Efter en viss ålder bör kvinnor passa sig för yngre män...

...Det är bättre att vara en äldre mans drottning än en ung mans slav.
Vivien Leigh

I min värld gäller den där regeln tidigt för kvinnor.Bitter? Vem? Jag?

På tal om äldre damer och yngre män...Dagens musiktips:

Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel

Live från Central Park, dessutom. Juste!

Sen är detta det allra bästa av Paul och Art: Sound Of Silence - Simon & Garfunkel

***
Detroit slog ut San José, och det slog därmed ut mitt pigga humör. Till skillnad mot många andra ser jag ingen glädje alls i att Red Wings är en liten svenskkoloni. Jag ogillar det istället skarpt. Inte svenskkolonin i sig, utan det faktumet att de spelar i just Detroit. Jag hatar att Avalanche missade Playoff, medan Red Wings nu ska spela semifinal.

Jag hann se de två sista perioderna igår av Tre Kronor-Ryssland, och till min stora förtret får jag återigen hylla en timråtattare. Strålman. Han hyllas alltid, och jag har gång på gång under årets ES-säsong gnällt över hur denne grabb alltid ska få beröm hit och dit. Delvis beroende på att jag tycker han titt som tätt gör misstag som drar ner hans enormt fina hockeyspel i övrigt, men mest beror det nog på att jag helst inte ser att andra spelare än MODO:iter får beröm. Men jag ska sluta med det där nu, för grabben är ju bra. Trots att han hör tallefjantarna till. Dock innebär inte mitt berömmande över honom att han skulle vara bättre än Enström. Nej, nej och åter nej.

Hur många av Tre Kronor-spelarna känner du igen? Vilka gör mig sällskap till att söka Bengt-Åkes jobb när han slutar? Jag ska dock berätta att jag absolut inte kan hälften av spelarnas skostorlek. Så fick jag det sagt också. Där ser ni, jag är inte skadligt besatt av hockey.

***

Förresten, såna där tvättabletter, som man lägger i tvättmaskin när man ska tvätta... Måste de vara hela när man lägger i dem?

***

Dagens lista:
Dagens nedre kroppsdel: Vänster underben. Det känns som att just det benet, enbart, sprungit maraton. Det har det inte. Något fel måste det vara.
Dagens "mitt i mellan" kroppsdel: Urinblåsan. Jag är kissnödig hela tiden. Något fel måste det vara.
Dagens övre kroppsdel: Ögonen. Jag orkar inte ens kommentera. Något fel, det är det garanterat.

Finns det någon hemsk och jättefarlig sjukdom som ger besvär med vänster ben, urinblåsan och gigantiska problem med ögonen? Det kanske är en ny sjukdom. Guld-sjukan kanske. Något skit ska man väl få dras med. Man kan ju inte få allt.

Fortsättning på mina barndomsvänner:

Mårran:

image54     


Lilla My:

 image55  

Lotta på bråkmakargatan:

image56 

Magica de Hex:

image57

Jodå, som ni ser, jag hade även kvinnliga förebilder under min barndomstid.

På tal om Mårran, här är förresten mitt namn på olika språk:
Engelska: The Groke

Franska: la Courabou
Polska: Buka

Jaja, nu blev det så där långt igen. Men det bjuder jag på! Bokstäver är ju trots allt gratis!

Nu ska jag sätta fart med det jag skulle göra när jag satte mig vid datorn: Skolarbete. PM2 ska skrivas och enkäter ska fixas.

image33 



 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag fick detsamma som du på det testet med hur många av Tre Kronors-spelare man kände igen : ) Så jag gör dig sällskap att söka Bengt-Åke's tjänst när han slutar : )

Postat av: Morran herself

Haha, du och jag kan dela på jobbet ju. Perfekt! :)

2007-05-08 @ 19:33:27
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Linda

Yeah, det är klockrent ju : ) Snacka om att vi ska ta med de bästa och även snyggaste grabbarna hedan efter, och vinna allt som går att vinna : ) Ingen ska TACKA NEJ till att få spela för oss!

2007-05-09 @ 08:34:09
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Morran

Nej! Alla kommer böna och be om att få spela. Men om vi ska ta de bästa och snyggaste blir det ju bara MODO:iter... Vi kan inte bara ta MODO-spelare ju, då blir det ramaskri! :D Fast det är det kanske värt? haha!

2007-05-10 @ 15:12:44
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback