Äntligen, som jag väntat!

Äntligen kommer The God till MIG! Nåja, det är visserligen inte för min skull han kommer, men såna saker kan man ju bortse från när man får beskedet att Peter Forsberg kommer till Karlstad den 2:e juni för att vara med vid invigningen av Andreas Johanssons nya hockeyaffär Hockeycenter. Hockeyguden ska själv provspela på den "plastis" Hockeycenter byggt upp. Plastisen ska vara fotbollens motsvarighet till konstgräs och kommer underlätta vid skridskoköp då köparen direkt kan testa skridskon på isen innan köp. Låter hur bra som helst, och oslagbart, magiskt, bedårande, fantastiskt och alldeles, alldeles UNDERBART är det att Hockeyguden kommer!

Han och Michelle ska tillbringa helgen i Karlstad, och jag funderar skarpt på att ta alla mina besparingar och se till att fräscha upp hela staden.

***

Den Blonda Häxan var ovanligt bitter under måndagen. "Jag ska skriva en bok med bittra tankar om män och katter" sammanfattade hon sin bitterhet. Vi andra ser fram emot boken och jag kan passa på att nämna att tjejer med dreads bör se upp för Häxan. Dock bara om de bor i Borås.

***

143768-1

Träning
Varför tränar du? Jag har tre gigantiska anledningar, som var och en egentligen borde betyda nog så mycket så jag inte skulle göra annat än hårdträna varje minut. Dessa anledningar är: För att mina lag ska vinna (jo, det är sant att det funkar), för att få bättre kondis än andra så jag kan vinna och vara bäst och för att bli snygg (Hoho!). Sedan finns det en anledning till varför jag inte tränar varje minut, och det är att jag är lite lat också. Eller nej, nu ska vi inte vara negativa en sån här dag när Forsberg snart kommer hit och Anaheim skjutit ut Detroit. Jag är inte lat, men lite bekväm. Så, mycket bättre.
Hur ofta tränar du? Det beror på om mina lag spelar slutspel eller inte, och hur stort behov jag har av att tävla och vinna och vara snygg. Men ja... Väldigt olika. Ibland ingenting, sen gör jag ett ryck och springer varje dag. Det är inte så ohälsosamt som det låter, jag lever ju.
Vad brukar du träna? Jag joggar och/eller promenerar. Styrketräning om man räknar den sit-upsen jag gör när jag varje morgon reser mig från sängen. Just det, från tv-soffan till fjärrkontrollen på bordet ger väl också en och annan sit-ups per dag.
Finns det något negativt med träning? Förutom att det går åt mycket batterier till Mp3:n? Nej. Förutsatt att man tränar hälsosamt förstås.
Finns det något positivt med träning?´Att mina lag oftast vinner vid seriös träning är väl en positivitet så gott som något.

Och nu är ÄNTLIGEN Anaheim klara för final! Som jag väntat! Detroit utslagna, Samme matchhjälte och ja... Snart SC-final, yes!

Dagens lista:
Dagens myrslok: Är myrslokar sega? För jag är det i alla fall. Jag hoppas Stockholmsfjollan, Den Blonda Häxan och Anna inte stryper mig i morgon/på fredag. Det skulle inte vara kul, inte nu när Hockeyguden ska komma och allt.
Dagens pitbull: Anaheim som krossade Detroit.
Dagens lejon: Peter Forsberg. Hockeyns konung, det räcker som motivering.

Igår fyllde världens mest aggresiva men gulligaste lilla Murke 20 år! Grattis din lilla benget! Jag har dåligt samvete för att jag inte firade henne under gårdagen, men i gengäld tänker jag bjuda henne på fika ikväll. Dessutom ska jag och Stockholmsfjollan fira henne till helgen.


image33



Kommentarer
Postat av: Häxan

Men gud! Sådär kan du ju inte skriva, hur många tjejer med dreads kan det finnas i Borås liksom?? :S Fast ifs, jag tror väl inte din blogg är sååå välkänd så jag kanske slipper få en galen liten emo-brud efter mig!

2007-05-23 @ 13:12:24
Postat av: Morran

Äh. Jag och P skyddar dig i så fall! :D Ta det lugnt raring! och ja, ta det ännu mer lugnt. På fredag kommer SPSS vara klart!

Postat av: Linda

Va va va?! Kommer Foppa till Karlstad?! Det har jag missat totalt!

2007-05-24 @ 08:58:34
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback