Is i hjärnan, eld i hjärtat

MODO - vilka hjältar de är! Och Kapten Svartvadet, vad ska man säga?

Söndagens makalösa vinst känns offatbart underbar och ger mig fortfarande gåshud och bara tanken på den gör att man känner total lycka. Att hjältarna sedan inleder dagens första semifinalsmatch mot HV 71 med en 4-1 vinst gör att lyckan nästintill svämmar över. Kung Susse var outstanding, fast tja... Det var väl ingen ovanlighet i och för sig.

Leker i sandlådan gör bara ungar, spelar i MODO gör bara kungar!

MODO har is i hjärnan och eld i hjärtat, precis som det ska vara. Läckert, läckert.

Enda mörka molnet på Morrans gigantiska himmel är just nu det faktumet att jag ser ut att missa varje semifinalsmatch på grund av skolan (plugg, plugg, plugg och inte en chans att kunna ta ledigt) samt den lilla detaljen att jag tänkte alldeles för sakta (ja, jag vet att det inte är någon ovanlighet, men jag jobbar på det!) och inte bokade biljett i tid. Därmen kan jag heller inte åka ner till Jönköping och se fredags-matchen. Hade jag bara varit gjord av pengar hade det kunnat lösa sig ändå kanske, men nu får jag helt enkelt hoppas på en final mellan MODO och FBk så jag har chansen att få se dem i slutspelet.

Skolan kan nog också räknas som ett litet mörkt mål, men bara ett litet. Jag vet ju av erfarenhet att allt jag förtar mig alltid ordnar sig på ett eller annat sätt. Just nu har vi ett grupparbete med skriftlig och muntlig redovisning med deadline den 29:e,  samt inlämning av hemtenta den 2:e april. Att jag inte ens börjat med hemtentan, och att vi i princip har 95 % av arbetet på grupparbetet kvar att göra behöver jag nog knappast informera om...Men, men, ny dag imorgon och då ska det sättas fart! Fredag rullat pengarna in och då blir det flera timmars pluggande, inhandling av kurslitteraturen (som behövs till hemtentan) samt shopping. Men då jag hädanefter ska bli sparsam blir det ynka 200 kr som Gina Tricot kommer tjäna på mig under fredagen.

Om man inte finner det jobbigt nog med grupparbete och hemtenta, så kan man alltid tänka på de två andra kurser jag läser. Lilla ambitiösa Morran läser ju 30 poäng istället för "normala" 20 poäng. De där 10 extra poängen, fördelade på två fempoängs-kurser har jag inte ens börjat på. För att göra det extra illa kan jag tillägga att jag inte ens har en endaste aning om vad jag ska göra i kurserna. Sånt känns ju bra. Det får mig att trilla ner på jorden lite grann.

Helt säkert har Canal plus något emot att jag sitter uppe och kollar NHL-matcher, för nu känns det som det var år och dagar sen de visade en match jag ville se. Vart tusan håller Nashville, Avalanche och Flyers vägen? I natt hoppas jag på en sisådär tre heta assist från Herr Hockeykungs klubba och kanske två mål också som grädden på moset.

Snart bär det av till USA, Washington närmare bestämt, för lilla J! Det känns förjävligt. I allmänhet för att jag kommer sakna henne, och i synnerhet eftersom det är orättvist. Inga kommentarer om att jag är en hemsk människa nu, tack. Och snälla Murke, kom inte med medhåll heller, du vet hur jag blir då. Haha!

Dagens lista:
Dagens bästa: Segern, så klart.
Dagens sämsta: Att jag kommer missa semifinalerna.
Dagens film: Jalla Jalla och Smala Sussie. (Observera att jag inte sett båda två, jag har enbart sett Jalla Jalla och utöver fimtittandet, hockeytittandet och hästarna har jag faktiskt hårdpluggat).

Jag hoppas Morris snart är spelklar igen!

Fröken Bitter ska ha en eloge och Dagens Ros för att hon är den bästa Talle-fjant jag känner och för att jag älskar henne fast (eller tack vare?) att påstår att jag är den största tönt hon känner. Ja, det är KÄRLEK på hög nivå, och jag hoppas allt kommer ordna sig för henne och det tror jag också det gör.

Jag har börjat komma igång med träningen riktigt bra nu, och det känns kanon. Eller ja, idag har det förstås bara blivit lite promenerande och lite enkel styrketräning i stallet eftersom jag tränat min mentala hälsa genom att se på MODO istället. Det 'r ett fullt godkänt avbräck från träning.

Nashledanou! Och på ren och skär svenska: Nu ska jag äta ägg! Tjo!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så skön seger i söndags! Svarten! Weeiii : ) Men igår blev det en riktigt enkel seger och det känns bra det med! Susse är inte att leka! Vilken karl och hans passningar, OJOJOJ!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback