Jag har blivit vuxen

Ja, jag grinade inte när HV gjorde sitt kvitteringsmål. Det är ett stort steg mot vuxenvärlden det. Att jag sedan grät glädjetårar och skrek och var allmänt i extas när Kung Susse gjorde underbara 2-1 är en helt annan sak. Världens lycka! MODO-hjärlatrna fixade fram en sjunde och avgörande match och nu är det bara att satsa fullt.

Det enda jag oroar mig för nu är Timmy. Det såg riktigt illa ut när han fick ledas av isen, men uppgifter på MODOs forum säger att Kanal 5 skriver att det inte ska vara någon fara och att elitseriens bästa back därför ska kunna spela på måndag. Jag hittade själv inte uppgifterna, men hoppas de är sanna.

Underbart roligt att äntligen ha Herr Salle tillbaka också! Yes, yes, yes! Dessutom vet jag att damer som Linda och Emma med all sannolikhet var i stor extas över det faktumet. Det kan man förstå!

***

Jag vet inte om jag ska ha MODO-loggan kvar som bakgrund på det blå. Det som talar för är så klart att det är MODO, det är ju av stor betydelse. Det som talar emot är att det kanske ser lite rörigt ut och dessutom gillas det inte av Fröken Bitter, och trots hennes osunda hockey-åsikter så litar jag på hennes omdöme.

Nå, vad säger ni?

***

Ikväll blir det jobb och plugg. Peter Nolander har debuterat i Tre Kronor så jag ska alldeles strax ringa upp honom och prata om det med honom. Han har haft en toppsäsong i Brynäs och är en riktigt duktig skridskoåkare som sällan ger bort något till motståndarlaget. Jag tycker det är jätteroligt att han nu fått chansen i Tre Kronor och jag hoppas det går fortsatt bra för honom. Utöver att han är en bra hockeyspelare är han en mycket ödmjuk person och oerhört trevlig att intervjua. Alltid lika trevlig, hjälpsam och lätt att prata med. Jag hoppas han om några år spelar i MODO. Där hör bra spelare hemma.

Mer hockey. AHC J20 har nu kvalificerat sig för J20 Elit, och det är oerhört stort här i Arvika. Stort grattis till dem!  Tränaren Urban är precis som Peter Nolander alltid lika trevlig och lätt att prata med, och honom ska jag också intrevjua lite senare. Just nu sitter laget och käkar och det kan man ju unna dem efter prestationen de gjort.

Efter intrevjuandet blir det att skriva ihop artiklar, maila in till tidningen och därefter sätta igång med några timmars pluggande innan läggdags. Imorgon ska jag upp tidigt igen för att åter sätta igång med pluggandet. Snark. Mitt tänkte schema är att ikväll hinna läsa litteraturen, Kommunikation och Organisation (jo då, den är preeecis lika rolig som den låter) samt sätta igång med att brainstorma fram lite brighta idéer att bygga hemtentan på. Redan nu känns det som hemtentan kommer bli en miserabel katastrof.

NHL inatt också ju. Jösses, jag har fullt upp!

***

Morran hissar: MODO som fixade en sjunde semifinal och Arvika HC som nu är klara för J20 Elit! BRA JOBBAT!

Morran dissar: Alla Dumle-kolorna är slut. Men yes liksom, verkligen. Vad ska jag nu göra för att lyckas ta mig igenom den aptrista litteraturen till hemtentan?

Imorgon tänker jag ägna dagen åt att skriva den jobbiga hemtentan, pyssla med Rufs och Tufs samt träna lite och sköta om mig själv. Hm.. Dagen låter inte så dum ändå, kanske.






Ulan ska tvättas och snyggas till, det är han värd. Även han håller på MODO och är överlycklig nu. Han för tur med sig och är mitt största lilla glädjeämne när han är på bra humör. Sötsötisen!

Nåväl, dags för telefonjobbande!

Tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag var i extas igår när jag hörde att Salle skulle vara med, jag grät av lycka! Fy fasen vad underbart, nästan bättre än segern igår ; ) Ne, men lika underbart! Vilken härlig seger det blev och så kul att Susse fick avgöra! Nu är det bara att kämpa på imorgon och ta en seger då igen, kanske blir Salle matchhjälte då?! : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback