MOPS - hej faderuttan!

Motionera Och Praktisera Sundhet

Namnet på vår kampanj för att främja ökad motion bland landets ungdomar. Dragplåster som Stefan Holm, Anja Pärson, Susanna Kallur, Jörgen Jönsson, Lisa Miskovsky, Martin Björk, Ebba von Sydow, Eva Röse samt Josef och Fares Fares. Tävlingar där du kan vinna ett hemmagym, en Ipod samt träningskläder till ett värde av 3000 spänn, gratis aktiviteter att prova på inklusive matservering, underhållning, föreläsning om motion och så klart våra namnkunniga dragplåster på plats.

Galet stort och galet proffsigt.

Dock är det (tyvärr?) bara en övning i kursen Organisationskommunikation, där vi ska göra en kampanjplan som grupparbete. Deadline imorgon med 30 minuters muntlig redovisning samt inlämning av en 12 sidor stor kommunikationsplan. Den skriftliga delen är så gott som klar, nu är det bara lite finjusteringar samt infogande av bilder i vår kopiöst vackra powerpoint och därefter bara några timmars övande av den muntliga delen kvar innan jag, Stockholmsfjollan och Den blonda häxan (som protesterat mot sitt namn och velat få heta Säffle-tösen istället. Dock min blogg - mina regler. Så tyvärr din lilla blonda häxa!) kan stänga ner datorerna och studsa ut i solskenet och glädja världen med vår bländande optimism!

MOPS är för övrigt resultatet av några timmars ordlekande. Ingen kan förstår hur mycket tid vi lagt ner på detta.

Ikväll blir det middag med universitetets hästintresserade och därevefter sova hos Stockholms-fjollan. Jag vet inte än om det kan ses som en slags tröst för förlusten igår. Det var riktigt surt och att HV hämtat upp till 2-2 i matcher nu känns förjävligt. Men imorgon torsdag är det åter match och förhoppningsvis lyckas MODO med målsättningen att ta en av de två raka bortamatcherna, för att sedan kunna avgöra på hemmaplan på lördag. Det skulle vara kanon om något!

Grattis i efterskott Harald, som fyllde 50 år igår!

Morran hissar: Snart kommer Lurke hit! ÄNTLIGEN!

Morran dissar: Snart åker J. NEJ!

Två poäng av The King inatt som fortsätter visa god form inför slutspelet. Idag gjorde jag ett hjärta av rotmos samt en söt liten filur av pizzasallad på mat-tallriken som jag tillägnade den magiska Mannen. Dessutom har mästerverket blivit fotograferat så förhoppningsvis kan jag visa upp konstverket så småningom när jag får motivation nog att orka ladda upp en bild på datorn.

Gårdagens + dagens lista:
Gårdagens låt: "Han ser ut som en karl" flitigt framförd av Den blonda häxan om och om igen tills jag var så trött på låten att jag funderade på att hoppa ut genom fönstret från tredje våningen.
Gårdagens plugghäst: Fröken Bitter i högfärd med att planera höstens evetuella pluggande. Bra jobbat, heja!
Dagens hemskhet: Rotmos till lunch, och jag var överlycklig! Det vill säga fram till att jag smakade. Det var det värsta rotmoset jag smakat, och smaken var som risgrynsgröt. Det vill säga, det var oätligt. Min lunch blev två korvbitar (små sådana), lite pizzasallad och en Lion. Nyttigt, nyttigt!

Imorgon ska jag och Murke säga "hej då" till kära J som åker på måndag. Dock kommer det krocka med hockeyn... Jag vet inte hur jag ska lösa det där... Men jag fixar det nog på ett eller annat sätt.

Men tjipp tjipp!


Kommentarer
Postat av: Lina

Ha, det här måste vara slags rekord. Inte ett ont ord om mig :D

Postat av: Linda

Ikväll är det vinst som gäller, annars kommer det bli väldigt tufft. HEJA HEJA MODO!

2007-03-29 @ 13:05:04
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Linda

Snygg banner förresten : )

2007-03-29 @ 13:05:25
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Lisa

Och han rööööör sig som en karl ska!!

2007-03-29 @ 22:20:36
Postat av: Morran

Pralle: Du ser, även jag kan vara en ängel.

Linda: Ja visst är den! :) Fast helst skulle jag ha velat ha bilder som är tagna själv liksom, som du har. Och inte snodda gfrån google! Haha!

Nu är det RIKTIGT nervöst. :S Jag vet inte vad jag ska ta mig till. KOM IGEN NU MODO!

Blonda häxan: Ohhh, du menar Foppa va? :angel: Jo men visst gör han! "Han ser ut som en karl och han rööööör sig som en karl ska!" YEAH! Hur går det med hemtentan förresten?

2007-03-31 @ 13:04:55
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback