Slutspelstider är ordning och reda tider

ÄNTLIGEN slutspel!

MODO kommer att möta Timrå, och jag vet inte riktigt hur jag ser på det. Det känns både bra och mindra bra och dåligt. Jag hoppas och tror att MODO klarar detta, men å andra sidan.. Just därför kanske det också går åt helvete. Och att åka ut mot Timrå är så illa att jag inte ens vågar tänka på det.

Första matchen imorgon i alla fall. Förhoppningsvis kan MODO visa från start varför de kallas Timrås Storebror och varför de är ett bättre hockeylag.

Slutspelstider betyder i alla fall att även min tid för ordning och reda inleds. Varje år när det är slutspel (ES och NHL) och/eller OS och så vidare får jag en uppenbarelse om att sätta igång och ordna upp mitt liv. Vad det är som ska ordnas upp kan i viss grad variera från år till år, men att sätta igång med att plugga, hålla mitt rum städat och fint samt träna (både mig själv och hästen) brukar alltid ingå. Så även detta år. Jag ska komma igång med skolarbetet och verkligen lägga ner mig. Medie- och kommunikationsvetenskapen, Medierna och Forskningen och Journalistiken ska göras och jag ska kämpa och slita. Jag ska gå på föreläsningar, jag ska göra alla arbeten jag ska göra och jag ska börja med att ta reda på vad jag ska göra inom journalistik-kursen. Dessutom ska mitt rum städas, fräschas till och ommöbleras. Det kommer bli grymt snyggt och hemtrevligt, och så ska det också förbli. Jag ska börja träna och få superkondis, och jag ska komma igång med träningen av Ullis riktigt ordentligt. Dessutom ska mitt hår få lite ordning och reda.

Själva grejen med detta är att det går bra för mina lag om jag gör detta bra. Det är inte vetenskapligt bevisat, men det är så på ett ungefär i alla fall. Dessutom vinner MODO varje gång jag är i Övik och tittar. Hittils är det 100 % vinster, och det innebär alltså att jag ska åka upp under slutspelet.

Kung Forsberg är just nu skadad, men jobbar på. Tre ass mot King häromnatten och jag hoppas och tror på fortsatt bra spel från den mannen. Snart slutspelstider även i NHL, och slutspelstider är som alla vet - Foppatider.

Dagens lista:
Dagens återseende: En gammal klasskompis jag hade mycket kul med när det begav sig, men som jag inte pratat med sen dess. Jättekul att träffas igen!
Dagens träning: Eh ja. Slutspelet börjar ju först imorgon, så jag spar mig till dess.
Dagens getter: Stockholms-fjollan och Säffle-tösen. Om det är en bra nominering eller ej får de själva ta ställning till. Själv har jag för mycket att göra för att orka med sånt.

För övrigt är det dags för lite shopping från
www.eleven.se nu. Den sidan borde få något slags pris för alla bra saker de tar in. Tack för det, säger jag. Oh no, säger min plånbok.

Just för stunden önskar jag mig mest av allt att msn och youtube slutar krångla. Och ja just det, att jag kan åka och se Tottenham spela nu i vår.

Nu ska jag sätta igång med att sortera trosor efter principerna "turtrosor" (hamnar längst ut i byrålådan nu under slutspelet, alltså), "oturstrosor" (de hamnar med andra ord längstt in i byrån) och "neutrala" (även de längst fram. Används vid icke matchdagar).

So long, suckers!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu smäller det! Oj, så spännande! Men kul : ) HEJA MODO! Det här ska VI bara fixa!

Postat av: sofia

jag hade också ett återseende. Em och jag åkte samma buss, och det var skönt att se att hon levde fortfarande...

2007-03-06 @ 10:50:42
URL: http://mylifethusfar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback