Gokväll!

Ja, bara lite drygt två timmar sen senaste blogginlägget, men för ovanlighetens skull känns det viktigt att blogga kontinuerligt (läs: Jag har en massa trams att skriva som i min egen lilla värld faktiskt är jätteviktiga, och sedan är det inte så mycket annat som finns att göra om man sitter uppe och väntar på att en hockeymatch ska börja).

Något jag ägnat lite tid åt är att fundera på vad det norska ordet sau betyder. En plats på dagens lista utlovas till den som kan komma med svaret på det!

Morran hissar:  Inatt kör vi en riktig skräll. Inget som har med hockey att göra . Nämligen Bengan! Chips och cola, tackar, tackar! Sen vill jag hissa Fröken Bitter också, som tog Timrås utgång ur slutspelet på ett beundransvärt sätt.

Morran dissar: En av mina favoritkrönikörer har slutat skriva i VR. Vilken miss.

När det gäller hissade Fröken Bitter så har hon har redan fått Dagens Ros och en eloge, men jag lovar henne en hel påse med avokado till nästa gång vi ses dessutom. Känner jag henne rätt så slår den påsen dessutom högre än alla rosor i världen. I alla fall om man betänker att rosorna kommer från mig. Om de skulle komma från Oscar "kom och hämta skatten, Oscar!" Sundh istället kanske det dock skulle smälla högre än avokado, men sånt är svårt att veta med Fröken Bitter. Hallin, Zetterberg, Regin, Manderville, Sundh... Ja, det är svårt att veta med den damen.

Nu ska ju jag visserligen vara sparsam resten av året, men det finns dock lite saker som känner ett stort behov av att landa i mina armar, bli betalda och sedan nedlagna i en shoppingkasse för att slutligen hamna i mitt rum och må bra. Sånt kan man ju inte neka, liksom.

Detta är ett axplock:
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/oleh_aloeveragel.jpg&w=149&h=230
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/hankypankylowrise.jpg&w=170&h=192
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/oleh_nightgel.jpg&w=170&h=174
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/oleh_vitaminplus.jpg&w=170&h=193
http://www.ellos.se/images/products/normal/07101/07101-038ells_0924404.jpg
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/clean_hairfragranceschampoo.jpg&w=68
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/rosebudstrawberry.jpg&w=170&h=141
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/smashboxlayerlashprimer.jpg&w=170&h=
http://www.blush.se/product_thumb.php?img=images/cream.jpg&w=170&h=170
http://www.ellos.se/images/products/normal/07101/07101-036ells_0923701.jpg (Fast annan typ, troligen liknande från GT eller så. Den där blir så... Ful. Helst skulle jag vilja ha en från Lacoste för snyggare piké-tröjor finns inte, men för en Lacoste piké + en ärm tar jag mig till Sundsvall och sedan hem igen... Så det blir alltså ingen sån).

Jaja, även jag själv inser att alla de där sakerna inte kommer kunna följa med mig hem. Men minst en piké, tröjan på bilden och lite av det övriga på bild ska inhandlas i alla fall. Och så klart ett par söta bellerinor!

Ullis tappar en massa päls. Jag hatar hår! Men han är så söt i sitt fluff.

***

Nu, för alla er som vill se hur mycket ni syndat. Här är en lista (snodd så klart. Jag själv har inte valt vad böterna ska ligga på och vill därför inte få några kommentarer om min moral i något avseende. Allra minst från dig Murke!) Nåväl, lägg ihop och räkna ut vad ni skulle bli skyldiga om följande saker skulle ge upphov till böter enligt nedanstående.

Och gör mig den tjänsten att låta bli att redovisa "hur ni plockat hem bötrena". Det slipper jag gärna, men berätta gärna vilken summa ni hamnar på.

1. Rökt marijuana - 100 kronor
2. Tagit syra - 50 kronor
3. Haft sex i en kyrka - 250 kronor
4. Vaknat upp och inte haft en aning om vem personen brevid dig är - 400 kronor
5. Haft sex med någon från ABs blogg - 250 kronor
6. Haft sex för pengar - 1000 kronor
7. Haft sex med någon från Puerto Rico - 200 kronor
8. Vandaliserat något - 200 kronor
9. Haft sex i dina föräldrars säng - 100 kronor
10. Slagit ner någon - 200 kronor
11. Blivit påhoppad (slagsmål) - 100 kronor
12. Haft på dig kläder ämnade för det motsatta könet - 100 kronor
13. Gett pengar till en strippa - 250 kronor
14. Varit kär i en strippa - 200 kronor
15. Kysst någon du inte visste namnet på - 1 krona
16. Slagit någon på jobbet - 150 kronor
17. Kört ett fordon onykter - 200 kronor
18. Varit full på jobbet - 500 kronor
19. Använt sexleksaker - 300 kronor
20. Blivit full, däckat och inte kommit ihåg kvällen innan dagen efter - 200 kronor
21. Tagit ett nakendopp i havet - 50 kronor
22. Haft sex i en pool - 200 kronor
23. Kysst någon av samma kön - 100 kronor
24. Haft sex med någon av samma kön - 200 kronor
25. Varit otrogen - 100 kronor
26. Knullat - 10 kronor
27. Varit otrogen med din partners familjemedlem/släkting/nära vän - 200 kronor
28. Mottagit oralsex - 50 kronor
29. Gett oralsex - 50 kronor
30. Mottagit/gett oralsex i en bil medans den åkte - 250 kronor
31. Stulit något - 100 kronor
32. Haft sex med någon i fängelset - 250 kronor
33. Spelat in en hemmagjord porrfilm - 150 kronor
34. Haft en trekant - 500 kronor
35. Haft sex utomhus - 200 kronor
36. Varit i samma rum som någon som haft sex (när du inte haft det själv) - 250 kronor
37. Stulit något värt mer än 2500 kronor - 200 kronor
38. Haft sex med någon som var 10 år äldre eller yngre än du själv - 200 kronor
39. Haft sex med någon som var yngre än 18 när du var äldre än 25 - 250 kronor
40. Varit kär i mer än en person samtidigt - 500 kronor
41. Sagt att du älskat något utan att mena det - 250 kronor
42. "Streakat" (sprungit naken i ett offentlig sammanhang där alla andra var påklädda) - 50 kronor
43. "Streakat" i dagsljus/mitt på dagen - 150 kronor
44. Blivit arresterad/anhållen - 50 kronor
45. Suttit i häktet/fängelse (fyllecell räknas INTE) - 150 kronor
46. Pissat i en pool - 5 kronor
47. Lekt sanking eller konsekvens - 50 kronor
48. Gjort något du ångrar - 200 kronor
49. Haft sex med din bästa kompis - 200 kronor
50. Haft sex med någon från jobbet, på jobbet - 250 kronor
51. Haft analsex - 800 kronor
52. Ljugit för din partner - 50 kronor
53. Ljugit för din partner att sexet var bra - 250 kronor

Jag redovisar ju förstås inte min kvot. Delvis för att min kära mor kan komma att läsa detta, och framförallt för att jag är för lat för att räkna.

Sen vill jag ge personen som skrivit listan 10 000 kronor i böter för det fetmarkerade. För guds skull, sluta våldta svenska språket! (Heja knappnytt! Haha) Det heter GIVIT på skrivspråk, inte gett. Man skriver som man ska, inte som man vill. Lär er!

***

Nu har det gått flera dagar sen utmaningen från L
(http://persson86.blogg.se/1173697109_utmaning.html ).
Dålig stil att inte fixa det med en gång. Men nåväl, det kommer nu.

1. Jag är helt galen i Astrid Lindgren-filmer. Emil i Lönneberga är kanske största favoriten, men jag vet inte, jag gillar alla så det är svårt att välja. Till skillnad från många andra älskar jag Karlsson på taket.

2. Trots att jag inte tror på gud (ja, förrutom Hockeyguden då och Modoismen och att min far kallar mig för hedning.. Bla, bla, bla. SNARK. Läs mer om mitt troende-svammel här: http://remrem.blogg.se/morran/2007/march/vad-ska-man-saga.html Så, åter till grejen. JO, även om jag inte direkt tillhör någon religion så har jag alltid varit väldigt intresserad av religion som ämne. Precis som mitt gigantiskt stora intresse för Indianer (Nordamerikanska) och USA med allt vad det innebär av geografi, kultur och historia.

3. Jag är otroligt vidskeplig när det gäller hockey. Jag har vissa tur-kläder (gäller även underkläder) och det är en skandal om jag inte kan ha dem på mig. Som tur är har jag flera tur-kläder, men vissa är bättre än andra. Därför går mycket av min hjärnverksamhet åt att filure ut hur jag ska hinna tvätta emellan två matcher, exempelvis. Därför är det inte konstigt om jag ibland uppfattas som kylig och otrevlig och arrogant och att jag tänker på annat, för det är ju nämligen sant. Jag har tankarna på annat håll, liksom. Utöver dessa tur-kläder är det också så illa att vissa personer är portförbjudna härifrån när vissa lag spelar. Kberg får inte sätta sin fot här när Tre Kronor spelar, dock går det bra vid NHL- och elitseriematcher (ja så vida inte Foppa spelar i MODO då, för då funkar det inte). Sen finns det andra personer jag gärna har med mig i soffan när det vankas hockey. Mamma är inte önskvärd vid elitseriematcher, men NHL och OS går bra. Ja, ni fattar grejen. Det är alltså inte för att vara elak utan för att det ska föra tur med sig. Andra exempel är att genast byta skrivbordsbild, skippa skolan om jag varit där den dagen det blev förlust, inte äta det och det och så vidare.

4. Jag kan inte jonglera med knivar. jag har försökt och det gick inte, utan jag fick ett skärsår i foten. Dessutom är jag nästan så dum och naiv att jag går med på vilken metod som helst när någon påstår hur man bäst gör rent ett sår. Aceton, jo det gick jag nästan på.

5. Jag är beroende av tidningar. Cosmo, Solo, Glamour, Vecko-Revyn läser jag varje nummer av. Dessutom köper jag minst ett engelskt nummer per månad av (oftast) Cosmo eller Glamour. Det är som en drog, och det kostar ofantligt med pengar, men jag kan och vill verkligen inte sluta.

6. Jag är besatt av Macahan och många andra westernfilmer också. Zeb Macahan var till och med min store idol före Forsberg kom in och överglänste världen. Zeb är helt magnifik och jag älskar fortfarande att se Macahan och kan se avsnitten om, och om igen trots att jag redan gjort det tusen gånger om. En annan sak gällande en westernfilm är att min första kärlek var "Comes Running", en indianpojk i en av världens bästa filmer "The Pony Soldier". Filmen är från 1952, och han borde väl vara bortåt en 70 år nu... Övriga i filmen är förresten döda vid det här laget. Tyvärr.

Men vad tusan.  20 minuter kvar till matchen börjar. Jag tror jag ska se på Macahan!

Ciao!



Kommentarer
Postat av: Linda

Vad trevligt att du gjort listan nu : ) Så kul att läsa : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback