Utmaning

Jag gillar inte päron alls. De är inte goda, och de är jobbiga att äta. Men som den lilla morrhoppa jag är så struntar jag i det och äter ändå päron då och då helt enkelt bara för att päron är så sjukt söta. Jag är inget fan av guld-smycken heller vanligtvis, men när jag trillade över ett smycke i Matildas blogg nyligen, blev jag kär. Det var så snyggt och så sött (och så billigt) så min skönhetsälskande del av hjärnan (ungefär 79 %) skrek och fick hjärtat att ta ett extra skutt och jag blev kär. Här är offret:

image68

90 riksdaler kostar det, och det är det verkligen värt. Som alltid har Asos hur mycket som helst som jag vill ha, men den här månaden är pengarna riktigt slut. Och det har bara gått halva månaden än. Och mitt shoppingsug är större än någonsin. Typiskt.

***

UTMANING: Jag vill ha hjälp att förstå innebörden av uttrycket/countrytexten Velcro arms, teflon heart.

Om inte mina engelskkunskaper sviker så har väl velcro något med kardborre att göra? Och Teflon finns väl som skydd på hästtäcken och i stekpannor? Min gisning är att det handlar om något i stil med ett ej (längre?) brännbart hjärta? Det är ju country vi snackar om.

Nåja, kom igen och hjälp mig nu!

***

Dagens musiktips:
Hotel California - The Eagles


Morran hissar: Stockholmsfjollan och Den Blonda Häxan som åkte ut till universitetet och jobbade idag. Vilka änglar!

Morran dissar: Busstrafiken häromkring. Helt ärligt, är det meningen att det inte ska gå bussar på lördagar ALLS, eller är det bara felskrivet i tabellen?

Äh, nu ska jag ut och träna. Tjing!

image33


Kommentarer
Postat av: frida

jättefint halsband ju!

Postat av: Stockholmsfjollan

Jag vet, vi är bäst ;)

2007-05-11 @ 22:02:15
URL: http://amorous.webblogg.se
Postat av: Stockholmsfjollan

Jag vet, vi är bäst ;)

2007-05-11 @ 22:02:15
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback