Get your tongue out of my mouth ´cause I´m kissing you goodbye

Jag har letat efter Kissing You Goodbye på Youtube nu, men det verkar mest komma upp en massa annan skit som jag inte vill se och lysna på. Så jag körde några bedårande favoriter istället. Detta är ett exempel på magisk musik som jag tycker alla ska ta sig tid att lyssna (och titta på). Musik från det goda åttiotalet.

My Name Is Luka - Suzanne Vega

Jag hade hoppats att det skulle gå att lägga in videon direkt här i bloggen, men om jag förstår youtube rätt fungerar det enbart på vissa bloggsidor. Nåja, ni får väl klicka på länken. Jag har tänkt lägga in mer musiktips på RIKTIG musik så ni alla med knepig "ont-i-magen-musik" (känn dig träffad Murke!) får något annat att lyssna på. Det gäller bara att låtarna finns på youtube, och där är ju utbudet tämligen litet. Min älskade If I Could Turn Back Time är till exempel borttagen numera. Jag måste nog köpa den videon.

***

Idag har jag ägnat dagen åt mysisen, plugg (fast jag kommer ingenstans) och ja.. Det är i princip det jag gjort. Sett på Old School också. Lika rolig som alltid. Perfekt Morran-film.

Just det. Jag har läst om misantropi också. Det var riktigt intressant och det lägger jag till på listan över saker jag vill lära mig mer om. Ja, för trots min stora kompetens har jag en sjujäkla lång sådan lista.

***
Som så många andra gånger är jag lite nostalgisk ikväll. Därför tänkte jag visa upp några av mina bästa barndomsvänner:

Gizmoduck:

image50 



Joakim Von Anka:



image51 


Zeb Macahan:

image52 



Observera 1: Ingen rangordning! Observera 2, att de fortfarande är mina vänner, det jag menar med barndomsvänner är att de funnits med som högst betydelsefulla i mitt liv sen just tidig barndom.

Fortsättningen av dem kommer i nästkommande blogginlägg. Jag vill ju visa upp dem och hedra även dem lite. Annars är dte ju bara den största av dem alla - The God himself - som hedras.  

Morran hissar: Bilder från sommaren -06. Det kan göra mig på fruktansvärt bra humör. Bra humör i bemärkelsen lättnad och "detta klarar jag lätt". Fast också: "Vad tusan tänker jag med?". Jaja, det där kan jag inte förklara så någon annan än min hjärna förstår sig på det speciella men ambitiösa resonemanget. För er som känner er träffade att bli tvingade att förstå er på mig och min hjärna kan jag dock nämna att tanken "jag vill slicka dina öron" dog ut. Det ska väl firas. Vad säger du Stockholmsfjolla, bjuder du mig på lunch på måndag?

Morran dissar: Imorgon börjar VM på allvar, och jag kommer missa matchen eftersom jag jobbar. Fy! Kul med jobb, men måste matchen gå just imorgon? Idag hade varit kanon för hockey ju.

För övrigt: "Har man skrattgropar på låren så måste det vara ett tecken på ett lyckligt underliv", skriver fjollan. Jag har ju inte mycket till skrattgropar, jag. Är det nu man ska gråta? Eller ska jag se det som straffet för min bitterhet? Kanske ska jag skratta åt det istället? Ja, vad vet jag. Inte ens en sån sak ska man få vara glad för längre.

Jag måste verkligen få hjälp så vänsterkolumnen hoppar upp igen också. Detta stör mig.

Nu har jag annat för mig. Jag ska nämligen fundera ut hur jag ska lösa alla världsliga problem som figurerar i min hjärna natt som dag. Nummer ett på listan är: Hur ska jag kunna jobba samtidigt som jag utan att bli störd tittar på hockeyn?

Jaja, tjing!

image33 



Kommentarer
Postat av: Stockholmsfjollan

Men heter han verkligen Gizmoduck? Hette han inte GizmokvacK? Och var är det du har problem med, för på min dator är bloggen lika snygga (hrm..) som alltid ;)

Postat av: Linda

Jag vill bara meddela och säga att för mig ser din blogg precis ut som den ska göra.

2007-05-07 @ 19:12:09
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Morran herself

Fjollan: I min värld heter han Gizmoduck. Kvack låter ju... barnsligt. Han är inte barnslig.

Linda: Hm.. Ja, det verkar fungera på en del datorer och på en del inte. Knäppt.

2007-05-08 @ 15:34:26
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback