Fyra raka

MODO-hjältarna tuffar på och har nu 2-0 mot HV och fyra raka vinster i slutspelet. Imorgon är det match I Swedbank igen och det är bara att hoppas MODO gör detta på snyggaste möjliga sätt och spelar sig till final med 4-0 mot HV och därmed ta åtta raka matcher i slutspelet. Det skulle vara riktigt mysigt!

Igår blev det en rosa piké, en miniklänning/topp (ja, jag provar ju aldrig kläder i affären och jag har haft fullt upp med annat så jag vet inte hur lång den blir på mig men gissningsvis kan man ju tänka sig att den fungerar utmärkt som miniklänning på lilla mig) samt ett par söta ballerinor. Jag tyckte jag kunde unna mig det, och miniklänningen skrek liksom efter mig så där som saker alltid gör. Majk tyckte den var ful som stryk, och jag vet inte riktigt vad jag tycker nu... Tänk A Clockwork Orange liksom, man vet inte om man gillar den eller inte. Fast ju mer jag tänker efter så blir jag kär i den filmen.

Stockholms-fjollan och Den Blonda Häxan tycker jag ska blogga lite kortare och oftare istället. Varför tjatar folk om sånt? Mina inlägg är ju alltid sanslöst viktiga och då vill man ju läsa så långa texter som möjligt, eller? Nåväl, jag ska nog försöka det där med att blogga oftare åtminstone. Det lovar jag i och för sig i nästan varje inlägg, men någon gång ska det väl bli av också. Så varför inte nu?

Böter-grejen hade länge en "ledare" (eller förlorare, hur man nu väljer att se det) på lite drygt 4300 kr, men sedan kom mitt säkra kort Fröken Darling och tog hem segern (eller förlusten, som sagt) med sina dryga 4800. Hennes kommentar: "Måste jag verkligen redovisa? Alltså.. 4800, nu vill jag inte räkna mer". Härliga lilla dam! Hoho!

Jag kom någonstans i mitten gällande placeringar, och eftersom jag är lite mer än dem flesta andra så får vi väl se min poängkvot som ett ideal. Inga påhopp på det där nu, tack!

Morran hissar: Yes, äntligen! Fråga Olle är tillbaka!

Morran dissar: Sjunde Himlens sändningstid. Klockan 19.00 på söndagar. Hallå Kanal 5! Jag har längtat efter dem nya avsnitten, men jag jobbar den tiden. Vad fan!

Betyder verkligen sau såg på norska? Fröken Bitters lilla kärlek (nåväl, en av dem) påstår det och han befinner sig i Norge, vilket Fröken Bitter anser gör att han med all säkerhet vet det. Men är det verkligen fog för att kunna lita på det? Det finns personer i Sverige som inte förstår att Kung Forsberg är världens bästa hockeyspelare.. De bor ju här, alltså borde de veta att han är det. Så nej, det där köper jag inte. Dessutom ska sau enligt mina uppgifter vara ett djur. Knepigt värre.

På tal om djur och Peter Forsberg så läste jag nåhonstans att 97 % av världens befolkning håller på MODO innerst inne, och det tycker jag låter vettigt. (Och innan någon, exempelvis Murke, kommer med sina utfrågningar om associationen mellan djur och MODO, så kan jag lika gärna dra associationskedjan så jag slipper lyssna på hur konstiga mina tankebanor är. Djur + Peter Forsberg = Djur + konung ---> Djurens konung = Lejon ---> Lejon är modiga. ---> Mod = MODO. Sen finns det ett gäng kortare varianter, men det räcker med en).
 
Igår visade de Legally Blonde på SVT. En helt underbart mysig film, tycker lilla Morran.

Dagens lista:
Dagens träning: Promenad och joggingtur samt tre sit-ups. Det är verkligen inte vare sig roligt eller lätt att göra sit-ups. Därför skjuter jag upp det till ikväll. Enligt månadens nummer av Cosmo ska jag nömligen träna vällstid, och allt som står i Cosmo är sant.
Dagens "att-göra": Plugga kommunikationsteori, skriva på vår kampanj samt städa och fixa på mitt rum. Igår köpte jag en grymt snygg vas (eller ja, det var ingen vas men nu är det det), tre blommor (i plast givetvis. Jag vill inte ha nåt att behöva sköta om), en grymt fin ljuslykta med en pinuppa på (jättesöt!), två kleinblå (snyggaste färgen!) små ljuslyktor (fast man kan ha dem som snapsglass om man vill - och det vill jag) samt en sak som jag inte riktigt vet vad det är eller vad jag ska ha den till, men han var så söt så jag inte hade hjärta att låta honom vara kvar i korgen inne på affären. Summan av detta blev 80 spänn och jag jublade som en liten fisk. Alla dessa saker ska vara på mitt rum och göra det ännu lite snyggare.
Dagens hyllning: Fröken Bitter. Hon tigger om det, så varför inte?

Förlust för Avalanche inatt... Mitt i jagandet av en slutspelsmatch. Suck. Men det positiva är dock att de har flera raka segrar och det är matcher kvar, varav två mot Calgary som just nu har åttondeplatsen. Heja!

Nu, städa. Hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sau betyder får. Lyssna på mig, för jag är intelligentast i hela världen... :-)

2007-03-27 @ 18:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback