-20 @ 21:00:31
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback