6 timmar kvar...

Jag trodde matchen började 15.00, men sedan väcks jag av min underbare bror som undrar om matchen börjar 15 eller 17. Då går det upp för mig att hoppet trots allt kanske inte är ute. Jag piggnar snabbt till, tar på mig mina underbara (nästintill magiska, i alla fall var de det till pappa körde en av dem i tvättmaskin så den nu är storlek 34 ungefär) tofflor och rusade ner för att kolla. och jo då, matchen börjar ju 17.15! Vad tusan, här har jag oroat mig över att jobbet kommer krocka, helt i onödan. Där ser man. Man ska sluta börja sluta med det som annars är min specialitet - nämligen att dubbelkolla allt tusen gånger om. Där ser man att jag inte ska lyssna på andra, det blir bara fel.

Det innebär att jag kommer komma hem någon gång under första perioden, förhoppningsvis. Sen är det ut med linserna, ombyte till tur-trosorna nr 1 (tur-trosornas Rolls-Royce så att säga), ombyte till fynd-bh:n jag köpte på H&M i Challa för 49.50 inklusive trosor (fatta fyndet i det. Att den ser för tur med sig gör ju att man nästintill dör av kolossal lycka), på med "tur-slappis-linnet (lila, urtvättat och slappt. Perfekt för soff-aktiviteter såsom avgörande kvartsfinalsmatcher och andra gudomliga evenemang) och så klart mina turshorts som gör halva jobbet om inte mer och sen som pricken över i: Min hockeytröja som är knallgrön och gör att jag ser ut som en tragisk FBK:are när mans tår i MODOklacken i Färjestads Kaffe-låda. Nåväl, den för tur med sig så jag har inget annat val. Hellre ser jag ut som en efterbliven, dum idiot än att behöva självdö av sorg efter en match.

Hockeykungen var magisk inatt igen. Comeback och magisk. Och snart dags för Stanley Cup-slutspel. Livet känns kanon nu. Avalanche vann även de och även om jag litegrann ogillar Vancouver på grund av att de är konkurrenter till Avs, så är jag mer än överlycklig över att de pissade på Detroit inatt. Kanon. Vinst för Avs, vinst för Nashville, förlust för Philly (nåja... Uddamålet i alla fall, ingen utskåpning) och förlust för Detroit = fin utdelning. Det bästa är att Nashville nu återigen är ensamma ledare och Red Wings petades ner till fjärde plats. Mysigt!

Det är världens väder också. Tusan att jag ska jobba inne i en mörk sporthall. Nåväl. Heja MODO!

Någon lista blir det inte förrän i kväll, eller imorgon. Eller kanske inte alls. Vi får se hur det går för MODO sen.

Hissa och dissa kan jag dock göra.

Morran hissar: (gårdagens står sig fortfarande) samt mitt fina, nystädade rum.

Morran dissar: (gårdagens står sig fortfarande) samt att det inte finns några fler Dumle-klubbor i mitt hus. Tragiskt men sant.

Herregud, om sex timmar kommer pucken vara släppt! Och här sitter jag! HJÄLP!

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh, vad nervös man är nu! Måste bara bli en vinst idag! På med turkläderna och HEJA MODO!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback