Ibland är jag konsekvent


Ja, jag som tidigare spytt galla över San Jose när Nashville kämpade emot dem kommer nu hålla alla tummar i världen för att de lyckas ta sig till semifinal istället för Detroit. Ja, det vill säga om mina tummar klarar en omgång till. Dagens Sabres-Rangers (och Tre Kronor-Finland sista tio minuterna) var en riktig pärs! Men nu är äntligen Rangers ute Tre Kronor stod pall. Allt väl, så långt.

Dagens musiktips:
Bitter Sweet Symphony - The Verve

Spelar ingen roll om man kör den där nonstop från Arvika till Sundsvall, den är lika utsökt även när man lyssnat på den hela vägen hem igen också.

Egentligen skulle jag fortsätta presentera mina vänner, men det kom annat emellan.

1 Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Endast rad fyra? "Katz och Kahn, som är systemteorins viktigaste telesmän, poängterade....." Från den himelskt snarkiga boken Kommunikation & Organisation. Ja, att vara student är minsann inte endast frid och fröjd. Inse tråkigheten i att läsa den meningen, och inse sedan min tråkighet i att läsa rad fram och tillbaka och sida upp och sida ner i böcker som den. Förstå sedan min bitterhet.

2 Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luft

3 Vad var det senaste du såg på tv?
Buffalo spöa skiten ur Rangers. Nåja, inte riktigt så, men de slog ut dem i alla fall!

4 Utan att se efter, gissa vad klockan är.
23.19 (Den var 23.21)

5 Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Hur tankarna i min hjärna snurrar. Ja, jag skulle gissa att det luktar bränt. Snark.

6 När var du ute senast och vad gjorde du då?
Utgång... Tja. Det blev en promenad som inte blev någon egentlig utgång utan bara lite av en "visa-runt-runda" för Stockholmsfjollan av vår underbara stad by night.
.
7 Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Min lista över saker jag ska göra imorgon (som jag skjutit fram i sisådär tio veckor)

8 Vad har du på dig?
Mina tofflor som jag i princip skulle kunna offra liv för, hockeymjukisar, underkläder, ful t-shirt och sjukt snygg tröja

9 Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Nä, men jag dagdrömde imorse innan jag orkade masa mig upp ur sängen. Ingen vill veta om vad.

10 När skrattade du senast?
10 minuter sen.

11 Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Hockeyaffischer, foto på mig och brorsan som småglin, fotbollsmedaljer, bokhyllar med tusen miljarder böcker, en tavla av min kära mamma, en affisch på en örn, en teckning på en målvaktsmask, tidningsurklipp på en vrålgullig tiger, idolbild på Roger Johansson...

12 Har du sett något konstigt på sistone?
Hm.. Nja. Nä.

14 Vilken var den senaste filmen du såg?
Old School

15 Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Haha! Multimiljardär, tack. Jag skulle köpa en massa. Men först och främst de snygga guldprylarna som finns på www.modohockey.se Därefter skulle jag spendera pengarna på allt som gynnar det jag vill.

16 Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag skulle inte hugga av mig armen för att träffa Foppa. Men väl för att han och MODO ska få vinna SM-guld och Stanley Cup igen (ja Foppa och Avs då, inte MODO).

17 Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till Människor som svälter ihjäl i Afrika??
Mer makt till presidenten! (Att det är Foppa som är presidenten- och jag hans högra hand - det fixar sig nog så småningom ändå).

18 Tycker du om att dansa?
Hellre än bra...

19 George Bush?
Är USA:s president.

20-21 Vad skulle dina barn heta, pojke resp flicka?
Snark

22 Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja, ja, ja, ja, ja. Med boende kvar även i Tre Kronor-land såklart, dock.

23 Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Hej raring! Jag har längtat efter dig. Vad vill du göra först? Ska jag visa dig mina Stanley Cup-ringar eller vill du hellre att jag spelar hockey för dig? En egen privat show?"

Eller:

"Phu! Skönt att du kommer. Nå, vad säger du? Ska vi ta och röra upp i den här världen lite, så det blir lite ordning och reda? Då säger vi det. Jag går i pension nu så nu är allt ditt. Ha det så kul och glöm inte att sprida lite bitterhet över folk då och då. Sånt behöver de för att lyckas här i livet. Ja, du vet ju själv. Tjing tjing!"

***

En vän kommer dock med.

Emil Svensson:

image53 

När jag blir stor, så ska jag gifta mig med Emil. också. Tjalalalalalala!

Emil var det namn han bar, ja Emil hette han. Ett mästerverk. Jag och Emil och Herr Trötter. Hujeda mig!

Morran hissar: Jag hann se 10 minuter i slutet! Backlund vad suverän, trots att han är en Timråtattare och allt.

Morran dissat: Fröken Bitter och hennes galenskaper. Jag dissar just för att hon ska få sig en knäpp på näsan och komma ner på jorden igen. Hörru, uppe i luften är min plats ju!

Jag måste få ordning på bloggen, seriöst.

Men nu ska jag ordna annat. Mitt liv exempelvis. Betala räkningar och sådant, trevligt söndagsnöje.

image33



Kommentarer
Postat av: Ingela

Hmmm... Backlund Timråtattare??? Nä, Ingelas blivande man var det ju... ;-)

2007-05-07 @ 14:51:55
Postat av: Morran herself

Förlåt Ingela! Givetvis ska det ju vara så. :)Din blivande man mot Krizan imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback