Hockey, för enklare folk?

Claes Runheim skrev i fredagens Metro en kolumn om att "hockey skulle vara för enklare folk".

image85



Att jag inte håller med är väl inte särskilt oväntat, men vad tycker ni andra?

Gällande hockey- respektive fotbollspelares kläder tycker jag inte alls har med saken att göra. Jag skulle gärna vända det hela åt att det (rent klädmässigt) är fotbollsspelarna som är "enklare" människor. För att börja med hockey som liten krävs en relativt stabil ekonomi, och det finns många barn och ungdomar som får sitt hockeyintresse stoppat på grund av familjens ekonomi, tyvärr. Men att spela fotboll kan de flesta göra. Det är en stor skillnad i kostnad mellan dessa sporter.

Kanske skulle man då kunna tänka sig att hockeyspelare kommer från familjer med bättre ekonomi, och att dessa därför inte har ett behov av att klä sig i dyra (men smaklösa. Jo, fotbollspelare klär sig smaklöst) kläder på det vis många (proffs)fotbollsspelare gör?

Nåväl, det är så klart att hårddra det hela, och som vanligt vill jag bara komma till saken. Och saken är att hockey inte är för enklare folk. Hockey är för de som är lite mer än de flesta andra., och bäst av dem alla är Peter Forsberg.

Så där, då har jag sagt det också. Idag igen.

Nu ska vi käka, därefter blir det enkätjobb igen. Gud vad vi längtar!



image33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback