Nytt träningsschema

Min träning har senaste tiden börjat gå sämre igen och dessutom har jag fått ont i knäet. Jag tror dock inte det är någon större fara, utan har fixat ett nytt träningsschema som förhoppningsvis ska fungera även i höst när universitetet startar.

Måndag: Jogging fem kilometer, cirka 100 meter utfall och stretchning. Hopprep 15 minuter, program 15 minuter.
Tisdag: Intervallträning i 30 minuter. Löpning, gång, löpning. Stretchning. Hopprep 15 minuter, program 15 minuter.
Onsdag: Vila
Torsdag: Jogging fem kilometer, cirka 100 meter utfall och stretchning. Hopprep 15 minuter, program 15 minuter.
Fredag:  Intervallträning i 30 minuter. Löpning, gång, löpning. Stretchning. Hopprep 15 minuter, program 15 minuter. Alternativt vila.
Lördag: Jogging fem kilometer, cirka 100 meter utfall och stretchning. Hopprep 15 minuter, program 15 minuter.
Söndag: Vila eller promenad 60 minuter. Jobbar jag inte ska jag försöka ta en promenad.

Utöver detta kommer också ridningen.

Jag ska försöka följa schemat, men det kursiva är ett måste. Riktigt regninga och/eller stressiga dagar kan jag köra hopprep och program endast.

---

Nu ska jag testa att jogga lite försiktigt och se om knäet strejkar eller ej. Celine ska rida Ville, så jag lär få springa vare sig knäet vill eller inte.

image277



Kommentarer
Postat av: courageo

Haha jaa då har vi alla valt våra favoriter. XD

Postat av: Linda

Du har ju ett träningsprogram du kan följa :) Det svåra är att komma igång, men när man väl är igång så går det bra :)
En dag kvar allt! Spänningen är på hög nivå :D

2007-08-10 @ 13:59:05
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Lisa

Hallå, jag flyttar den 16, vi måste ha MSN-konferens om eventuell träff i Kstad innan jag åker!!! Snarast!!

2007-08-10 @ 15:25:03
Postat av: Morran

Lisa: Ooo! Redan?! :eek: Jag trodde det var minst två veckor kvar ju... Ja, men det måste vi fixa! Hjälp!

2007-08-10 @ 17:07:34
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Lisa

Japp, vi måste fixa det SNARAST!! ("Snarast" är mitt nya favoritord, så jäkla bra :P)

2007-08-10 @ 17:15:12
Postat av: Morran

Lisa-fisa: Ja, absolut snarast möjligt ska detta fixas och det gäller att vi snarast sätter igång och bestämmer att vi ska träffas snarast så vi hinner med detta innan du åker och snarast möjligt fixar lägenheten så vi snarast möjligt kan komma och hälsa på dig och då snarast beger oss ut på shoppingtur i Sthlm och snarast spenderar en rad pengar på diverse skräp som jag snarast tar med mig hem.
Så? Inte lika mycket favoritord nu va? ;)

2007-08-10 @ 17:31:43
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Lisa

Du milde, måste du sabba allt för mig?? :(

2007-08-10 @ 17:47:50
Postat av: Morran

Men det vet du ju, att det är mitt liv. ;) Min msn strular. :(

2007-08-10 @ 17:50:07
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback