Helvete/Himmelrike

Helvete.

Ja, det räcker så.

Halvete, helvete, helvete!

I måndags, innan matchen börjat, så hade jag planerat att fira idag. Helvete.

Nu vet jag inte hur jag ska göra på söndag, om jag ska jobba eller inte. Det hänger ju på hur det blir på fredag. Helvete.

Så här ska det ju inte vara. Helvete.

Nu ska jag lägga mig ner och dö. Helvete.

Om fredagen går åt helvete, så blir det så på riktigt.

(Det där skrevs efter onsdagens match, när jag mådde så dåligt en människa bara kan må. Ungefär som att förlora sitt barn, gissar jag att man kan jämföra känslan med).

---

Himmelrike.

Ja, det räcker så.

Lycka, lycka, lycka!

I torsdags, innan matchen börjat, så hade jag planerat att dö efter dagen därpå.

Men jag gjorde vad jag fick en uppenbarelse till att göra. Jag städade tills allt kändes bra igen, och hoppet steg i takt med att huset blev finare och finare. Helt plötsligt började jag slappna av, ingen fara, klart MODO-hjältarna skulle fixa detta. Mitt i lugnet hittar jag gama borttappade turtrosor och framförallt: Mina ovärderliga tur-shorts (soff-hockey-shortsen!) som jag letat efter hela jäkla säsongen! Vilket tecken va!

Och japp, ni vet ju hur det gick. Kärlek, kärlek, käelk. Lycka, lycka, lycka! MODO, vilka hjältar! Extra kul att Svarten och Timmy verkligen visade vilka spelare de är. Horavas mål ansågs som ett "skit-mål" och turmål, men faktum är att det inte alls verkar vara ett sånt mål. Snarare verkar det som att han lurade hela Timrå, och att det där var ren och skär teknik och härlig MODO-magi. Precis som det ska vara i ett slutspel.

Att jag sen var så nervös att jag fick fem hjärtattacker, ja det kan vi bortse från. Även det faktumet att jag fick stressa som en ille för att hinna byta om till tur-kläderna.

Imorgon är det sjunde och avgörande matchen, och jag är panikslagen. Jag ska nämligen jobba! Mitt under matchen. Jag vet inte vad jag ska göra.

---

Comeback för The God inatt, och det är Dallas som ska åka på stryk. Avs möter prärievargarna och Philly tar sig an Ottawa (där Richards nätat och det står 1-1 just nu). Riktig hockeynatt med andra ord, som kommer följas upp av morgondagens (nej dagens säger man nu när klockan snart är 02.00 och söndag) match. Säsongens häftigaste match, så långt. Heja MODO!

Jag har funderat en massa på Lindas utmaning också. Men jag får skjuta upp det. Nervositeten inför imorgon är för stor!

Min mamma tror att jag är sjuk med tanke på att jag börjat städa en massa. Hon förstår inte mycket hon. Men det gör inte så mycket, hon är snäll ändå.

Dagens lista:
Dagens person: Murke. Hon bad själv om det, och som den snälla person jag är, gjorde jag så. För detta är min blogg, och därmed jag som bestämmer.
Dagens snälla-saker-någon-sagt-om-mig: Även detta från Murke. Vad det var? Nä, det minns jag inte. Det var så himla mycket, liksom.
Dagens citat: "Det ska vara en röd tråd. Eller i alla fall en rosa." Jag höjer citatet till skyarna och tackar Murke. Den lilla masken kammar visst hem alla kategorier idag.

NYTT:
Jäss.. Jag ska börja ventilera allt jag tycker om och inte tycker om också. Se, lär och njut, som jag brukar säga. Morrans fenomenala hiss- och disslista:

Morran hissar: MODO. Nämen, vilken skräll va?!

Morran dissar: Timrå. Nämen, vilken skräll va?!

Ja, roligare än så blev det inte. Men även de bästa måste få ha rätt att vara lite usla till en början. Även solen har sina fläckar. Även Kung Forsberg trillade i början.

(Hur kul är det med "hissar" och "dissar" egentligen? Jag ska försöka hitta på bättre namn så småningom. Men mitt huvud har så mycket andra spännande saker att ta tag i nu och fundera på. Jag kan nämna lite av det viktigaste för stunden: Matchen imorgon, Foppas comeback och NHL-matcherna, jobbet imorgon, grupparbete där vi ska ordna en kampanj, grupparbete där jag ska skriva ett PM tills på måndag (aj, aj, aj - måste göra innan jobbet imorgon), läsa kurslitteratur (innan måndag. Hilfe!), köpa studentlitteratur (när pengarna trillat in. Som bonus på saker att tänka på tillkommer då: Hur tusan ska jag överleva tills jag får mina pengar?!), hemtenta, tråden jag måste ta upp, hagen som ska byggas, Ullis som ska fixas och så jag. Jag måste ju för guds skull hinna tänka på mig själv också!

Men vad tusan. Nu gjorde Comrie mål också. Varför händer sånt?! Rangers verkar ha lekstuga mot Boston dessutom. 7.0. Mot slutspel? Nä, ärligt talat vet jag inte hur Rangers ligger till. jag vet bara att jag hoppas de missar det. Mohahaha!

Sen avslutningsvis. Jag vill inte skryta, jag vill verkligen inte det. men jag är så jäkla kompetent!

Tjing tjing!

(Ja, och det är alltså inte jag utan bloggen som är knäpp. Resten har jag skrivit idag kl 02.00 natten mot söndag den 18:e mars och inte den 14:e som bloggen påstår. Jag hatar tekniken!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback