Tjejer är från Venus, män är på Statoil

Ja, så sant som det är sagt. och tack gode gud för det! (SOLO är en kalastidning. Inte nog md alla andra nyttigheter man kan läsa där, nu i senaste numret fanns också detta magnifika citat med).

***

I övrigt ska Lilla Morran prata lite tjejsnack som tröst efter gårdagens hemska förlust. Stockholms-fjollan har fått mig att inse det roliga i att varje måndag svara på frågor från denna sida (se Tjejsnack nedan).

143768-1

Din handväska

·Anser du att du behöver använda handväska?
Min handväska är ett lika stort måste som min hjärna. I alla fall på ett ungefär. Precis som i hjärnan finns det en massa viktiga nyttigheter i handväskan, och jag tror nog jordens undergång skulle vara nära om min handväska med innehåll försvann (precis som om samma scenarium skulle hända med min hjärna).

·Vad har du i din handväska just nu?
-jacka
-plånbok
-buss- och tågkort
-boken "Hål i huvudet" av Jenny Jägerfeld (mer om denna underbara bok i ett senare inlägg!)
-nyaste Glamour
-nyaste brittiska upplagan av Cosmo
-gammalt födelsedagskort (för pappa!!)
-kalender
-en drös med gamla intrevjuanteckningar och godispapper (som jag i samband med detta nu också tar bort)
-tre mini-parfymer
-tandpetare, sju stycken
- två tamponger
-minispegel
-puder
-linsdosa
-glasögonfodral
-kollegieblock
-pennskrin (med pennor och sudd alltså)
-tre läppglans
-mp3-spelare
-fem stycken använda batterier
-halvfull vattenflaska
-grupparbetsanteckningar

·Vad har du alltid i den utöver plånbok/mobil?

Buss- och tågkort, mp3-spelare, en hög med biblar (läs: Cosmo, SOLO, Glamour och liknande), kalender, vattenflaska (helst med vatten i också om jag har hunnit med det), tandpetare, tamponger, lipsyl/läppglans/whatever... Ja, jag vet inte allt.

·Vad har du i handväskan som du egentligen skulle klara dej utan?

Gamla godispapper, trasiga pennor, för små sudd man inte kan sudda med, alla de tidningar jag har (det räcker med en), gamla matchprogram, gamla intervjuanteckningar, lösa kom i håg-lappar...

·Finns det någonstans du inte tar med dej handväska?

Jag tar med mig handväskan till universitetet, stan, när jag ska till någon, vid utgång. Övriga tillfällen (exempelvis stalet) får den i princip alltid stanna hemma i säkert förvar.

***

Förlusten igår svider som ett stort sår som man tvättar med aceton. Testa själv får ni se hur det känns. Hela matchen igenom efter att HV gjort sitt kvitteringsmål kändes det som min hjärna och mina ögon höll på att föruttna av en stor grussamling i dem, och när det sedan blev 1-2 blev den känslan ännu värre. Jag var ute och tränade innan matchen också, i hopp om att ge MODO tur, men det gav ju inget resultat. Vem vet, kanske förde det till och med otur med sig? Även då kändes min kropp som en grushög och mest av allt kände jag mig som en skumtomte. Seg och uttråkad.

Kom igen nu MODO. Visa att ni är hela världens hjältar. Spöa HV på bortaplan två matcher i rad nu och säkra finalplatsen vi alla väntat efter.

Avalanche trummar på och besegrade Cannucks inatt och närmar sig därmed en slutspelsplats. Yes! Tyvärr vann Calgary också, så egentligen knappade de inte in. Men ändå, de visar god form. En annan som visat god form på sista tiden är The King och han är väl en plats på dagens lista (efter att ha haft semester därifrån ett tag nu).

Dagens lista:
Dagens man: Den Blonda häxan påstod i fredags att Kung Forsberg inte var någon man. Hon har förstås fel och jag utser honom dels till Dagens man och framföallt till Världens man alla dagar i veckan. Grattis, grattis!
Dagens kvinna: Det får ju förstås bli jag, Lilla Morran, Mrs Forsberg. Den lilla underbara som är lite mer än dem flesta andra.

Dagens venus: Vågen, ett av venus tecken. Jag är född i vågen, och jag är nu 7117 dagar gammal. Dessutom är det bara lite drygt ett halvår kvar till jag fyller 20. Hurra!

Jag känner för att shoppa. Det kommer bli en hel del inköp från www.blush.se, www.eleven.se, www.hm.se, www.ellos.se och www.halens.se nu i dagarna (efter att räkningarna är betalda).

Morran hissar: Stockholms-fjollan som har varit världens bästa och hjälpt mig snygga till bloggen! Stort tack och tretusen pussar. En för varje gång hon säger "ordbajsa" på en helt vanlig dag.
Morran dissar: Stockholms-fjollan som idag förstörde mitt strips-plockepinn när jag i stort sett var klar. Sånt skulle det vara stränga straff på!

Nu väntar ytterligare lite hårt pluggande tillsammans med Den blonda häxan och Stockholmsfjollan (trots att vi egentligen borde ha panik över att vi har en massa kvar att göra på kampanjen så har vi inte det. Vi har riktigt roligt istället och oroar oss inte eftersom vi är säkra på att detta ordnar sig till slut). Därefter blir det hämfärd och lite pyssel med Rufs och Tufs för att sedan åter fortsätta pluggandet. Kvällen kommer bli vikt åt skolarbete och 100 höjdare, och förhoppningsvis ska jag lägga mig någorlunda i tid så jag orkar upp klockan halv sex i morgon. Yes!

Jäjä.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vafan, har jag fått epitetet "Den Blonda häxan" i din blogg?! Hur många gånger ska jag behöva be om ursäkt för att jag råkade ifrågasätta Foppas manlighet liksom?? :P

Jag har förresten läst igenom Budskap nu och det ser bra ut!

2007-03-27 @ 21:56:53
Postat av: Anonym

Vilken fin sida du fixat till : )

Förlusten igår sved också! Usch och fy! MODO som spelade bra och var det bättre laget i spel fem mot fem. Men så åker de på billiga utvisningar och HV kan avgöra! Det gör en arg! Men samtidigt får vi glädjas åt att MODO spelar bra och att det inte är kört än + att det ser illa ut för FBK just nu ; )

2007-03-28 @ 10:32:30
Postat av: Linda

Ja, det var då jag som skrev det förra inlägget : )

Postat av: Morran

Blonda Häxan: Du heter så! :D Kampanjen kommer bli asbra! :banana:

Linda: Ja, jag vet att det är du! :D Tack, tack. Sidan är lite missmatchad kanske... Men det är rött-vitt och grönt i alla fall. :) Ja, flrlusten igår var riktigt, riktigt hemsk. :S Fan! Imorgon gäller det, och sen upp till SBA!Var du där igår förresten, i Kinnarps alltså? Kram kram! Just det, vet du om Anna addat mig på msn? Det är en Anna som addat men jag kommer inte på någon annan Anna än henne som möjligen skulle adda. Haha! :D

2007-03-28 @ 14:28:47
Postat av: Linda

Vilken tur att du känner igen när jag skriver ; ) Yes, jag var på plats i Kinnarps igår! Tungt var det : / Men roligt att se att MODO-grabbarna spelade så pass bra ändå. Jag var tvungen att ringa till Anna och kolla, men det var inte hon som hade addat dig på MSN.

2007-03-28 @ 15:13:52
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback