Long time no seen

Nu har Fröken Bitter åkt. Jag saknar henne, samtidigt som jag äntligen får pusta ut lite.

Pust ut och pusta ut egentligen.. Nja. Det ska pluggas, pluggas och åter pluggas. Jag har ett grupparbete som ska redovisas imorgon, salstenta på fredag, en hel fempoängskurs att ta itu med, seminarieuppgifter att göra och dessutom det viktigaste: B-uppsatsen. Snart sätta fart? Oh ja.

Det är dags att sätta fart och försöka blogga lite oftare också. Kortare och oftare. Var ett tag sen nu, och mest beror det på att jag haft fullt upp med att göra det och det och det för min lilla favorit-bitter.

Stockholmsfjollan har varit här på besök från söndag till tisdag. Precis som jag förmodade tyckte hon inte Arvika Big City var särskilt civiliserat. Att hennes mobil inte hade täckning var mer eller mindre en katastrof (dumma nollåttor som inte begriper bättre. Det enda som fungerar här är Telia) och överhuvudtaget var Arvika inget att hänga i granen. Dock hade vi ruggigt trevligt och jag vet att hon älskar mig trots min bitterhet.

På tal om att hänga i granen. Jag skulle gissa att det kan vara en skapligt bra idé att ge en kille man är på g med ett rep att hänga sig med. Då får man se om karln är något att hänga i granen eller inte. Ja, jag vet att det där inte var roligt. Men i övrigt så tycker jag faktiskt att jag säger endast bra och roliga och vettiga och begåvade och sofistikerade och oemotståndliga saker. Faktiskt så tycker jag det. Oavsett vad andra tycker. För att visa upp min nya, trevliga sida (nytt från och med idag!) så nämner jag inga namn.

Vilket tragiskt inlägg. Jag skyller på en hejdundrande migrän och tentaångest (ja jag ska sätta fart, men jag måste bara ta en paus först...).

***

Dagens lista:
Dagens töntigaste: Nu kan man visst spela på om Kung Forsberg ska sluta eller inte. Sluta hålla på och spekulera i det där nu! Det är han själv, och bara han, som ska få ta det beslutet och han har sagt att han inte tänker gå ut med ett beslut förrän längre fram. Varför ska det då surras så mycket om det hela tiden?
Dagens häftigaste: Peter Forsberg. Motivering? Tja, läs övriga inlägg i bloggen.
Dagens snyggaste: HOCKEYs snygga bilaga om MODOs SM-Guld! Kanon! Samt mina underbara guldlöp.

Ja, jag erkänner att detta är tristaste inlägget hittills. Egentligen borde jag skita i att publicera det så här, men då blir det inte gjort förrän fredag kväll/lördag och då är allt inaktuellt och värst av allt: Det kommer föra otur med sig. Jag fick nämligen en uppenbarelse om att ju mer jag bloggar, desto bättre kommer det gå för MODO och Kung Forsberg i höst. Ja, det är sant.

Hej svejs.


Kommentarer
Postat av: Oraklet

Vilken tur att jag saknar dig med. Jag har inte varit på akuten än, sitter i telefonkö till ortopeden för att se när jag har tid där.. Vi ska antagligen åka in lite senare.

Pussipuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback