Du kanske är estet och således ser ut som en komposthög?

Nej, det där fyller egentligen ingen funktion alls. Men det var sjukligt roligt.

Idag tror jag minsann att det varit teknikens skräpdag. Först dog mobilen, mp3:n strejkade och tåget blev en kvart försenat på grund av signalfel (IGEN, för nittionionde gången på.. säg.. en vecka. Snark). Ja för tusan, inte ens min hjärna fungerade tillfredsställande och då är det verkligen illa. Hur tentan gick vill jag inte tänka mer på.

Gårdagens tentapluggande bestod mest utav en promenad (för inköp av cola och choklad - sockerkomans förlovade land var mitt och
Stockholmsfjollans place igår), TV-tittande (två avsnitt av Scrubs och sedan Satc) och så klart en massa fnitter, flams och trams samt att jag på ett lugnt och sansat sätt firade att Svartvadet fick Guldpucken. Ja just det, vi svarade dessutom på två frågor på övningstentorna också. Lite plugg blev det alltså av, trots allt. Thank God för sockerkoman! Jag undrar om Kung Forsberg förstår vilken betydelse han har för mitt liv? Visserligen betalade vi chokladen och colan själva, men ändå. Hade det inte varit för hans magiska spel hade jag knappast levt, än mindre gått till kiosken.

I förmiddags blev det dock lite mer intensivt pluggande. Jag vill inte skryta (som vanligt med andra ord) men vi är grymt kompetenta jag och fjollan. Det är både kreativt, ambitiöst och gigantiskt fantasifullt att knåpa ihop följande små ramsor för att minnas vad triangulering innebär, hur en empirisk undersökning går till samt vilka olika undersökningsenheter det finns:

Tro Fan Med Dig

Är Pappan Till Peter Kort Växt Där Det Anses Riskfyllt Kul
(Jag, vi vet mer än väl att kortväxt sitter ihop, och jag är den sista här i världen som vill våldta svenska språket. Men nu hade vi inget annat val och för att få ihop bokstaven K och bokstaven V blev det helt enkelt så här).

Orka Sno Kakan Sego

Får man nu inte godkänt på tentan känns det ruggigt förnedrande eftersom vi ändå lade ner både tid och pengar på vårt pluggande.

image38 

Det blir den bilden på Per Svartvadet igen. Varför hittar jag ingen bra bild på nätet där han har Guldpucken? Grrr, Morr.

Dagens lista:
Dagens kolossala rätt: (Eller egentligen gårdagens). Guldpucken till Kung Svartvadet! Det var verkligen rätt. Motivering: "Ingen spelare i svensk hockey var så dominant säsongen 2006/2007 som Per Svartvadet i MODO. Han ledde MODO till klubbens första SM-guld sedan 1979, han vann slutspelets poängliga och slog samtidigt Peter Forsbergs klubbrekord". Trevlig läsning. Annan trevlig läsning som handlar om MODO och Örnsköldsvik: New York Times. Kul!
Dagens maträtt: Fisk, potatis och kall chilisås. I princip perfekt lunch inför tentan. Det bästa av allt var vår favoritjänkare ute i solen iförd somrig skjorta, solisar och... Ja. Mums filibabba!
Dagens reträtt: Ja, jag backar och stiger åt sidan. För den här tjejens underbart roliga och trevliga blogg. Jag hittade dit igår tack vare Stockholmsfjollan och jag blev alldeles lyrisk. Underbar humor och självdistans. Hon lyckas skriva så som jag vill, det är värt all heder och beröm det. Dessutom har hon en häst, det ger extra pluspoäng det i min värld.

***

På tal om ingenting eller någonting (?):
Jag vill festa med Mats Sundin (ja.. Kung Forsberg och andra MODO:iter behöver jag inte nämna va?) i sommar  och dessutom älskar jag Goldwynismer!

Nåja. Dags för lite country.

If you see me getting smaller, it´s because I´m leaving you


image33Slutligen vill jag bara säga: Rösta på mig, det är jag värd! Jag som är så snäll, duktig, underbar och alldeles bedårande!

Kommentarer
Postat av: Lina

Visst är hon kung?! Jag älskar den bloggen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback