Gladkören

Jag älskar att gå upp ohedniskt* tidigt, åka till universitetet och sitta här och försöka råplugga och upptäcka att, nej, jag råpluggar inte. Jag gör en massa annat tjafs istället. Jag ska leta efter uppslag till teorier till vår B-uppsats, och det har jag också gjort. Men att hitta något vekar nästintill omöjligt och därför blir det mest annat trams jag gör. Jag hatar sånt.

Mitt konditions-ego fick en sjujäkla boost igår när jag upptäckte att jag enligt ett test inte alls har så usel kondition som jag självkritiskt trott. Faktiskt betydligt bättre än väntat! Dessutom längtar jag redan till i eftermiddag/kväll när jag ska ut och fortsätta träna. Jag har mitt mål klart och siktar in mig på att klara det om 10 veckor. Antingen tack vare ökad kondion eller på ren "jävlar anamma-vilja". Helst både och.

Nina Hemmingsson igen, på tal om Gladkörens härliga dag. Inte ens vädret är fint, för övrigt.

image59

Nåja, jag borde egentligen inte vara bitter idag. Så dålig är inte dagen. Jag borde ha en Gladkör, och säga det utan att vara ironisk. Att jag sitter på universitetet ohedniskt tidigt är egentligen inte så illa. Snart kommer nämligen mina mongon! Därefter blir det något trevligt i eftermiddag hoppas jag.

Eftersom klockan knappt orkat vakna ännu, så finns det inte mycket att rapportera på Dagens lista eller något att hissa och dissa, så det får vänta till ikväll.

Nu ska jag läsa en D-uppsats och hoppas på att hitta något vi kan binda an vår tänkta uppsats till. Det tragiska är dock att den inte verkar innehålla alltför mycket som har med vårt tänkta ämne att göra. Nåja.

Tjing tjing!

* Nej, jag har ingen aning alls om ohedniskt är ett riktigt ord eller inte. Men i min blogg använder jag de ord jag tycker om, oavsett om de finsn eller inte. Ordet härstammar i alla fall från hedning och okristet, därav ohedniskt. Om ordet inte finns hoppas jag det snarast kommer med i svenska akademiska ordlistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback