"The most tacky of the year"

Murkes kommentar om min fina blogg. Jag vet inte vad det är för fel, men de flesta verkar inte förstå min bloggs design, stilsäkerhet, höga klass, goda smak och fantastiska skönhet. Det är ju liksom MODO, Kung Forsberg, Tre Kronor och Ullis, och sedan blått som är min favoritfärg. Hur kan något sådant i en bedårande blandning någonsin bli tacky? Det övergår mer eller mindre mitt förstånd, och då ska jag ändå tillägga att mitt förstånd är betydligt större än de flesta andras.

***

Att Ottawa gick vidare till final igår var riktigt hemskt. Jag ville ha en final mellan Anaheim och Buffalo, men nu är det ju bara att glömma. Nåja, huvudsaken är att Detroit inte vinner SC, så hoppet finns ju trots allt kvar i och med att Anaheim har chansen kvar att ta sig till final. I övrigt var det en bra match med riktigt högt tempo (ingen skräll med de två lagen visserligen) och Afinogenovs 2-2 mål var en höjdare. Min bror och far påstår att målet inte alls var särskilt snyggt, men i min värld är alla mål som görs av det lag jag håller på enormt snygga och alltid en värdig vinnare av "veckans snyggaste".

Ryktet om att Columbus är och rycker i vår Timmy hoppas och tror jag är falskt. Eller snarare, Columbus får mer än gärna rycka och slita, men jag hoppas och tror världens bäste Timander stannar kvar.


image82


Från http://www.voodolls.se/

"Siouxsie är Goth av den gamla skolan. Hennes krafter kommer från den mörka sidan av voodoo. Hon tar inte skit från någon och är fast besluten att gå sin egen väg utan att kompromissa.

Siouxsie kämpar mot det normala och ordinära. Hon blir uttråkad av människor som är mainstream och kan bli ganska elak mot dem.

Siouxsie hjälper dig att gå din egen väg och göra livet surt för alla tråkiga mainstream människor."


Och varför kallas denna dockan för Siouxsie? Det handlar alltså om en goth-dock av den gamla skolan. Vad har goth med sioux att göra? Pratar vi siouxindianer eller staden Sioux eller något helt annat? I min värld har knappast goth något alls med siouxindianer att göra, så nu behöver jag ett svar så jag vet om min världsbild ska ramla ihop och självdö, eller om jag som vanligt har rätt.

(Och nej, för gud skull! Jag vill INTE ha en sån där docka!)

***

Dagens musiktips:

Sometimes You Can´t Make It On Your Own - U2





Nu ska jag fortsätta arbetet med att sammanställa enkäter. Det jobbet går utan tvekan in på diss-listan. I eftermiddag/kväll blir det träna, stallet, mer enkätjobbande och kanske lite surrande med söta, lilla, rara sockertoppsdamen Fröken Bitter. Hon skriver så bra, men mest av allt är hon så rar och söt och alltid lika trevlig. Mina planer är att sitta och gapskratta lite med henne, och jag hoppas hon kommer medtycka.

För övrigt har håller jag med Bitter. Arvika är en skitstad. När jag har bivit snäll ska jag genast flytta till Övik.

Tjing!


image33




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas och tror att Timmy blir kvar i MODO, det är klart alla vill ha Världens Bästa back hos sig. Men det är i MODO han hör hemma!
Jag vill med flytta till Ö-vik inom en snar framtid!

Postat av: EMMA

Det finns både Kalle P och Marie P, dock vet jag inte riktigt skillnaden, för båda har dam- och herrskor. Jag tror de ska finnas lite varstans, jag har iaf sett affären i flera olika städer. :)
Jajemän, löpsedlarna är snyggast! Och att det är en äkta från Cloetta Center 14/4 gör ju inte saken sämre. ;)

2007-05-22 @ 17:04:17
URL: http://closeyoureyesandwatch.blogg.se
Postat av: Richard

Siouxsie and Banshees!!!
http://www.vamp.org/Siouxsie/
Mer old-school goth än så kan det inte bli. Skärpning!

2007-05-23 @ 15:06:20
URL: http://www.voodolls.se
Postat av: Morran

Richard: Jag ifrågasätter inte om dockan har med old-school goth att göra. Jag är inte det minsta goth-intresserad och kan därför inget om detta ämne. Min fråga rörde om denna docka har något med SiouxINDIANER att göra, eller möjligen staden. För mig finns inget samband mellan indianerna och goth, därav min förvånande fråga. Jag ville alltså veta om siouxies namn kom från indianerna, eller inte. (Vilket det alltså inte gjorde, bra). Jag har inte ifrågasatt huruvida dockan är old-school goth eller inte. Läs om, läs rätt. :)

2007-05-23 @ 20:29:44
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Morran

Linda: Håller med dig! I MODO hör han hemma! Fan, synd man inte har några miljoner så man kunde köpa ett hus/lägenhet i Övik att ha ibland i alla fall. :)
Emma: Hm.., ska hålla utkik efter affärerna! :) Ja, jättesnygga! och jag är grymt avundsjuk på dig som var där! :)

2007-05-23 @ 20:32:27
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback