Grattis världens bästa kapten!

 

Dagens musiktips: Little Lies - Fleetwood Mac

Stor Morran-favorit!

***

image79

Per Svartvadet, världens bästa kapten (nåja, Yzerman kanske ska ses som större men vad tusan) fyller idag, 17 maj, 32 år! STORT GRATTIS!

(Den som klagar på mitt kollage åker på en propp! Jag har gjort det alldeles själv i paint, och det tog faktiskt, tro det eller ej, en jäkla massa tid. Det var Herr Svartvadet värd, och jag är värd att slippa hånskratt från
Stockholmsfjollan och övriga för att det inte alls ser proffsigt ut. Allt jag gör kan inte bli bra).

Igår såg jag och Murke Tjenare Kungen. En helt otroligt bra och rolig film som helt klart får en femma i betyg. Jag var lite skeptisk till den i början, men efter att ha upptäckt att det var en film av geniet Ulf Malmros mjuknade jag och slängde mig i soffan och såg fram emot en kanonfilm. Många gånger brukar man bli besviken med så höga förväntningar, men det behövde jag alltså inte bli den här gången.

***

Vad skulle ni vilja att det stod på era gravstenar? Ämnet diskuterades igår på P3, och sedan av mig och Murke. Nu vill inte jag begravas, men om jag hade velat det hade jag velat ha någon i stil med::

"Jag skröt ogärna och blev inte känd. Men jag föddes som stjärna och dog som legend"

eller

"Erotisk, exotisk och något neurotisk".

(Och jag har så dålig fantasi så jag har inte kommit på någon av dem).

Eller varför inte en pil mot ena hållet och under står det "Peter Forsberg". I USA verkar man ju kunna få begravas bredvid sin idol, kanske jag också kunde få det? Det skulle i så fall kunna få mig att välja begravning istället för att spridas ut. I övrigt får tanken på att begravas mig att nästintill dö av illamående.

Men vad vill ni att det ska stå på er?

***

Morran hissar 1: Min joggingrunda. Allt kändes bra under tiden jag var ute, och mitt humör gick från deppig till dunderglad. Dessutom kändes mina trasiga ögon  mycket, mycket bättre efteråt.

Morran hissar 2: Emma som i sin blogg på ett enkelt sätt lär mig och många andra bloggare hur man gör profilbilden större, får in musik i bloggen samt fixar en header. Kolla in U2s Bad från Live Aid-galan som jag tack vare Emma kunnat lägga in i bloggen här. Att hon dessutom är en MODO:it gör ju att man inte kan låta bli att hylla hennes blogg!

Morran dissar 1: "Det är inte min kopp te". Det uttrycket går mig snart på nerverna.

Morran dissar 2: Folk som loggar ut från msn utan att skriva något när man själv skrivit en massa. Speciellt om de kommer från Norrland, och verkligen om de heter Fröken Bitter. Då förtjänar de att dissas, så de skärper sig och skriver något uppmuntrande till mig. "Du är bäst", det räcker ju faktiskt. Bara jag får prata med min bitter-dam så är jag nöjd.


 ***

Att Buffalo vann inatt var bästa medicinen mot döda ögon. Nu hoppas jag på Anahim så jag nästan dör av nervositet över hur det ska gå. Dessutom, så vet jag nu hur det känns att försöka utesluta något man är besatt av ur sitt liv. Det är jäkligt skitsvårt, och man mår dåligt. Abstinens typ.

Nu tänker jag ge U lite tjockismat och därefter blir det hemmakväll med pocorn och cola. Det är jag värd. Idag också.

image33




Kommentarer
Postat av: Oraklet

Ibland står man verkligen inte ut med dig.. Det är något du får lära dig!

Postat av: Morran

Tack! Jag älskar dig också! :)

2007-05-18 @ 00:46:30
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Stockholmsfjollan

Raring, jag ska inte mobba dig för ditt försök till kollage i paint, men jag ska skälla på dig för att du har gjort fel i kodmallen. Skäms!

2007-05-18 @ 16:18:51
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback