Strong as steel

Igår och idag har jag haft en sjujäkla migrän. Jag har haft så sjukt ont i huvudet att jag trodde jag skulle dö, allra minst. Det kändes som att stuka foten, fast i skallen då istället och hela tiden. Vad värre var - det resulterade i att MODO förlorade och... eh.. Ja, att MODO förlorade mot äckel-Timrå var illa nog. Fröken Bitter förvandlades till Fröken Happy och jag får finna mig i att vikariera som Fröken Bitter istället. För min och alla andra Modo:iters skull hoppas jag dock inte att det blir långvarigt. Imorgon är det åter dags för den riktiga Fröken Bitter att åter leva upp till sitt namn då Timrå ska åka på stryk. Så det så.

Inatt möter Predators Detroit igen, och det är ett frågetecken om The King kommer vara med på isen. Flyers åkte på stryk inatt, och tyvärr var ju inte det något oväntat.  Tellqvist höll sin andra nolla mot dem dessutom. Kul för honom. Eller vad man ska säga. Det är alltid kul när det går bra för svenskar, men inte mot lag jag tycker om.

Igår tog jag en massa bilder på mig själv, ego-fotografering alltså. Det man kan konstatera är att jag 1) är sjukt snygg (alternativt att jag ser dåligt. Det värsta är att det gör jag ju faktiskt. Haha!), 2) jag kan se ut som världens sötaste lilla troll-unge oavsett om jag anstränger mig eller inte! Avdelning: Yes! Eller vad man nu ska säga. Nåväl, min bror skulle tycka att jag är självgod och ser dåligt. Jag själv tror nog mest att det är så att jag har en magnifik humor.

Idag blir det TV-kväll (Fruarna ju!) med PiggElin, och dessutom ska jag försöka ägna resten av dagen åt hästarna, städa (eller nja.. städningen kommer jag nog skjuta upp tills imorgon, eller snarare torsdag), pluggande och allmänt slappande. Jag är ju faktiskt sjuuuuk!

Jag har blivit utmanad också:
http://persson86.blogg.se/1173697109_utmaning.html 

Jag tänker fundera på det där, och återkomma med en lista lite senare ikväll.

Gårdagens lista:
Måndagens helvete: Jo, men givetvis. Förlusten. Förlust mot Timrå. Vad fan!
Måndagens himmelrike: Sova, sova, sova när man håller på att dö av migrän. När man väl lyckats somna då så är det faktiskt ett himmelrike! <-- Jag har för övrigt ingen aning alls om det stavas himmelrike eller inte, och jag är för sjuuuuk för att orka bry mig.
Måndagens "med fötterna på jorden": Jag gick upp, jag gick till skolan och jag är stolt över mig själv. Jag gjorde vad de flesta andra gör dagligen, men ändå.

Murke har fixat nätverkssladden dessutom, tror jag. Igår var dock hennes största problem att hon hade tappat all beundran för The King för att folk här i världen svälter... (?!) Ja, hon hade nån monolog om det där halv åtta i morse när vi satt på tåget. Jag förstod ingenting jag heller. Jag minns dock att jag i sömnen försvarade honom och satte henne på plats. Komma och klaga på honom, och så tidigt på morgonen dessutom! Hon ska få bjuda mig på fika som straff.

Mat och Cosmo nu. Jäss.


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att du antar utmaningen : ) Ikväll är det bara seger som gäller! HEJA MODO! Tyvärr blev våran Kung skadad inatt igen : (


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback